رئیس پلیس راهور ناجا خبرداد

مرگ3400 مسافر در زمستان 96‌

کد خبر: ۱۱۸۸۳۲۳

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کشته شدن 3404نفر در تصادفات درونشهری و برونشهری در زمستان سال گذشته، ابراز امیدواری کرد در زمستان امسال با افزایش خدمات دهی و رعایت قوانین توسط رانندگان شاهد کاهش این تلفات باشیم.
به گزارش جام‌جم، سردار تقی مهری در مانور ترافیکی طرح زمستانی ۱۳۹۷ افزود: طرح ترافیک زمستان ۹۷ از ۲۲ آذر آغاز شده و تا ۲۲ اسفند با همکاری تمامی ارگان‌های امدادی و خدماتی ادامه دارد.
وی گفت:۵۰۰ گردنه در کشور داریم که از این تعداد بیش از یکصد گردنه برفگیر است؛ به همین منظور ضرورت دارد در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم.
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، امسال شاهد بارش برف و باران در سراسر کشور هستیم و شرایط رانندگی در برف و باران در جاده‌ها متفاوت است و تمام وسایل نقلیه باید تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تمرکز پلیس نیز روی مناطق برفگیر است. وی بیان کرد: مانور طرح ترافیکی زمستانی به منظور هماهنگی کامل دستگاه‌ها با یکدیگر برگزار می‌شود و همه دست به دست هم می‌دهند تا شرایط مناسبی در جاده‌ها برای تردد مردم فراهم شود. وی با بیان این‌که شهروندان باید قبل از این‌که سفر کنند از آخرین وضعیت جوی در جاده‌ها مطلع شوند، افزود: در زمستان سال گذشته علت حدود ۷۶ درصد تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز و بی توجهی به جلو بود. رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در عین حال ۳۷ درصد تصادفات نیز در این مدت از نوع واژگونی بود. یعنی هیچ برخوردی بین دو خودرو رخ نداده است.

جای خالی 6000 دوربین درجاده‌ها
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به نصب حدود ۲۰۰۰ دستگاه دوربین درسطح جاده‌های اصلی گفت: نصب دوربین‌ها موجب کاهش جانباختگان دراین مسیرها شده است؛ اما در سطح جاده‌های کشور حداقل6000دستگاه دوربین باید نصب شود تا بتوانیم رفت و آمد و رفتار پرخطر رانندگان را کنترل کنیم.
سردار مهری افزود: زمان کنترل سنتی و دستی جاده‌ها گذشته است و باید با بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین شرایط مناسبی را برای کنترل رفت و آمد رانندگان ایجاد کنیم. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که 6000 تصادف فوتی سال گذشته منجر به کشته شدن 16 هزار و 200 نفر شده است، بیان کرد: 6000 تصادف فوتی یعنی 3000 راننده مقصر بوده و نیمی دیگرمقصر نبوده‌اند.

اعلام نقاط حادثه‌خیز و پرتردد به سازمان راهداری

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به این‌که جاده‌های کوهستانی، برفگیر و پرتردد دارای تصادفات بیشتری است،‌ گفت: نقاط حادثه‌خیز و پرتردد شناسایی و به سازمان راهداری اعلام شده و امیدواریم مشکلات این نقاط هرچه سریع‌تر برطرف شود. سردار ایوب سلیمانی در حاشیه رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۹۷ درباره این‌که بیش از ۵۰ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در راه انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند، گفت: در این خصوص در حال امضای تفاهم‌نامه اورژانس و سازمان راهداری هستیم که می‌تواند باعث کاهش تلفات شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها