جام‌جم از مسابقه استعدادیابی جدید شبکه جوان گزارش می‌دهد

نوبت دیده شدن استعداد ها

شبکه سه سیما این روزها در حال تجربه کردن قالب‌های جدیدی در عرصه برنامه‌سازی است و آنتن پخش شبکه به رنگین‌کمانی از ژانرهای مختلف که بی‌شک می‌توانند سلیقه‌های مختلفی را هم پوشش بدهند، تبدیل شده است. حالا این شبکه علاوه بر روال ثابت پخش مجموعه‌های نمایشی داستانی، برای اوقات شامگاهی مخاطبان هم برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته و تمرکزش را علاوه بر مجموعه‌های نمایشی داستانی، روی پخش برنامه‌های تولیدی، مسابقه‌محور و عمدتا بر پایه حضور ستاره‌ها قرار داده است. بر این اساس احسان عبدی‌پور کارگردان جوان و صاحب‌نام، اجرای برنامه سینمایی «کیوسک» را به‌عهده دارد؛ دانیال عبادی در اولین تجربه اجرای تلویزیونی‌اش «هفت در سه» را اجرا می‌کند؛ محمدرضا گلزار با «برنده‌‌باش» مهمان خانه‌هاست و حالا علاوه بر احتمال حضور چهره موسیقایی بنیامین بهادری، نام ستاره‌هایی از عالم ورزش هم در قالب مسابقه‌ای ورزشی و استعدادیابی به گوش می‌رسد. این برنامه تلویزیونی تازه «ستاره‌ساز» نام دارد که قرار است به زودی با اجرای محمدحسین میثاقی روانه آنتن شود و خداداد عزیزی و فیروز کریمی، دو مربی فوتبال کشور داورانش هستند. ستاره‌ساز این روزها مراحل پیش‌تولیدش را می‌گذراند و در صورت مساعد بودن همه شرایط، خیلی زود به مرحله تولید خواهد رسید. جام‌جم از ضوابط و موضوع این برنامه تلویزیونی گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۵۹

موضوع برنامه چیست؟

یکی دو هفته پیش بود که در رسانه‌ها خبری منتشر شد، مبنی بر این‌که خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی که تقریبا همه مردم ایران با گل سرنوشت‌ساز او به استرالیا و نقش حیاتی‌اش در رسیدن به جام جهانی 1998 خاطره دارند، با شبکه سه سیما قرارداد بسته و قرار است مجری یک برنامه ورزشی باشد.

با اعلام این خبر، رسانه‌های مختلف شروع به گمانه‌زنی درخصوص ماهیت این برنامه کردند و غزال تیزپای آسیا را هم در کنار گلزار، عبادی و بنیامین، دیگر چهره ناآشنا و بی‌سابقه در عرصه اجرا عنوان کردند. با این حال خیلی زود مشخص شد چنین نیست و خداداد عزیزی تنها یکی از داوران این مسابقه تلویزیونی خواهد بود که قرار است درون‌مایه‌ای ورزشی داشته باشد و به معرفی استعدادهای جوان این عرصه بپردازد. مسابقه‌ای که حالا ستاره‌ساز نام گرفته و عزیزی در کنار فیروز کریمی، بازیکن با سابقه و مربی برخی تیم‌های فوتبال لیگ برتر، از جمله داوران آن است.

پرورش ورزشی و فرهنگی

به گزارش جام‌جم، جواد فرحانی تهیه‌کننده برنامه استعدادیابی ستاره‌ساز است؛ تهیه‌کننده پیشین برنامه‌های پربیننده‌ای چون فصل اول خندوانه و هزار داستان و شبی با عبدی. فرحانی که در این مدت با فعالیت‌های اخیرش، هم به مخاطبان و هم مدیران صدا و سیما ثابت کرده توانایی ساخت برنامه‌هایی جذاب و پربیننده را دارد، این بار سراغ رویکردی ورزشی رفته و برنامه‌اش را در شبکه سه سیما، شبکه جوان تدارک می‌بیند.

این تهیه‌کننده با اشاره به ماهیت برنامه ستاره‌ساز توضیح می‌دهد: ماهیت اصلی برنامه ما این است که استعدادهای ورزشی را از مناطق محروم شهرستان‌های کشور انتخاب می‌کنیم تا به استودیوی برنامه بیایند، با هم مسابقه بدهند، توانایی‌هایشان را ثابت کنند. او با توضیح این که پرورش فرهنگی در کنار بُعد ورزشی، دیگر رویکرد اصلی مسابقه است، می‌افزاید: هدف این است جوانان و نوجوانان پشت‌صحنه فوتبال را هم ببینند، با زندگی فوتبالیست‌ها از نزدیک آشنا بشوند و از این طریق چیزهایی هم یاد بگیرند.

فراخوان، به‌زودی

اگر شما هم نوجوان یا جوان هستید و اکنون که این گزارش را می‌خوانید، رویای فوتبالیست شدن و حضور در مستطیل سبز معروف ورزش را در سر دارید، گوش به زنگ باشید که فراخوان حضور در ستاره‌ساز به زودی اعلام خواهد شد. البته تیزر کوتاهی هم با حضور دو داور مسابقه و امیرعلی دانایی، یکی از دو مجری آن ساخته شده که شبکه سه چند روزی است پخش آن را آغاز کرده است.

تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی می‌گوید: فراخوان اصلی مسابقه از هفته آینده آغاز و از طریق شبکه سه اعلام می‌شود. مخاطبانی که استعدادی در زمینه ورزش دارند یا می‌خواهند فوتبالیست بشوند، استعدادهایشان را در قالب یک ویدئو برایمان می‌فرستند و ما بهترین‌ها را از میانشان انتخاب می‌کنیم.

فرحانی تاکید می‌کند: البته با آموزش و پرورش هم در ارتباط هستیم و درصددیم از این طریق هم بخشی از استعدادها را شناسایی کنیم.

تمهید برای اقامت شرکت‌کنندگان

آن‌طور که طراح و تهیه‌کننده ستاره‌ساز عنوان می‌کند، هدف اصلی این مسابقه استعدادیابی، فرصت دادن به نوجوانان و جوانان از همه استان‌ها به‌ویژه مناطق محروم کشور برای دیده شدن است. با این حال، بحث اقامت این شرکت‌کنندگان در تهران در مدت حضور در برنامه، دغدغه‌ای است که احتمالا برای بسیاری از خانواده‌ها مطرح خواهد شد؛ به‌ویژه این‌که بخشی از این شرکت‌کنندگان از استان‌های محروم به برنامه می‌آیند و ممکن است به دلیل هزینه‌ها و مشکلات اقامت در پایتخت، قید حضور در مسابقه را بزنند.

فرحانی خاطرنشان می‌کند: تمهیدات لازم برای اقامت شرکت‌کنندگان در تهران در نظر گرفته شده و با افتخار از این شرکت‌کنندگان پذیرایی خواهیم کرد. شبکه سه سیما همت کرده و می‌خواهد این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

البته کار سخت است و در مجموع ساخت مسابقه‌های تلویزیونی به بودجه و برنامه‌ریزی احتیاج دارد، اما با مدیریت و حمایت شبکه سه درصددیم تا این کار به بهترین شکل پیش برود.

احتمال حضور چهره‌هایی دیگر

خداداد عزیزی و فیروز کریمی تنها دو نفر از داوران این مسابقه هستند که حضورشان قطعی شده و در ادامه، چهره‌های دیگری هم به آنها ملحق خواهند شد. حضور در مسابقه تلویزیونی ستاره‌ساز البته شرط سنی هم دارد که هنوز اعلام نشده و با این حال بخش عمده‌ای از نوجوانان و جوانان پسر اهل ورزش و بااستعداد، امکان حضور در این فراخوان و ارسال ویدئوهایشان را دارند.

قرار است شرکت‌کنندگانی که حضورشان در مسابقه قطعی می‌شود، تحت حمایت و مدیریت این داوران قرار بگیرند و نکات لازم ورزشی و نیز تربیت فوتبالی را از آنها یاد بگیرند. در ادامه این استعدادها به رقابت گذاشته خواهند شد و بهترین‌ها انتخاب و تقدیر می‌شوند.

حضور 2 مجری در کنار هم

از جمله اتفاقات جالبی که در ستاره‌ساز جلب نظر می‌کند، حضور دو مجری در آن است که یکی‌شان از میان مجریان ورزشی انتخاب شده و دیگری یک بازیگر تلویزیون و سینماست. محمدحسین میثاقی و امیرعلی دانایی، دو مجری جوان این مسابقه هستند که قرار است در کنار هم اجرای برنامه را به‌ عهده داشته باشند.

جواد فرحانی، درباره انتخاب این دو نفر و قرار دادنشان عنوان می‌کند: محمدحسین میثاقی از بهترین مجریان جوان شبکه است که هم فوتبال را بلد است و هم خودش بازی می‌کند و این بهترین معیار برای انتخاب او بود.

او با اشاره به انتخاب دانایی هم تصریح می‌کند: شاید کمتر کسی بداند، اما امیرعلی دانایی هم بازیکن تیم ملی نوجوانان کشور بوده و از فضای ورزش و مهارت‌های لازم آن دور نیست.

فرحانی با یادآوری برخی حواشی ایجاد شده برای انتخاب عوامل برنامه‌اش، ضمن انتقاد از برخی خبرگزاری‌ها تاکید می‌کند: وقتی با خداداد عزیزی قرارداد بستیم، بسیاری از رسانه‌ها به ما حمله کردند و گفتند چرا او را به عنوان مجری انتخاب کرده‌اید، در صورتی که این‌طور نبود و در ادامه دیدیم که او داور مسابقه است. در انتخاب این دو مجری هم فرقی میان مجری بودن یکی و بازیگر بودن دیگری قائل نشده‌ایم و هر دو نفر سهم یکسانی در اجرا دارند. روال برنامه‌ به این صورت است که حتما باید دو نفر مجری در آن حضور داشته باشند و در عین حال به حرکات فوتبالی مسلط باشند و به عنوان مثال بتوانند درست شوت بزنند.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها