مظاهر و معارف والای انقلاب اسلامی ایران در ذات خود نمایش عزم و وحدت ملتی است که پس از 40سال با سلیقه‌های مختلف ولی همدل و همراه برای اعلام حمایت و پشتیبانی از آرمان‌ها و دستاوردهای گرانسنگ آن، مناسکی شورآفرین و تماشایی را هر سال می‌آفریند.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۶۰

امروز دیگر آن نهال سبزی که باغبان خردمند و آینده نگر میهن، امام راحل عظیم‌الشان از کوران پرحوادث تاریخ به سلامت غرس کرده؛ درختی 40 بهار شده که سرسبز و پر از شاخساران خدمت و پیشرفت برای ملت ایران و مستضعفان جهان بدل شده است.
رادیو در این بهار 40 سالگی از بهمن 1357 تا 1397 با عزمی راسخ و باوری مستحکم به اصول و بنیان‌های انقلاب و ظرفیت‌های کشور و دلبستگی‌های مردم می‌کوشد تا این مولود پربرکت را که از نهضتی مردمی با رهبری امام آغاز شده و اکنون با تدبیر داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایت می‌شود به‌خوبی بازخوانی و تبیین کند.
تولید محتوای مناسب و جدید بر پایه منطق فکری و مشرب انقلاب اسلامی اندیشه‌های امام خمینی(ره)، منویات رهبر معظم انقلاب از جمله بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی، دشمن‌شناسی، وحدت و همبستگی، اقتصاد مقاومتی، الهام‌بخشی با رویکردی خلاقانه و روش‌‌های تعامل با نخبگان، انقلابیون و مفاخر انقلاب، مردم و مسؤولان، خط‌مشی رسانه رادیو بوده است. برپایه همین خط‌مشی و اصول بنیادین، کتاب محتوایی سیاست‌ها و محورهای برنامه‌سازی در شبکه‌های رادیویی در دو بخش جامع شبکه‌های سراسری و رادیو انقلاب تدوین شد.
برنامه‌ریزی تولید و پخش در شبکه‌های رادیویی از بهمن96 آغاز و به صورت غیرمستقیم و انعطاف موضوعی دنبال شد. در اردیبهشت97 در قالب جدول محتوایی و پرداخت موضوعی شبکه‌ها از سوی ستاد 40 سالگی معاونت صدا ابلاغ شد که در هر ماه این برنامه‌ها هدف‌گذاری جدیدی را داشته‌اند. رادیو انقلاب که خود تراوش رسانه‌ای و موهبت انقلاب اسلامی است از بهمن96 شروع به کار کرد و در ادامه به صورت تولید پشتیبان شبکه‌های سراسری رادیو بوده است. این رادیو در 19‌آبان امسال به صورت زنده و پخش 24ساعته و با شعار گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را ادامه خواهد داد.
معرفی تاریخ انقلاب اسلامی و ریشه‌ها و علل وقوع آن، خیانت‌ها و خباثت‌های رژیم منحوس پهلوی از کودتای رضاخان تا سقوط پهلوی در بهمن 57 و همچنین مروری بر وقایع و رویدادها، خدمات، دستاوردها و پیشرفت‌های چهار دهه پس از پیروزی انقلاب از زبان مفاخر انقلاب، کارشناسان، مسؤولان و صاحب‌نظران در رادیو انقلاب بیان می‌شود.


علیرضا حبیبی

مدیر رادیو انقلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها