ظاهرا مشکلات موزه آیینه یزد رفع و این موزه زیبا و تماشایی بازگشایی شده است. موزه آیینه یزد اواخر هفته گذشته به دستور بنیاد مستضعفان پلمب و درش روی بازدیدکنندگان بسته شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۳۷

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد درخصوص بازگشایی مجدد این موزه گفت: موزه آیینه و روشنایی که توسط بنیاد مستضعفان با حکم قضایی به علت پرداخت نشدن اجاره‌بها پلمب شده بود، با تلاش و پیگیری‌های استاندار یزد و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی مشکل برطرف و فعالیت موزه پس از یک روز از سرگرفته شد.
موزه قصر آیینه تنها موزه شهر یزد و در عین حال بزرگ‌ترین موزه استان به حساب می‌آید که صد‌ها شیء و اثر تاریخی و باستانی در آن به نمایش گذاشته شده و مالکیت آن با سازمان میراث فرهنگی است. مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به این‌که این موزه در محور گردشگری استان قرار دارد و هر روز تعطیلی آن به ضرر گردشگری شهر است، به مرمت بنای ساختمان موزه هم طی ماه‌های اخیر اشاره و تصریح کرد، اکنون نیز با توجه به بارندگی‌ها و تغییرات دما، ساختمان نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد.
عمارت قصر آیینه (موزه آیینه و روشنایی) بنایی مربوط به دوره پهلوی اول در شهر یزد است که در سال ۱۳۲۰ جهت استفاده به عنوان مهمانسرای خصوصی توسط صراف‌زاده ساخته شد و پس از انقلاب مصادره گردید و به بنیاد مستضعفان تحویل شد و در سال ۱۳۷۷ با دستور شهید محراب آیت‌ا... محمد صدوقی نماینده حضرت امام (ره) و امام‌جمعه فقید مرکز استان به موزه تبدیل شد و به عنوان نخستین گنجینه یزد آغاز به کار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها