آزادی بیان و احترام به حقوق دیگران تنها یک شعار برای کشورهای مدعی غربی به‌ویژه ایالات متحده آمریکاست. چنین رفتاری درخصوص حقوق بشر و آزادی‌های مذهبی هم تکرار می‌شود. هر جا که منافع آمریکا اقتضا کند، به سهولت به شعارهایش پشت پا می‌زند، چه‌رسد به اصول انسانی، از این رو نباید از چنین دولتی توقعی غیر از این داشت.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۳۳

فراموش نکرده‌ایم زمانی که گروه جنایتکار داعش که حتی خود آمریکا هم آن را تروریست اعلام کرده، محموله‌های نفت کشورهای عراق و سوریه را غارت می‌کرد، همین کشورهای اروپایی و آمریکایی با آن‌که از داد و ستد نفت در ازای سلاح آگاه بودند، با این حال چشم خود را مقابل کاروان‌های تجاری داعش می‌بستند و جالب‌تر این‌که حساب‌های بانکی این گروه‌های وهابی و تروریستی را مسدود نمی‌کردند، اما گروه‌هایی مانند حزب‌ا... لبنان و حشد الشعبی عراق که برای حفظ سرزمین خود در برابر اشغالگری مقاومت می‌کنند و این حق در منشور ملل پذیرفته شده است را گروه‌های تروریستی می‌خوانند و شدیدترین تحریم‌ها را علیه آنها انجام می‌دهند.
این در حالی است که حق مقاومت در برابر اشغالگری در منشور ملل هم پذیرفته شده است؛ از این‌رو عجیب نیست، با این که همین گروه‌های داعش و جبهه النصره و... در توییتر و فیسبوک حساب‌های رسمی دارند و بیانیه و اسناد جنایت‌های شان را با افتخار در این شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند، اما دولت‌های غربی مانعی برای فعالیت این تروریست‌های سرشناس ایجاد نکردند.
قطعا مقابله با انتشار اخبار و برنامه‌های شبکه‌های رسمی مانند پرس.تی.وی یا العالم در فضای مجازی به این دلیل است که چنین رسانه‌هایی حقایق را مطرح می‌کنند، در نتیجه مورد خشم آمریکا واقع می‌شوند. یکی دیگر از کشورهایی که در برابر شدیدترین ضربات غرب واقع شده ملت شجاع یمن است، اما شما شاهد هستید که کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا هم در فضای دیپلماتیک و هم در عرصه رسانه‌ای از متجاوزان اشغالگر سعودی و متحدان تکفیری‌شان حمایت می‌کنند و هیچ توجهی به مردمی ندارند که روزانه زیر بمباران آل‌سعود قتل عام می‌شوند، چرا که حمایت از عربستان وهابی برای منافع آنها دارای اهمیت است.


محمدحسین فرهنگی

نماینده مجلس شورای اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها