امروز چی داریم؟

خاطرات مبهم از پدر

روز گذشته اداره کتاب وزارت ارشاد آماری منتشر کرد و نشان داد 20نویسنده پرفروش در ایران چه کسانی هستند. همین موضوع موجب شد مهاجر برود سراغ بررسی این‌که نویسندگان مطرح شده در فهرست اداره کتاب چه کسانی هستند. چه نوع کتاب‌هایی هستند و به تبع آن مردم ایران چه نوع کتاب‌هایی را بیشتر می‌خوانند و برایشان هزینه می‌کنند. در این مسیر مهاجر به این موضوع هم پرداخته که چه اندازه از کتاب‌ها ترجمه‌اند و سهم کتاب‌های تالیفی چقدر است. احتمالا شما هم حدس بزنید که کتاب‌های ترجمه تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده باشند، اما این‌که بازار نویسندگان پر استقبال را تا این حد قبضه کرده باشند، اتفاق عجیبی بود که با آن روبه‌رو شدیم. می‌توانید به گزارش صفحه 10 نگاهی بیندازید و بررسی‌های مهاجر را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۱۷

در صفحه 12 امروز محمدرضا کائینی رفته سراغ فرزند شهید سیدمجتبی نواب صفوی و با فاطمه خانم درباره پدرش گفت‌وگو کرده است. او هم از خاطرات مبهمی که از پدرش دارد گفته است. او همچنین بخش‌هایی از شنیده‌هایش درباره پدر را مطرح کرده و گفت‌وگوی جذابی را رقم زده است. این گفت‌وگو را بخوانید و با فعالیت‌های فرزند «نواب‌صفوی» و خاطراتی که از پدر دارد آشنا شوید.
تا به حال سراغ نشریات تخصصی هنرهـــــــــای تجســــــــمی رفته‌اید؟ نشریاتی که نقش مهمی را در عرصه این هنرها بازی می‌کنند، هم بر بازار تاثیر می‌گذارند و هم بر پژوهش‌ها و فضای دانشگاهی و... . اما تعداد این نشریات در ایران چقدر است و آیا اصلا تاثیرگذاری دارند یا نه. این موضوعی است که در صفحه 9 امروز سراغش رفته و در گفت‌وگو با دکتر مهدی خانکه، منتقد هنری وضعیت نشریات هنرهای تجسمی در ایران را بررسی کرده ایم. مریم نظری سؤالات خوب و دقیقی از خانکه پرسیده و او هم با پاسخ‌های موشکافانه‌اش موضوع را بررسی کرده است.
هوشنگ توکلی، بازیگر فیلم «درساژ» هم انتخاب ساناز قنبری برای صفحه سینمای امروزمان بوده است. درساژ فیلمی ایرانی در ژانر درام محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم جایزه بخش نسل جشنواره برلین ۲۰۱۸ و بهترین فیلم اول در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فجر را کسب کرده است. کارگردانی این فیلم را پویا بادکوبه به تهیه‌کنندگی روح‌ا... برادری به‌عهده داشته است. از بازیگران اصلی آن می‌توان به علی مصفا، شبنم مقدمی، یسنا میرطهماسب و نگار مقدم نام برد. این فیلم به‌تازگی در سینما‌های ایران اکران شده است و همین بهانه‌ای شده تا قنبری با یکی از بازیگرانش گپ بزند. این مطلب را در صفحه 11 امروز می‌توانید بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها