خبرفروشی، گفت‌وگو فروشی و ... اتفاق تازه‌ای نیست. یعنی خبرنگارانی که به صورت مستقر با رسانه‌ها همکاری ندارند، خبرهای دست اول خود را به رسانه‌ها می‌فروشند و خب از این مسیر امرار معاش می‌کنند. اما این‌که یک خبرنگار یک گفت‌وگو حتی با یک لید و تیتر را به دو رسانه بفروشد از عجایب این حرفه است.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۸۱


حتما می‌پرسید مگر این اتفاق شدنی است؟ اینجا می‌خواهیم نشان‌تان دهیم که این اتفاق شدنی است، یعنی روز یکشنبه (15 دی) دو روزنامه «آرمان امروز» و «ایران» یک گفت‌وگو را بدون ذره‌ای تفاوت با صادق خرازی منتشر کردند. گفت‌وگویی که فرد گفت‌وگو‌کننده آن هم یک نفر است. حتی روزنامه‌ها هم تلاش زیادی برای تغییر تیتر نکردند و تنها در یکی دو کلمه با هم تفاوت داشتند، در غیر این صورت پیام تیتر هر دو روزنامه یکسان است. در مروری که بر این گفت‌وگو داشتیم، تعداد کلمات آنها هم یکسان بود و هرگونه گمان مثبت را درباره این گفت‌وگو از بین برد و راه مثبت‌اندیشی را مسدود کرد.
تنها احتمالی که باید درباره این گفت‌وگو مطرح کرد این است که خبرنگاری گفت‌وگویش را برای روزنامه اول ارسال کرده، اما آنها یا جواب نداده یا رد کرده‌اند و او گفت‌وگو را به روزنامه دوم ارسال کرده، ولی روزنامه اول بدون اطلاع فرد مصاحبه‌کننده، گفت‌وگوی او را در صفحه خود منتشر کرده، ولی این‌که هر دو مصاحبه در یک روز منتشر شده نیز خود از عجایب این حرفه است که احتمالی که مطرح شد را تاحدودی خنثی می‌کند. به‌نظر می‌رسد این اتفاق که هر رسانه‌ای دست برتر را در مطالب اختصاصی، اعم از گفت‌وگو یا گزارش در میان رسانه‌های دیگر دارد با این رفتارها در حال بی‌معنا شدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها