گفت‌وگوی جام‌جم با مهدوی‌کیا در حاشیه بازی‌های جام امارات

قهرمانی؟! خیلی سخت است

مهدی مهدوی‌کیا این روزها در امارات است. او که تماشاگر بازی افتتاحیه بود، دیروز هم در ورزشگاه محمد زاید تماشاگر بازی ایران و یمن بود. کی‌روش اخیرا در مصاحبه‌های خود از مهدوی کیا و تعدادی دیگر از چهره‌های فوتبال ایران خواست تا به امارات بروند و کنار تیم ملی باشند چون با حضور آنها تیم ملی شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت. وقتی در این باره از مهدوی‌کیا سوال پرسیدیم، چنین گفت: «ما حتی اگر به تیم ملی هم نزدیک نباشیم همیشه از راه دور هم برای موفقیت ایران آرزو کرده‌ایم. الان هم که در امارات هستم، با یکسری بازیکنان تیم ملی تماس دارم. به نظر من تیم ملی در بهترین شرایط است و ان‌شاءا... در این جام برایش اتفاقات خوبی رخ دهد. من همیشه و در همه حال برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرده‌ام.»
کد خبر: ۱۱۸۴۶۵۰

کار سختی است
مهدوی‌کیا درباره اختلافات کی روش و برانکو و همینطور شکافی که بین بعضی هواداران پرسپولیس با تیم ملی پیش آمده، تقصیر را گردن رسانه‌ها می‌اندازد: «به نظر من یکسری از این مشکلات به شما رسانه‌ها برمی‌گردد. یک وقت‌هایی جملات را پس و پیش می‌کنید و اختلاف به وجود می‌آید و بعد دیگر جمع کردنش سخت است.»
وقتی به مهدوی‌کیا می‌گوییم این اختلافات اتفاقا باعث توفیق فوتبال ایران شده، دوباره می‌خندد و می‌گوید: «چطور؟» وقتی برایش توضیح می‌دهیم که دو مربی موفق بوده‌اند، جواب می‌دهد: «خدا را شکر که هر دو مربی موفق بوده اند و خلاصه به قول شما این اختلاف باعث شده تا موفق باشند. امیدوارم که با قهرمانی ایران در امارات موفقیت هایمان تکمیل شود.» به مهدوی‌کیا می‌گوئیم یعنی می‌شود قهرمان شویم؟ «قهرمانی در آسیا؟ کار خیلی سختی است. اصلا ساده نیست.»

4 سال مفید
کیا که این روزها با باشگاه هامبورگ کار می‌کند در این باره به جام‌جم توضیح می‌دهد: «تقریبا چهار سال پیش بود که تصمیم گرفتم به هامبورگ برگردم. دوست داشتم مدارج مربیگری را طی کنم. از طرفی بحث آکادمی خودم را هم پیش بردم. دوست داشتم در فوتبال پایه آلمان هم آموزش لازم را ببینم. در این سه چهار سال تجربیات بالایی به دست آوردم. در حال حاضر هم مربی تیم
زیر 21 ساله‌های هامبورگ هستم. این چهار سال کار برای من تجربه خیلی مفید و خوبی بوده است.»

جای دیگر خدمت می‌کنم
خیلی‌ها می‌گویند فوتبال ایران مافیایی شده است. وقتی از این فضا برای کیا حرف می‌زنیم، می‌گوید: «به نکته خوبی اشاره کردید. فضای فوتبال ایران برای شخصی مثل من مناسب نیست. با خصوصیات من فرسنگ‌ها فاصله دارد. سعی می‌کنم جای دیگر خدمت کنم. آن هم پیدا کردن استعدادهای مناطق دور افتاده است. کسانی که به قول معروف امکانش را نداشتند استعداد خود را نشان دهند. من این امکان را به آنها دادم. در این چهار سال هم نتایج خیلی خوبی گرفتیم.»
مهدوی‌کیا ادامه می‌دهد: «حقیقتش من اصلا دنبال این بحث‌های مافیا و این‌طور چیزها در فوتبال ایران نیستم و علاقه‌ای هم به آن ندارم. برای همین بود که به اروپا رفتم. الان دارم از دور به فوتبال ایران نگاه می‌کنم. دارم کار پایه‌ای خودم را می‌کنم آن هم برای آینده فوتبال ایران. دوست دارم ارتباطم با اروپا برقرار باشد تا بتوانم این تجربیات را منتقل کنم. ان‌شاءا... بستر مهیا شود.»

استقبال نکردم
در چند سال گذشته بحث‌های زیادی درباره بازگشت مهدوی کیا به فوتبال ایران بود. وقتی در این باره از او می‌پرسیم، می‌گوید: «خیلی صحبت‌ها شد ولی من استقبال نکردم چون قصدی ندارم تا به ایران برگردم. دستیاری برانکو که مربوط به همان دوران قبل از بازگشتم به آلمان بود. با این‌که برانکو را دوست دارم گفتم می‌خواهم به اروپا بروم. درباره تیم امید و تیم‌های پایه هم صحبت‌هایی بود ولی من وارد مذاکره نشدم، چون فعلا قصد بازگشت به کشور را ندارم.»

سعید اکبری
خبرنگار اعزامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها