وضعیت مجمع مشخص نیست، ولی ما تکلیف خودمان را می‌دانیم

غلام محمدی: مدیون کشتی مملکتم هستم

جوانگرایی؛ این هدف غلام محمدی برای آینده تیم ملی است. گوش‌شکسته‌ها این روزها در اردو هستند البته نه همه آنها. خیلی از سرشناس‌ها هنوز نیامده‌اند و درگیر مسابقات بین‌المللی جام تختی هستند و به همین دلیل نیازی به حضور آنها در نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی نبوده است. این را خود غلام محمدی، سرمربی تیم ملی آزاد هم تایید می‌کند و می‌گوید: «نخستین مرحله از رقابت‌های انتخابی تیم ملی با توجه با این‌که اکثر ملی‌پوشان نامدار و سرشناس حضور نداشتند، برگزار شد. البته این نفرات مجوز حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی و همچنین تورنمنت‌های بین‌المللی آتی را داشتند و نیازی به حضور آنان در انتخابی نبود.»
کد خبر: ۱۱۸۴۶۰۹

حضور در این رقابت‌ها و این اردوها یک جورهایی برای آماده‌سازی این کشتی‌گیران هم خوب است. در مجموع راضی‌کننده است. چراکه فرصتی بود برای کسانی که مجوز حضور در جام تختی را نداشتند و برای رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی باید مجوز می‌گرفتند. در نهایت نیز در هر وزن سه کشتی‌گیر برتر رقابت‌های انتخابی با نظر کادر فنی مشخص شدند و مجوز حضوردر جام تختی را به دست آوردند.
این روزها مشاهده شده که شما تلاش زیادی می‌کنید تا خون تازه‌ای را به تیم ملی تزریق کنید؟ همان بحث جوانگرایی و ...
ناچار هستیم و چاره‌ای غیر از این نداریم. المپیک نزدیک است و اگر جوانگرایی نکنیم ضربه می‌خوریم. البته این طور نیست که ما کشتی‌گیران با تجربه را کنار بگذاریم، اصلا مگر می‌شود چنین کاری کرد. این کار یعنی خودکشی. ما هر کاری انجام می‌دهیم تا تیم ملی موفق شود.
برنامه‌تان برای این تغییرات چیست؟
ما آزادکاران جوانی را در اردو داریم و که در کنار با تجربه‌ها خیلی با انگیزه تمرین می‌کنند. این اتفاق واقعا بی سابقه است و حضور این جوانان در کنار بزرگانی مثل رضا یزدانی، کمیل قاسمی، حسن رحیمی، سید احمد محمدی و پرویز هادی می‌تواند بسیار مفید و سازنده باشد.
شما دارید ریسک بزرگی می‌کنید. این کار خیلی سختی است.
دقیقا. کار بسیار سختی پیش رو داریم اما بسیار امیدوارم می‌توان با تلاش و کوشش و البته دعای خیر مردم به دستاوردهای موفقیت‌آمیزی رسید. من به جوانان اردونشین که پا به پای آزادکاران باتجربه و بزرگسال تمرین می‌کنند خیلی امیدوار هستم.
این روزها نگرانی خیلی از اهالی کشتی عدم برگرازی مجمع کشتی است. هنوز تکلیف مشخص نیست.
نگرانی واقعا درست و بجا است. ما تکلیف خودمان را می‌دانیم و کارمان را می‌کنیم. کار نباید روی زمین بماند. با این حال اتفاقاتی در حال رخ دادن است که خوشایند و زیبنده ورزش اول کشور نیست. امیدوارم این آرامش نسبی که هم اکنون بر کشتی حاکم شده همچنان حفظ شود و کشتی همچنان با حمایت وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک همراه باشد. ما به آرامش نیاز داریم و کشتی‌گیران اردونشین باید در فضایی مطمئن و مطلوب به آماده‌سازی بپردازند. ما برای کمک به کشتی و خوشحال کردن مردم کشورمان پای به عرصه گذاشته‌ایم. من مدیون کشتی هستم و تا جایی که بتوانم برای کشتی مملکتم تلاش می‌کنم. امیدوارم که اتفاق‌های خوبی برای کشتی کشورم بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها