علیرضا وهاب‌زاده خبرنگار حوزه بهداشت و درمان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «سالن پر از بیمار است؛ زن، کودک، پیرمرد، از راه‌های دور و نزدیک آمده‌اند. همهمه‌ای در جریان است، لابه‌لای این هیاهو دخترکی مرا صدا می‌کند، نزدیک‌تر می‌آید؛ با گوشه لب چادرش را گرفته است و با یک دست کیسه داروهایش را نگه داشته و با دست دیگر نسخه‌هایش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۰۰

این رو خانم دکتر برام نوشته. ‌
- خب چی هست؟ ‌
آزمایش و سونوگرافی؛ دخترک بی‌معطلی ادامه می‌دهد به‌خدا پدر که ندارم، کسی را هم ندارم خرجم را بدهد، بیمه هم ندارم، از کجا باید هزینه اینها را جور کنم.
صورت آفتاب سوخته و پوست انداخته‌اش حکایت از عمق فاجعه زندگی دخترک دارد، همین‌طور ادامه می‌دهد و من در ذهنم روزگار غیر قابل تصورش را تصویر می‌کنم.
صحبتش را قطع کردم و گفتم صبر کن از خانم دکتر بپرسم. در اتاق معاینه را زدم، خانم دکتر جواب داد و وارد اتاق شدم، دخترک هم از کنار شانه‌ام با صورت مضطرب و نگرانش سرک می‌کشید.
گفتم: این بنده خدا اوضاع مالی‌اش خیلی خرابه ظاهراً بیماری‌اش هم شدیده، چیکارش کنیم؟
خانم دکتر خیلی آرام با اشاره گفت: نگران نباش شماره کارتش رو گرفتن خودم براش واریز می‌کنم.
شاید خیلی از ماها این تصور را داشته باشیم که پزشکان انسان‌های پول دوستی هستند و البته برخی‌ها اعتقاد دارند که جان آدم‌ها برای آنها اهمیت ندارد و فقط پول را می‌شناسند اما تجربه همراهی این گروه تمام تصور من و شما را عوض خواهد کرد.
اینکه یک پزشک عمومی یا متخصص تنها روز تعطیلی را که می‌تواند در کنار خانواده باشد، برای ویزیت بیماران نیازمند آن‌هم رایگان اختصاص دهد کار کمی نیست. این‌که روز تعطیلت را از تخت‌خواب دل بکنی و به جای کوه و تفریح و ... عازم منطقه‌ای شوی که ۵۰ کیلومتر با خانه‌ات فاصله دارد؛ این‌که از شمالی‌ترین منطقه تهران برای ملاقات ساکنان جنوبی‌ترین منطقه تهران بروی... ‌‌
در این برنامه دکتر مهسا میرزنده‌‌دل متخصص اطفال، دکتر مهدی خواجوی جراح مغز و اعصاب، دکتر زهرا نظری آنکولوژیست، دکتر پریسا سیلانی متخصص قلب، دکتر بهاره سپهریان متخصص پزشک قانونی، دکتر آزاده مبصریان پزشک عمومی و دکتر ستوده متخصص زنان نیز حضور داشتند که از صبح با روی گشاده بیماران نیازمند را معاینه می‌کردند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها