سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، نظام تولید زعفران گناباد مبتنی بر آبیاری قنات را به عنوان میراث کشاورزی مهم جهانی، درست در ابتدای همین ماه به ثبت رساند؛ اما پیش از این در سال 95 نام گناباد برای قنات قصبه جهانی شد؛ آنگاه که این میراث کهن، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۶۸

دو عنوان مهم بین‌المللی برای یک شهر کوچک که با قرار دادن نامش در فهرست جاذبه‌های گردشگری کشور، علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران خارجی بسیاری را به این منطقه سوق خواهد داد. در چنین شرایطی باید دید آیا این شهر از امکانات کافی برای پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی برخوردار است یا خیر؛ پرسشی که آن را با معاونت گردشگری استان خراسان جنوبی مطرح کردیم. یوسف بیدخوری در این‌باره به جام‌جم گفت: گرچه با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما این شهرستان درخصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی شرایط خوبی دارد؛ همان صورتی از اقامت که اتفاقا برای گردشگران، بویژه گردشگران خارجی بسیار جذاب است.
به گفته او، در حال حاضر هفت اقامتگاه در گناباد با دارا بودن مجوز در حال فعالیت است که از این میان چهار اقامتگاه در ریاب، دو اقامتگاه در روستای گوژد و یکی هم در شهر گناباد قرار دارد. همچنین دو اقامتگاه دیگر هم به‌تازگی وارد این چرخه شده و برای بهره‌برداری آماده‌ است؛ یکی در سنو و یکی هم در غرب صوفه. ضمن اینکه سه اقامتگاه هم در حال انجام مقدمات دریافت مجوزند. بیدخوری در همین باره اضافه می‌کند: برگزاری دوره‌های آموزشی برای صاحبان اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد؛ همچنان که در گذشته هم به آن پرداخته‌ایم. این مقام مسؤول تعریف و برگزاری رویدادهای گردشگری ملی و استانی در فصل برداشت زعفران را یکی دیگر از موضوعاتی عنوان کرد که مورد توجه معاونت گردشگری استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها