سهام توییتر روز گذشته تحت‌تاثیر اعتراف این شرکت به نفوذ هکرها به حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی، 7درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۳۰

به گزارش ایسنا به‌نظر می‌رسد سر و صدای رسوایی شبکه‌های اجتماعی و غول‌های فناوری اخیرا به شدت درآمده است و هر از گاهی خبری مبنی بر افشای اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربران آنها در فضای مجازی منتشر شده که موجب می‌شود اعتراضات مردم و نهادهای امنیتی و دولتی گسترش پیدا کند. حالا در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رویترز، سهام توییتر در روز گذشته تحت تاثیر اعتراف این شرکت به نفوذ و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری کاربران توییتر، دچار یک افت 7 درصدی شد و به موجب آن گفته می‌شود اطلاعات شخصی و هویتی خیل عظیمی از کاربران در این شبکه اجتماعی به سرقت رفته و افشا شده است.
توییتر با انتشار بیانیه و پیامی در این شبکه اجتماعی اعلام کرده است با این‌که هنوز نمی‌توان هدف دقیق هکرها و مجرمان سایبری برای نفوذ به اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری کاربران توییتر را مشخص و اعلام کرد، اما با این حال بررسی و تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد آی‌پی آدرس هکرها از کشورهای چین و عربستان سعودی بوده است و این احتمال وجود دارد هکرهای تحت حمایت دولت این کشورها با انگیزه و هدفی نامعلوم قصد داشتند برخی از اطلاعات موجود در حساب‌های کاربری کاربران توییتر را به سرقت ببرند.
سخنگوی شرکت توییتر همچنین در گفت‌وگو با گزارشگر رویترز اعلام کرده است متخصصان و کارشناسان امنیتی فعال در این شبکه اجتماعی به‌شدت در حال بررسی موضوع و حمله سایبری مربوط هستند تا از جزئیات و اطلاعات دقیق این حادثه آگاه و مطلع شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها