این روزها سالروز زمین‌لرزه بم است. زمین‌لرزه‎‌ای که تلفات زیادی گرفت و یک شهر را با خاک یکسان کرد. حالا این موضوع چه ربطی به فرهنگی دارد؟ عرض می‌کنیم! عکاسان و هنرمندان زیادی در این رویداد حاضر شدند و تولیدات متنوعی هم خلق کردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۵۱

یکی از اقشاری که همیشه در چنین رویدادی در سریع‌ترین زمان ممکن خودشان را به محل رویداد می‌رسانند و معمولا هم در کنار نیروهای امدادی حضور فعالی در صحنه دارند، عکاسان هستند. ما هم همین قضیه را گرفتیم و رفتیم سراغ یکی از عکاسانی که در تلخ‌ترین اتفاق دو دهه اخیر حاضر شده بود. ورق بزنید و بروید صفحه 12 تا روایت این عکاس را از زلزله بم بخوانید.
بچه‌های صفحه سینما هم رفته‌اند سراغ موضوعی که سابقا در همین جام‌جم به آن پرداخته شده بود. احتمالا استحضار دارید که تصویربرداری فیلم سینمایی «23 نفر» اخیراً در تهران به پایان رسیده است. پروژه‌ای که از همان ابتدا حواشی متعددی در موردش مطرح شده بود. حالا بعد از اتمام تصویربرداری این پروژه دوباره رفته‌ایم سراغ علیرضا رئیسیان و مجتبی فرآورده تا ببینیم اختلافی که در مورد حق مالکیت معنوی این پروژه وجود داشت به کجا رسیده است. اگر در جریان گزارش قبلی ما بوده باشید احتمالا مطلع هستید که رئیسیان برای پیگیری ادعایی که در مورد این سوژه مطرح کرده بود، به خانه سینما شکایت برد. حالا هم گزارش صفحه 11 را بخوانید تا متوجه ریز جزئیات این قضیه شوید.
توی این صفحه هم رفته‌ایم سراغ یک موضوع پرحاشیه. چند وقت قبل بود که یکی از مولفان نشر چشمه با انتشار یک شکواییه نوشته بود که این انتشارات با ارسال یک فرم برای هر مولفی به نوعی در پی آن است که مانیفست اجتماعی و حتی سیاسی مولفان خود را هم ترسیم کند. در ادامه هم با کنار هم گذاشتن این اطلاعات با مولفان و نویسندگانی که با خط و ربط‌های سیاسی این انتشارات هماهنگ نباشند، قطع همکاری می‌کند. حالا برای بررسی این ادعا و این‌که ببینیم این گزاره چه محلی از اعراب دارد رفته‌ایم سراغ این سوژه و به اطلاعات جالبی هم رسیده‌ایم. اطلاعاتی که بعضا منابعی که آن را در اختیار ما گذاشتند از ما درخواست کردند اشاره‌ای به نام و عنوان و جایگاه‌شان نکنیم. این گزارش جالب و جذاب را می‌توانید در همین صفحه و کنار همین ستون بخوانید. ما در پی این بودیم که با مسؤولان انتشارات هم تماس بگیریم که خب به جایی نرسید. با این احتساب اگر توضیحی داشتند حتما از آن استقبال می‌کنیم. باز هم تاکید می‌کنیم منتظریم مسؤولان نشر چشمه درباره موضوعات مطرح‌شده توضیحاتی ارائه کنند تا در همین صفحه منتشرش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها