تدارک شبکه های رادیو و تلویزیون برای سالروز نهم دیماه

حماسه به روایت رسانه

9 دی سال 1388 اتفاقی را در تقویم ثبت کرد که تبدیل به رویدادی تاریخی برای ملت ایران شد. از این رو هر سال اتفاقات آن سال مرور می شود. رسانه ملی نیز در این روز برنامه های مختلفی را برای مخاطبان خود تدارک می بیند تا از این طریق اتفاقات را یادآوری کند. شبکه های تلویزیونی و رادیویی در این روز برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند؛ از پخش مستندهای تلویزیونی تا مناظره های رو در رو با حضور کارشناسان از جمله برنامه هایی است که در این روز از آنتن های تلویزیونی و رادیویی برای مخاطبان پخش می شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۳۶

شبکههای سیما به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی، ویژه برنامههایی تدارک دیده و روی آنتن میفرستند.

«شورش در شهر» در شبکه یک سیما

روز یکشنبه ۹ دی از ساعت ۱۰ صبح پخش اجتماع مردمی در قاب شبکه یک قرار میگیرد و همچنین برنامه «طرحی برای فردا» با سخنرانی رحیم پورازغدی از ساعت ۱۶ پخش میشود. روز دوشنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۲۳ نیز مستند شورش در شهر از این شبکه پخش میشود.

«اسب تروا» به شبکه دو میآید

مستند «اسب تروا» کاری از گروه سیاسی شبکه دو سیماست که به مناسبت حماسه 9 دی روانه آنتن میشود. این مستند روایی به تهیهکنندگی و کارگردانی محسن اولیایی علاوه بر پرداختن به ابعاد حادثه 9 دی سال 88 به نقش نهادهای براندازِ فعال در خارج کشور میپردازد. اسب تروا یکشنبه 9 دی ساعت 19 و 40 دقیقه از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. همچنین دوشنبه و چهارشنبه 10 و 12
دی ماه حال و هوا و حواشی نهمین جشنواره مردمی عمار در ارتباطی زنده تقدیم مخاطبان میشود و دوشنبه و چهارشنبه ساعت 13 نیز پخش مستندهایی در موضوعات سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی، مدافعان حرم، جنگ نرم و ملت قهرمان از این جشنواره در نظر گرفته است. «نمادو» که دوربین شبکه دو در سراسر کشور است به پخش گزارشهایی ویژه و مرتبط با این روز خواهد پرداخت. برنامه «زنده باد زندگی» کاری از گروه دانش و اقتصاد به تهیهکنندگی محمدجعفر خسروی یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 دی، ساعت 10 و 30 دقیقه، با دعوت از کارشناسان و مهمانان فرهنگی و انقلابی به موضوع روز بصیرت و میثاق با ولایت میپردازد. برنامه «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده به تهیهکنندگی علیاکبر کریمی نیز با پرداختن به موضوع حماسه ۹ دی و اشاره به بصیرت و آگاهی مردم به صورت زنده یکشنبه ۹ دی ساعت ۱۸ با مخاطبان همراه میشود.

«بازی با جمهوریت» در شبکه سه سیما

مستند تک قسمتی «بازی با جمهوریت» کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیما به تهیهکنندگی علی اثباتی است که به چرایی، چگونگی و واکاوی فتنه سال 1388 میپردازد. همچنین این
ویژه برنامه نگاهی به دادگاه فتنهگران آن روزها دارد. بازی با جمهوریت یکشنبه 9 دی ساعت 23 و 30 دقیقه راهی آنتن میشود.

«نوشته شارپ» در یک قسمت
30 دقیقهای در گروه سیاسی شبکه سه سیما تهیه شده است و نگاهی دارد به فردی که در پشت پرده اغتشاشات ایران در سالهای گذشته بسیار موثر بود و بند بند دستورالعملهایش برای برهم زدن نظم جامعه اجرایی شد. این مستند یکشنبه 9 دی ساعت
17 و 30 دقیقه از شبکه سه سیما پخش میشود؛ تهیهکنندگی این برنامه بهعهده علی اثباتی است.

«به وقت آگاهی» با شبکه چهار سیما

گروه سیاسی شبکه چهار سیما نیز مستند ترکیبی «به وقت آگاهی» را برای بازگویی سند پر افتخار مردم ایران در خلق حماسه ماندگار، تدارک دیده است. به وقت آگاهی در مدت زمان 30 دقیقه با حضور دکتر علی قربانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر و حجتالاسلام والمسلمین شورگشتی، استاد حوزه و دانشگاه به دخالتهای آمریکا در ایران از گذشته تاکنون و نقش و ایستادگی مردم در برابر دخالت بیگانگان میپردازد. در این مستند ترکیبی به وقایع و رخدادهای جمهوری اسلامی ایران از کودتای 28 مرداد تا حماسه 9 دی در قالب پخش تصاویر آرشیوی و صحبتهای کارشناسان پرداخته میشود. به وقت آگاهی، روز یکشنبه 9 دی ساعت 15 و 15 دقیقه پخش میشود. پخش 30 میان برنامه متناسب با گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت از دیگر برنامههای این شبکه است.

انعکاس 9 دی در شبکه پنج سیما

برنامه «تهران 20» شبکه پنج سیما کاری از گروه تهران و شهروندی است که امشب در بخشهایی از آن به موضوع حماسه 9 دی میپردازد. برنامه «به خانه برمیگردیم» نیز در روز یکشنبه به حماسه 9 دی میپردازد.

9 دی از دوربین شبکه آموزش

برنامه «مشاور» یکشنبه با حضور حجتالاسلام دکتر مصدق، معاون اول دادستان کل کشور با موضوع تحولات قوانین کیفری در نظام قضایی ایران در بعد انقلاب میپردازد. همچنین در این برنامه در خصوص حماسه 9 دی که به نام روز بصیرت و میثاق امت و ولایت نامگذاری شده است، صحبت میشود. این برنامه ساعت 15 از شبکه آموزش پخش میشود. برنامه «صبحی دیگر» هم با حضور مهمان ویژه امروز به موضوع 9 دی میپردازد. این برنامه از ساعت 9 صبح روی آنتن میرود.

تماشای «روزی بهتر» در شبکه قرآن و معارف

برنامه «روزی بهتر» در برنامه روز یکشنبهاش با دعوت از حجتالاسلام والمسلمین تویسرکانی به موضوع بصیرت در قرآن خواهد پرداخت. قطعههای کوتاه کارشناسی توسط آیتا... علمالهدی، دکتر قنبری و حجج اسلام رحیمیان، طائب و رفیعی با محوریت بصیرت و میثاق امت با ولایت در زمانهای مختلف روی آنتن میرود. سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین پناهیان در حرم مطهر رضوی با موضوع بصیرت در قرآن از ساعت 13 و 30 دقیقه تقدیم علاقهمندان خواهد شد. همچنین میان برنامههایی با موضوعات کلام رهبری، آیات مرتبط با بصیرت در قرآن و کلیپهای مرتبط با موضوع بصیرت نیز مکرر در اوقات مختلف از شبکه قرآن و معارف سیما پخش میشود.

نگاهی به «دو روز قبل از 9 دی» در شبکه مستند

مستند «دو روز قبل از 9 دی» به کارگردانی میلاد امینی موحد و تهیهکنندگی مرتضی جعفرزاده که شنبه 8 دی روی آنتن شبکه مستند رفت، یکشنبه 9 دی ساعت 15 و 30 دقیقه بازپخش میشود. این مستند درباره حماسه 7 دی مردم خوزستان در شبکه رسانهای صف تولید شده و در آستانه حماسه 9 دی روانه آنتن تلویزیون میشود. مستند دو روز قبل از نه دی بهصورت مصاحبه محور تولید شده و به تشریح اقدام انقلابی مردم اهواز در 7 دی 1388 میپردازد. گفتوگو با آقایان سودانی، حمیدینژاد و منتظرالمهدی درباره حماسه 7 دی و پخش تصاویری کمتر دیدهشده از این راهپیمایی و نیز سخنرانی حجتالاسلام حاجتی از بخشهای مختلف این مستند است.

تدارک گسترده رادیو به مناسبت یوما... 9 دی

شبــــــــــــــکههای مختلـــــف رادیویی هم با برنامههای متنوع، متعدد و گوناگون، به تعداد 112 عنوان و به مدت 3300 دقیقه به استقبال این روز میروند.

به گزارش جامجم، شبکههای رادیویی با تولید و پخش برنامههای مختلف در قالبهایی از قبیل گفتوگو، گزارش، مستند، نمایش و موارد دیگر مخاطبان را در روز نهم دی همراه میسازند.

بر این اساس محورهای این برنامهها شامل بیان تاریخچه، بازخوانی و ذکر اتفاقات پیرامون 9 دی سال 1388، ذکر بیانات رهبر معظم انقلاب، دستیابی و ارتقای شناخت و آگاهی نسبت به مسائل مختلف جامعه، مهارت شناخت مساله و چگونگی حل بحران، دشمنشناسی و بصیرتافزایی در کلام رهبر معظم انقلاب، نقش نخبگان دینی و سیاسی در ایجاد بصیرت، دشمنشناسی و شناخت ترفندهای دشمن برای نفوذ در کشور و بصیرت در آموزههای دینی و سایر مباحث مرتبط در این حوزه است. در ادامه به تشریح برنامههای منتخب شبکههای رادیویی که به مناسبت سالروز حماسه 9 دی تدارک دیده شده، اشاره میشود:

بررسی عملکرد رسانه های بیگانه در رادیو ایران

رادیو ایران با برنامههای جهان سیاست، بحث روز، بررسی رسانههای بیگانه، رویدادهای هفته، آرزوهای محال، رویای آندلس، سلام صبح بخیر، شکوه بصیرت، ایرانشهر، راه شب، به افق آفتاب، نشانی، روشنایی یک مسیر و تقویم تاریخ مخاطبان خود را همراه میکند. بررسی ابعاد سیاسی و عملکرد رسانههای بیگانه، اخبار و تحولات، مستند، جریان نفوذ در بدنه قدرت در ایران، حماسه 9 دی، پوشش مراسم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مصاحبه با یکی از مسؤولان، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب، بررسی وقایع 9 دی ماه 88، نقش حضور مردم و راهپیمایی بزرگ و ماندگار 9 دی و همچنین نقش رهبری در بصیرت و بیداری مردم و تبعیت و میثاق دوباره آنان با نظام و رهبری - بیان لزوم بیداری و بصیرت اقشار مختلف جامعه در عرصههای سیاسی و اجتماعی موضوعاتی است که به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت از برنامههای مختلف این شبکه منتشر میشود.

دی 88 کجا بودید؟

رادیو فرهنگ برنامههای صبح به وقت فرهنگ، کافه نیمروز، کوبه، دی 88 کجا بودید و گفتارش از آنتن این شبکه پخش میشود. انعکاس اخبار مرتبط با روز 9 دی ـ ولایت و ولایتمداری، انعکاس اخبار مرتبط با روز 9 دی و مستند گزارشی موضوعات برنامههای این شبکه رادیویی است.

کیلومتر 88 در رادیو جوان

رادیو جوان برنامههای جوان ایرانی سلام، کاوشگر، کیلومتر 88، عصرمن و ویژهبرنامه 9 دی را به سمع مخاطبان خود میرساند. بررسی اهمیت، بصیرت،باز خوانی روز 9 دی و گفتوگو با مسؤولان و دست اندرکاران حماسه 9 دی، دستیابی به شناخت وآگاهی نسبت به مسائل مختلف جامعه در برنامههای این شبکه مورد بررسی قرار میگیرد.

9 دی با رادیو ورزش

رادیو ورزش نیز به مناسبت این روز با برنامههای، طلوع همدلی، صبح و ورزش، یک فنجان چای داغ، تجلی بصیرت و در محضر ولایت، مهمان مخاطبان خود است. موضوعات برنامههای این شبکه شامل تشریح نقش تودههای انقلاب به عنوان ستونهای انقلاب و گروههای مرجع از جمله ورزشکاران در جلوگیری از انحراف مسیر انقلاب و سازشکاری با دشمن، نقش سازنده بصیرت از زبان ورزشکاران، نقش ورزشکاران به عنوان نخبگان در ایجاد بصیرت، ترسیم زشتی و پلیدی فتنهگری و برهم زدن آرامش و امنیت ملی، گفتوگو با مسؤولان ارشد کشوری و لشگری پیرامون موارد ذکر شده و ذکر بیانات رهبر معظم انقلاب است.

دسیسههای دشمن در رادیو معارف

رادیو معارف از طریق برنامههای به رنگ خدا، ابلیسیان، بصیرت، بربال سخن، پیام ولایت، مهربان باشیم، به رنگ خدا و روز نهم پذیرای مخاطبان است. درک فرصتها و موقعیتها طبق آیات قرآن و روایات، استکبار ستیزی از نگاه قرآن و اهلبیت(ع)، بصیرت ملت ایران در برابر توطئههای آمریکا و ایادی آن در داخل کشور،پوشش خبری مراسم و راهپیمایی روز 9 دی، پخش گزارشهای مردمی از حضورشان در روز بصیرت، ضرورت هوشیاری ملت در برابر توطئهها و دسیسههای دشمن و میثاق ملی ملت ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی از موضوعات مطرح در برنامههای این شبکه است.

گیومه رادیو نمایش برای 9 دی

رادیو نمایش نیز با نمایش بصیرت با موضوع داستانی که در آن یک دانشجو با دیدن خواب شهادت برادرش و رسیدن به این واقعیت که جنگ هنوز ادامه دارد، دشمن در حال توطئه و تفرقهاندازی است و تأثیر او روی دوستانش قصه را ادامه میدهد. سایهسار مهر با پخش بیانات رهبر معظم انقلاب و گیومه با موضوع بصیرت شامل بخشهای مرتبط از جمله گزارشگر مردمی و ارتباط کارشناسی به استقبال این روز میرود.

حل بحران در رادیو سلامت

رادیو سلامت با برنامههای به رنگ زندگی، به زندگی سلام کن وخونه زندگی مخاطبان را همراهی میکند. مهارت شناخت مساله و چگونگی حل بحران و بررسی روز بصیرت روز اقتدار موضوعات مطرح در برنامههای این شبکه است.

حماسه 9 دی در تهران من

رادیو تهران برنامههایی در ساحت حضور، گفتاورد، پارکشهر و تهران من را پخش میکند. ذکر بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بصیرت و پخش زنده مراسم روز 9 دی از مهمترین موارد مطرح در برنامههای شبکه رادیویی تهران است.

در رادیو گفتوگو چه خبر است؟

رادیو گفتوگو با مستند 9 دی، صبح و گفتوگو، رویداد، بدون خط خوردگی، گفتوگوی سیاسی، کلک سخن و سمت اندیشه مهمان مخاطبان است. اطلاعرسانی درخصوص برنامههای 9 دی، دشمنشناسی و بصیرتافزایی در کلام رهبر معظم انقلاب، نقش نخبگان دینی و سیاسی در ایجاد بصیرت، دشمنشناسی و شناخت ترفندهای دشمن برای نفوذ در کشور و بصیرت در آموزههای دینی موضوعات برنامههای این شبکههاست.

دشمن شناسی در رادیو قرآن

رادیو قرآن نیز با ویژهبرنامه 9دی و مهرتابان همراه مخاطبان است. تبعیت از ولایتفقیه و ولایتپذیری، بصیرت قرآنی و دشمنشناسی از موضوعات مورد توجه در این شبکه است.

تاثیرات اقتصادی 9 دی

رادیو اقتصاد نیز برنامههای روز از نو و رهیافت را روی آنتن میبرد. لزوم داشتن بصیرت حول محور ولایت برای جلوگیری از فتنهانگیزی جهان استکبار و بررسی تاثیرات اقتصادی نهم دی بر اقتصاد ایران از موضوعات این برنامههاست.

پیام 9 دی در رادیو پیام

رادیو پیام در تمام بخشهای خود به بیان بصیرت و آگاهی، گرامیداشت سالروز نهم دی، پخش ترانههای مرتبط و گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع فوق اشاره میکند.

9 دی به روایت رادیو انقلاب

رادیو انقلاب نیز مستند روز بصیرت را به مناسبت نهم دی ماه به سمع مخاطبان میرساند. بر این اساس این مستند روایتی از عوامل شکلگیری فتنه 88، حوادث داخلی و خارجی مرتبط با آن، حضور همهجانبه و شکوه مثالزدنی مردم در روز نهم دی ماه برای خنثیسازی فتنهها در این مقطع تاریخی را بیان میکند. این مستند با بیان ساده و نگاهی جامع و دقیق از زبان مردم، کارشناسان و صاحبنظران، دولتمردان، روحانیون و سیاستمداران در حمایت از این حرکت مردمی و حمایتگرایانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را روایت کرده و با استناد به سخنان دولتمردان و مردم، عزم ملی برای دفاع از ایران را وظیفه ملی و شرعی قلمداد میکند. همچنین در مستند روزبصیرت، بصیرت و آگاهی عمومی برای انسجام ملی و دفاع از مقدسات دینی و حاکمیت اسلامی مورد توجه قرار گرفتهاست. مجموعه گزارشهای مستند کوتاه رادیویی و بستههای روایی با موضوع نهم دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت نیز در رادیو انقلاب تهیه شده که متناوب پخش میشود. این شبکه مراسم روز نهم دی ماه را نیز به صورت زنده و مستقیم پخش میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها