روزشمار جام ملت‌های آسیا

کی‌روش در بین 5 مربی برتر

فاکس اسپورت، پنج مربی برتر جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که در آن کارلوس کی‌روش در رده پنجم قرار دارد. این در حالی است که آلبرتو زاکه‌رونی، سرمربی امارات در رده نخست است. هکتور کوپر سرمربی ازبکستان، مارچلو لیپی سرمربی چین، اسون گوران اریکسون سرمربی فیلیپین هم در رده‌های دوم تا چهارم هستند.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۹۲

در معرفی سرمربی تیم ملی آمده است: کی‌روش به خاطر سال‌ها حضور در کنار آلکس فرگوسن در منچستریونایتد شناخته شده است. این مربی در منچستریونایتد پست‌های مختلفی را تجربه کرد؛ از مشاور سرآلکس تا انجام کارهای تاکتیکی. کی‌روش در اولدترافورد شخصیت بسیار قابل احترامی است. او همچنین هدایت بازیکنان بزرگی همچون کریستیانو رونالدو، دیوید بکام و زین الدین زیدان را عهده‌دار بوده است. او در سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را قبول کرد و توانست استعدادهایی نظیر اشکان دژاگه را به تیم ملی فوتبال ایران دعوت کند. کی‌روش با درصد برد 70/85 ایران را به قدرتی قابل احترام نه تنها در آسیا،‌ بلکه در جهان تبدیل کرد. او امیدوار است بتواند بعد از مدت‌ها تیم ملی فوتبال ایران را به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برساند.


مدافع اصلی چین خط خورد
لی ژیائو پنگ، مدافع ۳۰ ساله تیم ملی چین که در تیم گوانگژو اورگراند بازی می‌کند، با مصدومیت روبه‌رو شد و حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داد تا مارچلو لیپی روی نام این بازیکن خط قرمز بکشد. به گزارش تیتان اسپورت، لی سال ۲۰۱۱ در جام ملت‌ها تیم ملی کشورش را همراهی کرد و در انتخابی جام جهانی روسیه نیز مهره اصلی خط دفاع چینی‌ها بود. چین هم مانند استرالیا با بحران مصدومیت روبه‌رو شده است و همین موضوع دردسر زیادی برای لیپی قبل از جام ملت‌ها ایجاد کرده است.


جپاروف بیرون از فهرست
با نزدیک شدن به موعد اعلام فهرست نهایی تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا، تیم ملی ازبکستان نیز نفرات نهایی خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام کرد که خبری از نام سرور جپاروف در آن نیست.
به گزارش سایت AFC، جپاروف که در لیگ قزاقستان بازی می‌کند، پیش از این در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ جام‌ ملت‌هاحضور داشته و می‌توانست با حضور در این دوره تاریخ‌سازی و پنج حضور در جام ملت‌ها را تجربه کند که به این مهم نرسید. با این حال ایگناتی نستروف، دروازه‌بان کهنه‌کار ازبکستان به تیم ملی کشورش دعوت شده تا برای اولین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا، یک بازیکن در پنج دوره این رقابت‌ها حاضر باشد.


یونس محمود: عراق پایین‌تر از ایران می‌ایستد
سایت السومریه عراق از قول یونس محمود، کاپیتان پیشین تیم ملی عراق نوشت: نباید توقع را از تیم ملی بالا برد. به نظرم تیم ملی فوتبال عراق از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در امارات صعود می‌کند، اما پس از ایران و به عنوان تیم دوم. جام ملت‌های آسیا با دیدار امارات و بحرین از 15 دی آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها