همایش مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۸۹
برگزاری همایش مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر در این همایش گفت: 117 تیم واکنش سریع سال آینده در شهرستانهای با جمعیت بیش از 120 هزار نفر تشکیل می شود.

شاهین فتحی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته تیم های واکنش سریع هلال احمر تشکیل شده است، افزود: تاکنون 32 تیم واکنش سریع در استان ها فعال شده است که این تیم ها بخش مهمی از تخصص های نجات در حوادث مختلف را فرا گرفته و آمادگی حضور در صحنه های عملیاتی مختلف را دارند.

وی از آغاز آموزش های لازم برای این تیم ها خبر داد و افزود: این تیم ها هنگام بروز بحران و حوادث مختلف به منطقه اعزام و ارزیابی های اولیه را انجام می دهند.

فتحی به امدادرسانی تیم های واکنش سریع در عملیات های امدادی و بحران هایی همچون سیلاب، زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیما در دنا اشاره کرد و گفت: راه اندازی این تیم ها در شهرستان ها به منظور امداد رسانی سریعتر انجام می شود.

معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر افزود: در حوداث و بلایای مختلف آمادگی دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همچنین دانش و اطلاعات مردم برای پاسخگویی سریع به حوادث ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز گفت: کاهش خسارت ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از مهمترین و بهترین راه های مقابله با مخاطرات و بلایای طبیعی است.

مجید نظری افزود: فاکتورهای اصلی برای رسیدن اصل کاهش خطرات ارائه آموزش های مداوم عمومی و تخصصی و آموز ش مدیران و اعضای مدیریت بحران استان است.

وی گفت: طی سال جاری 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک سرمایه ای و 530 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از وزارت کشور برای این استان تصویب و ابلاغ شده است.

همایش مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات مخاطرات برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها