دادستان استان ایلام گفت: در جهت نظارت و پیشگیری از حوادث احتمالی مهلتی 72ساعته به آموزش و پرورش استان ایلام داده شده تا لیستی از مدارس کل استان که فاقد شوفاژ و پکیج هستند تهیه شود و در اختیار دادستانی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۵۶
اسامی مدارس فاقد گرمایش استاندارد اعلام نشود، برخورد جدی می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، چند روز پیش بود که حادثه آتش‌سوزی در یک مرکز پیش‌دبستانی در زاهدان منجر به مرگ چند کودک شد. این حادثه چنان دلخراش بود که همه را برآشفت تا در مقابل چنین اقداماتی قرار گیرند و پیشگیرانه به قضایا نگاه کنند.

اخیرا در اظهاراتی که مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام داشت، مطرح کرد که تنها دو منطقه در ایلام وجود دارد که دارای سیستم گرمایشی نفت سوز و غیراستاندارد است.

از سوی دیگر، مدیرکل استاندارد استان ایلام هم در گفت و گویی دیگر اعلام کرده بود: 1856 کلاس درس در ایلام نیازمند استانداردسازی وسایل گرمایشی است و این در حالی است که دادستان ایلام، دو روز پیش برای آموزش و پرورش این استان ۷۲ ساعت مهلت تعیین کرد که این موضوع را بررسی و اسامی مدارس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد را کند.

در این راستا افشار خسروی زاده دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام اظهار داشت: با عنایت به دستورات دادستان کل کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری و منویات ریاست قوه قضاییه در پیگیری و احیاء حقوق و منافع عامه که اولویت اساسی در عملکرد دوره جدید دادستانی استان ایلام است، ما به مسائل مختلف از جمله وضعیت گرمایشی مدارس ورود کرده‌ایم، همانطور که دادستان کل کشور گفت، ما می خواهیم که مسئله حقوق عامه به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی افزود: دادستان از ناحیه آحاد مردم و جامعه وظیفه تعقیب جرایم را عهده‌دار است. مردم حق دارند به حسن جریان پرونده‌های کیفری نظارت داشته باشند، اعمال این حق قانونی از ناحیه مردم با دادستان است.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام خاطرنشان کرد: دادستان با کشف جرم یا آگاهی از وقوع جرمی، موظف است که آن را تعقیب کند و بر حسن اجرای تحقیقات نظارت کند. مدارس سال‌هاست که به فراموشی سپرده شده‌اند و بعد از گذشت چند سال، هنوز تعداد زیادی از مدارس استان داری سیستم گرمایشی مناسب نیستند.

خسروی زاده اذعان داشت: حوادث اخیر مدارس کردستان و سیستان و بلوچستان هشداری است برای سایر استان‌ها، زیرا حادثه همیشه در کمین است، پس چه بهتر که اقدامات ایمنی لازم اعمال شود.

وی ادامه داد: لذا در جهت نظارت و پیشگیری از حوادث احتمالی، مهلتی 72 ساعته به آموزش و پرورش استان ایلام داده شده تا لیستی از مدارس کل استان که فاقد شوفاژ و پکیج هستند تهیه شود و در اختیار دادستانی قرار گیرد.

دادستان استان ایلام بیان کرد: دادستانی به کمک دستگاه‌های فنی مانند اداره استاندارد، شرکت گاز و هلال احمر بازرسی هایی انجام می‌دهد و در راستای ایمن‌سازی، توصیه‌های فنی را به آموزش و پروش اعلام می‌کند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در صورت عدم اجرای این الزامات، بر اساس ماده 576 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات برخورد جدی قضایی خواهد شد. ان‌شاالله که به این اقدام نمی‌رسد و نخواهد رسید، چون هدف رفع این مشکلات است و ما می‌خواهیم بر اساس اصل 156 قانون اساسی مشکلات با جلسات و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش رفع شود.

خسروی زاده گفت: این مهم پیگیری خواهد شد و انشاالله تا پایان زمستان امسال به نتیجه شایانی خواهیم رسید. دید ما رفع مشکل مناطق دورافتاده روستایی و محروم است و قطعا این مناطق در اولویت قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات دادستانی در این خصوص در جهت پیشگیری از وقوع هرگونه جرم است و به سود مقامات دولتی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها