مراسمی که قرار بود در جزیره کیش برگزار شود، لغو شد

بدرقه تیم ملی ؛ پَر !

مراسم بدرقه تیم ملی در جزیره کیش با درخواست کمیته تیم‌های ملی لغو شد. مهدی تاج سه روز پیش در حاشیه افتتاح زمین چمن مصنوعی کمپ تیم‌های ملی گفت: مراسم رسمی بدرقه تیم ملی به جام ملت‌ها در جزیره کیش برگزار می‌شود. برنامه آن تنظیم شده؛ اما من الان حضور ذهن ندارم که چه روزی برگزار می‌شود...
کد خبر: ۱۱۸۰۷۴۷

حقیقت ماجرا اما چه بود؟ کی‌روش در روز سفر تیم ملی به قطر برای برپایی اردوی 17 روزه، از وزیر ورزش و رئیس فدراسیون و اهالی فوتبال ایران گلایه کرد و گفت: غریبانه به جام ملت‌ها می‌رویم و اصولا برای این سفر نیازی هم به بدرقه باشکوه نداریم... .

گلایه تند کی‌روش کار خودش را کرد و تاج بدون آن‌که برنامه‌ریزی خاصی برای مراسم وداع با تیم ملی شده باشد، اعلام کرد مراسم بدرقه رسمی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است. این اعلام بدون هماهنگی البته با واکنش کی‌روش مواجه شد و سرمربی تیم ملی گفت تمرین تیم ملی از مراسم بدرقه تیم ملی واجب‌تر است. با این اعلام صریح، کمیته تیم‌های ملی به رئیس فدراسیون منتقل کرد مراسم بدرقه در جزیره کیش را منتفی شده بداند.

طبق تصمیم جدید، تیم ملی بعد از پایان اردوی 16 روزه در کمپ اسپایر دوحه،‌ به جزیره کیش می‌آید و بلافاصله راهی دبی خواهد شد. این شاید آخرین سفر کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران باشد.

آغاز اردو

اردوی تیم ملی از روز 26 آذر در کمپ مجهز اسپایر در دوحه قطر برپا شد. در اختیار گرفتن این کمپ، بخشی از تفاهم‌نامه‌ای بود که رئیس فدراسیون فوتبال قطر در پی اختلاف با فدراسیون‌های امارات و عربستان، با فدراسیون فوتبال ایران امضا کرد. تیم ملی بدون لژیونرها راهی دوحه شد و بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی به مرور به ترکیب اضافه شدند. اخبار ارسال شده از ایران، بوی مهربانی نداشت و پیام‌های متعدد کی‌روش برای فوتبال ایران ثمری نداشت. در نهایت، جلسه کی‌روش با کاپیتان‌های تیم ملی برگزار شد و مسعود شجاعی در پی این جلسه از جامعه فوتبال ایران خواست اسلحه‌ها را برای یک ماه کنار گذاشته و در کنار تیم ملی قرار بگیرند. حتی این مصاحبه هم نتوانست بعضی از اهالی فوتبال را نرم کند. کارشناسان فوتبال که در آستانه مسابقات مهم دست از انتقاد می‌کشیدند، این بار حتی در فاصله دو هفته مانده به جام ملت‌ها هم آتش‌بس را نپذیرفتند و تیرهای خود را به سوی تیم ملی رها کردند. دیروز مصاحبه‌های مختلفی در رسانه‌ها دیده شد که کی‌روش را نشانه رفته بود. مصاحبه با بیژن ذوالفقارنسب، محمد پنجعلی و حمید درخشان نمونه‌ای از این دست بود.

کی‌روش می‌خواست مراسم بدرقه، بهانه‌ای باشد برای کوتاه آمدن جامعه فوتبال ایران؛ اما رفتارهای او و همکارانش در کادر فنی با فوتبال ایران آنقدر تند بوده که هیچ کس حتی در آستانه بازی‌ها به صلح راضی نمی‌شود.

برنامه جدید تیم ملی

طبق برنامه جدید قرار است اردوی 16 روزه تیم ملی 12 دی تمام شود و تیم ملی به جزیره کیش بیاید. قرار بود مراسم بدرقه رسمی تیم ملی روز 14 دی در کشتی تفریحی روی آب‌های خلیج فارس برگزار شود که این مراسم با مخالفت کی‌روش کلا لغو شد.

تیم ملی صبح روز 12 دی به جزیره کیش می‌آید و بلافاصله راهی دبی خواهد شد چون کی‌روش بعدازظهر همان روز (ساعت 16) در دبی برنامه تمرین در نظر گرفته است. پرواز اختصاصی تیم ملی ساعت 11 صبح روز 12 دی در فرودگاه کیش به زمین می‌نشیند و بلافاصله به امارات خواهد رفت. سفری که کسی نمی‌داند چه فرجامی برای تیم ملی و فوتبال ایران در پی خواهد داشت.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها