هشدار وزیر خارجه روسیه به اقدامات ضد ایرانی آمریکا

لاوروف: تقابل با ایران برای حل مسائل منطقه خطرناک است

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش برای حل مسائل و مشکلات منطقه (خاورمیانه) از طریق مبارزه با ایران پدیده ای خطرناک است که ما شاهد اجرای آن از سوی آمریکا و برخی متحدانش هستیم.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۴۰
لاوروف: تقابل با ایران برای حل مسائل منطقه خطرناک است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سرگئی لاوروف روز جمعه کمی آنطرف تر از اتاقی که در آن نشست معاونان وزیران خارجه روسیه و ایران برگزار می شد در حضور ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سالن کنفرانس ساختمان ضیافت های وزارت خارجه روسیه این مطلب را بیان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه هشدار داد: رویکرد فعلی بسیار خطرناک است چرا که احتمال آن می رود به مناقشه بین شیعه و سنی تبدیل شود و امکان حل مساله فلسطین را کمتر کند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو معتقد است مسائل در منطقه خاورمیانه با تهدید و دیکته کردن خواسته ها حل نمی شود، افزود: اختلافات باید از راه مذاکره حل و فصل شود و این موضع ما در خصوص حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل و اختلافات اسراییل و اعراب با ایران است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، خاطرنشان کرد: در مذاکرات امروز با همتای فلسطینی خود بر پایبندی روسیه به حل مساله فلسطین بر اساس تصمیمات شورای امنیت و سازمان ملل و اصول پذیرفته شده بین المللی تاکید کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: امروز ما شاهدیم که آمریکا به چه آسانی از توافق های بین المللی از جمله برجام و پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد و نه فقط قراردادهای بین المللی نظامی بلکه اقتصادی و تجاری خارج می شود.

لاوروف هشدار داد: تلاش برای تجدید نظر در توافق های بین المللی و بازبینی اصول بین المللی و جایگزینی آن با اصولی که از طرف شمار معدودی از کشورهای غربی تعیین می شود، پدیده بسیار خطرناکی است.

آمریکا از منافع اسراییل حمایت می کند

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا در مساله فلسطین سالها است که تلاش می کند منافع اسراییل را تامین کند و در اقدامات خود به منافع تل آویو توجه می کند.

وی با بیان اینکه ما اینگونه اقدام نمی کنیم، ادامه داد: ما می خواهیم که به منافع دو طرف (فلسطین و رژیم صهیونیستی) توجه شود و به راه حلی دست یابیم که امنیت اسراییل هم در آن تامین خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: اما این منافع باید بخشی از منافع متوازن اسراییل و فلسطین و در چارچوب تصمیمات سازمان ملل و اصول حل مناقشه اعراب و فلسطین باشد.

وی افزود: با وجود نقش مهم آمریکا در روند حل مسائل خاورمیانه، معتقدیم که باید به توافق جمعی در چارچوب گروه میانجی گران بین المللی خاورمیانه بازگشت.

محمود عباس آماده دیدار با نتانیاهو است

لاوروف درباره مذاکره محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بطور منظم از دو سال پیش چنین پیشنهادی را مطرح کرده ایم و محمود عباس هم اعلام کرده که برای چنین دیداری آماده است.

وی افزود: اسراییل با چنین دیداری مخالفت نکرده اما تاریخ مشخصی نیز ارایه نکرده است.

به اعتقاد رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، برگزار نشدن چنین دیداری باعث تفرقه در بین گروه های فلسطینی می شود حال آنکه فلسطین باید با یک صدای واحد سخن بگوید.

با خروج آمریکا از سوریه موافقیم

لاوروف با استقبال از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خاطرنشان کرد: خروج هر گونه نیروی خارجی غیرقانونی از یک کشور حرکتی در مسیر درست است.

وی با بیان اینکه ما نمی دانیم جزییات این ابتکار آمریکا چیست، گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته به طرح خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت که آنها دوباره بازگشتند و در عراق هم شاهد چنین حرکتی از طرف آمریکا هستیم.

لاوروف افزود: مایلم صبر کنم تا ببینیم آیا آمریکایی ها واقعا از سوریه خارج می شوند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها