راهنمای خرید یک آبمیوه‌گیری به دردبخور

فصل نارنجی‌های خوشمزه

فصل مرکباتی چون پرتقال و نارنگی و لیموشیرین است که سرشار از ویتامین C بوده و بهترین خوراک برای جلوگیری از سرماخوردگی است.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۵۳

بیشتر افراد ترجیح میدهند حاصل دسترنج خودشان را بخورند و در خانه آبمیوه بگیرند و نوشجان کنند. علاوه بر این، آبمیوه خانگی به مراتب مقرون بهصرفهتر است و حجم آبمیوه بیشتری را به شما میدهد، اما اگر آب مرکباتگیر ندارید و به فکر خرید آن هستید، توصیه میکنیم ابتدا نکات زیر را مطالعه کنید و پس از آن با اطلاعات کافی نسبت به خرید آن اقدام کنید.

داشتن یک آبمرکباتگیر برای هر آشپزخانهای لازم است که هم میتواند دستی و هم ماشینی و به صورت دستگاه برقی باشد. اولین مسالهای که قبل از خرید باید مدنظر قرار دهید، کیفیت آبمرکباتگیری است. اگر زیاد اهل گرفتن آب مرکبات هستید و حجم بالایی آبمیوه میگیرید، باید بهدنبال یک آبمیوهگیری حرفهای و باکیفیت باشید در حالی که اگر بهطور تفریحی آب مرکبات میگیرید و معمولا حجم آبگیری شما بالا نیست، یک دستگاه کوچکتر و ارزانتر هم میتواند نیاز شما را برآورده کند. دستگاههای آبگیری دستی لیمو معمولا راحتتر باز و بسته میشوند و کار با آنها راحتتر است و حتی سریعتر هم تمیز میشوند، فضای کمتری در آشپزخانه اشغال میکنند و بهدلیل قیمت پایینتری که دارند راحتتر میتوان آنها را خریداری کرد، اما یک عیب بزرگ دارد به طوری که زمان زیادی باید برای آبگیری مرکبات اختصاص داد. این آبمیوهگیریها برای تعداد محدودی مرکبات مناسب است، اما وقتی حجم آنها افزایش مییابد آبگیری آنها واقعا دشوار است، بنابراین بهترین گزینه در چنین شرایطی، استفاده از آب مرکباتگیری برقی است. اما هنوز هم بعضی افراد استفاده از آبمیوهگیری دستی را ترجیح میدهند چرا که معتقدند آبمیوهگیری برقی، آبمیوه را گرم میکند و باعث میشود طعم و موادمغذی آن کاهش یابد.

یکی از معایب آبمیوهگیریهای برقی، سر و صدای زیادی است که ایجاد میکند، اما در نمونههای جدید، مواردی هم پیدا میشوند که سر و صدای کمتری دارند و راحتتر میتوان با آنها کار کرد.

بهترین آب مرکباتگیر دستی

معمولا بیشتر آبمرکباتگیرها از جنس پلاستیک هستند که با توجه به فشاری که موقع آبگیری به دستگاه وارد میآید، عمر نسبتا طولانی ندارد، اما انواعی از آبمیوهگیریهای دستی هم هستند که فلزی بوده و برخلاف نوع پلاستیکی آن، بهگونهای طراحی شده که دوام بالاتری داشته و احتمال ترکخوردگی وجود ندارد. آبمیوهگیریهای دستی معمولا از یک سر مخروطیشکل به همراه یک محفظه که زیر بخش مخروطی قرار میگیرد و آبمیوه در آن جمع میشود، تشکیل شده. یکی از انواع آبمرکباتگیریهای دستی، آبمیوهگیریهای فشاری است که روی گوشت میوه فشار وارد میکند تا آب و عصاره آن را بگیرد و از طرف دیگر، تفالهها و پوست میوه را بیرون بدهد. آبمیوهگیری دودکشی نوع دیگری است که کل میوه را دربرمیگیرد و با اعمال فشار روی آن، آب و عصاره آن را خارج میکند. این نوع دستگاه به فشار زیادی نیاز ندارد و به راحتی انجام میشود. بعضی دیگر از آبمرکباتگیرهای دستی، اهرمی بوده و در کنار سرقیفی شکلی که دارد، اهرمی تعبیه شده که به فشردن آن، قیف روی میوه قرار میگیرد و به راحتی آب آن را میگیرد.

آب مرکباتگیری اتوماتیک

آبمرکباتگیرهای اتوماتیک سانتریفیوژی معمولا از بدنهای فلزی یا پلاستیکی با محفظهای دایرهایشکل تشکیل شده که روی موتوری چرخشی قرار میگیرد که باعث چرخیدن تیغهها میشود.

دایرهایشکل بودن آن هم به خاطر گرد بودن مرکباتی است که آب آن را میگیرند. یکی از مزایای این آبمیوهگیری این است که بدون توقف میتوان آب مرکبات را گرفت و حین آبگیری هم میوه اضافه کرد به همین دلیل سرعت آبگیری بالاتر میرود. اما عیبی که این نوع آب مرکباتگیری دارد، این است که به دلیل چرخش سریع تیغهها و موتور، آبمیوه را داغ میکند که باعث میشود مواد مغذی آن از بین برود. نوع دیگر آبمرکباتگیری اتوماتیک، آبمیوهگیریهای خردکن است که سرعت چرخش آن آهستهتر از نوع سانتریفیوژی است، بنابراین حرارت کمتری حین آبگیری تولید میکند و در نتیجه خواص آبمیوه بیشتر حفظ میشود. از این نوع آبمیوهگیری، علاوه بر گرفتن آب مرکبات میتوانید در آبگیری مواد دیگری هم استفاده کنید و به عبارتی چندمنظوره است.

بعضی آبمیوهگیریها هستند که پالپ مرکبات را از آن جدا میکنند و در محفظهای دور میریزند. اما انواع دیگری هم هستند که پالپ را از آب جدا نمیکنند، پس اگر برایتان مهم است که آبمیوهای که میگیرید حتما حاوی پالپ باشد، هنگام خرید دقت کنید.

منبع: recipetips

Businessinsider

ندا ظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها