لباس پوشیدن در زمستان راه و رسم خودش را دارد و باید به گونه‌ای پوشاک را انتخاب کنید که با حداقل پوشش، بیشترین گرما را احساس کنید.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۵۲

در این میان، یکی از مشکلاتی که عدهای از خانمهای چادری در پاییز و زمستان با آن مواجه هستند، نوع لباس پوشیدن زیرچادر است. شاید در ظاهر مشکلی وجود نداشته باشد، اما پوشیدن حجم بالای لباس و حتی پالتو زیر چادر، باعث میشود فرد جثهای بزرگتر پیدا کند که از نظر ظاهری گاهی خوشایند برخی خانمها نیست. اگر شما هم چادری هستید و با این مشکل مواجه میشوید، بهتر است این نکات را رعایت کنید.

در انتخاب پالتو دقت کنید

اگر بهدنبال خرید یک پالتوی گرم و مناسب برای زمستان هستید که زیر چادر بپوشید، باید پالتوهایی را بخرید که نازکتر باشد. هرگز سراغ پالتوهایی نروید که یقه مویی و بزرگی دارند. این نوع یقهها زیر چادر پف میکنند و شما را درشتتر نشان میدهند. در زیر چادر، بهترین نوع پالتو، پالتوهای راستهای است که یقههای انگلیسی داشته باشند و کمترین پف را ایجاد کنند. پالتوهای راسته معمولا پارچه اضافی در آن به کار نرفته و چین و نقش و نگار اضافی ندارد و از این رو برای پوشیدن زیر چادر گزینه مناسبتری است. یقه انگلیسی آن هم در زیر چادر هرگز شما را درشت نشان نمیدهد. وقتی چادر سیاه سر میکنید، میتوانید از لباسهای رنگی در زیر آن استفاده کنید؛ اما برای انتخاب پالتوهای رنگ روشن مانند رنگ سفید و کرم این مشکل وجود دارد که ممکن است بهدلیل رنگ پس دادن چادر، رنگ پالتو بهمرور تغییر کند و رنگ سیاه روی آن اثر بگذارد؛ بنابراین انتخاب رنگهای تیرهتری چون مشکی، سرمهای، قهوهای، آبی نفتی و سبز یشمی یا حتی زرشکی در اولویت انتخاب هستند.

انتخاب کاپشن

بعضی افراد اهل پوشیدن پالتو نیستند و ترجیح میدهند در سرما از کاپشن استفاده کنند. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از کاپشنهایی که معمولا بادی است، برای پوشیدن زیر چادر اصلا مناسب نیستند و پف زیادی ایجاد میکند و شما را درشتتر نشان میدهد. بنابراین اگر اصرار به پوشیدن کاپشن دارید، سعی کنید نوعی از کاپشن را انتخاب کنید که آستر آن پشمی باشد تا در عین این که ضخامت کمتری دارد، شما را گرمتر نگه دارد. موقع خرید دقت کنید رودوزی کاپشنی که میخرید، دوختهای نزدیک به هم داشته باشد تا از حجم و ضخامت آن کم کند. در خرید کاپشن هم دقت کنید یقههای خزدار را تهیه نکنید. برای پوشیدن زیر چادر، بارانی هم گزینه مناسبی است. بارانی علاوه بر این که ظاهری مانند مانتو داشته و زیبایی خاصی دارد، پف هم نمیکند و باعث درشتتر دیده شدن شما نمیشود. گزینه دیگری هم برای چادریها در زمستان وجود دارد و آن هم استفاده از کاپشنهای بدون آستین است. از آنجا که آستین نقش مهمی در پف کردن زیر چادر ایفا میکند، اگر از کاپشنی بدون آستین استفاده کنید، بخش زیادی از این مشکل حل میشود و میتوانید با خیال راحت در سرمای زمستان چادر سر کنید.

ندا اظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها