خطیب نماز جمعه تهران گفت: تجربه‌های ۴۰ ساله پس از پیروزی انقلاب نشانگر شکست‌های مکرر آمریکا در مقابل ملت ایران است.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲۴
آمریکا رکورددار شکست در مقابل ملت ایران است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو افزود: بعد از کودتای 28 مرداد، آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت برای حمایت از رژیم منحوس پهلوی نیکسون معاون خود را به تهران بفرستد.

وی گفت : بعد از اعلام این خبر موجی از اعتراضات در میان مردم بخصوص دانشجویان به راه افتاد و رژیم پهلوی برای تسلط بر اوضاع، نیروهای نظامی را در دانشگاه مستقر کرد تا با ایجاد رعب و وحشت صدای دانشجویان را خاموش کند و وقتی دانشجویان متوجه این حرکت شدند سعی کردند بهانه ای به دست آنها ندهند اما نظامیان رژیم به دانشجویان هجوم آوردند و در حالیکه آنها در حال ترک دانشگاه بودند آنها را به گلوله بستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در 16 آذر تعدادی از دانشجویان مجروح و برخی دستگیر شدند و سه تن از آنها به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: جنایات آمریکا در تاریخ معاصر ایران فراموش شدنی نیست و کمتر ظلم و بی عدالتی علیه ملت ایران سراغ داریم که مستقیم و غیر مستقیم دست ایادی آمریکا در آن نباشد.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا رژیمی است که با قتل عام سرخپوستان شکل گرفت و کشتار 220 هزار نفر در بمباران هیروشیما و ناکازاکی را در کارنامه دارد، رژیمی که بارزترین اقدامات ضد بشری را در زندان های گوآنتانامو و ابوقریب انجام می دهد و در عین حال خود را مدافع حقوق بشر و پرچمدار صلح می داند که مایه تاسف است.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: آمریکا پایه های حکومت استبدادی و ظالم پهلوی را در ایران محکم کرد و در تمام ظلم های این رژیم علیه ملت ایران سهیم است ضمن اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از هیچ اقدامی علیه ملت ایران دریغ نکرده، از حمایت همه جانبه صدام برای حمله به کشورمان گرفته تا سرنگونی هواپیمای مسافربری و امروز هم تحریم های ظالمانه که البته با وجود این توطئه ها آمریکا رکورددار شکست در مقابل ملت شجاع و بصیر ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران گفت : آمریکا چه در توطئه داخلی و چه در عرصه های بین المللی باز هم از ملت ایران شکست خواهد خورد چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا مسیر افول و نابودی را طی می کند و رو به زوال و نیستی است و امروز دانشجویان و دانشگاهیان ما پرچمدار مبارزه با ظلم و بی عدالتی آمریکا هستند و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی جزو لاینفک جنبش دانشجویی است.

وی افزود: یکی از مسائل دردناکی که این روزها با آن مواجه هستیم مسئله یمن است، یمن آزمون جامعه بشری و بخصوص آمریکا و کشورهای غربی است که سالهای متمادی با ادعای دفاع از حقوق بشر و دموکراسی از آزادی انسانها صحبت می کنند و در عمل چیز دیگری می بینیم.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: کشتار بی رحمانه مردم یمن به دست رژیم آل سعود و برخی کشورهای عربی و حمایت بی دریغ غرب و آمریکا از آنها نشان می دهد که ادعای حقوق بشری آنها فریب و دروغی بیش نیست و آنها برای انسانیت و حقوق بشر ارزشی قائل نیستند.

وی گفت: در حال حاضر تمامی زیرساخت های اقتصادی، مراکز بهداشتی درمانی و اماکن عمومی در یمن تحت تاثیر بمباران های بی وقفه تخریب شده و محاصره زمینی هوایی و دریایی مردم بی دفاع یمن همچنان ادامه دارد و امروز همان زمان تاریخ ساز است که مدعیان دروغگوی غربی به مطالبات به حق مردم یمن رسیدگی کنند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: بحران یمن وخیم ترین بحران انسانی است، هواپیماهای امریکایی با بمباران هزاران زن و مرد یمنی را به خاک و خون می کشند و امروز 22 میلیون یمنی نیاز به کمک های فوری دارند اما آمریکا با کمال بی شرمی و وقاحت ایران را به ارسال موشک به یمن متهم می کند و یکی نیست به آنها بگوید این ملت را آنچنان محاصره کرده اید که نمی شود غذا و دارو را به آنها برسانیم آن وقت چطور می شود موشک و سلاح به آنها رساند؟

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز مسئله یمن پیگیری جدی دستگاه دیپلماسی را می طلبد و اینکه باید با نقش فعال تری درباره یمن در مجامع بین المللی ظاهر شوند یعنی ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری در یمن وضعیت حمایت از این ملت مظلوم را نیز در مجامع بین المللی پی گیری کنند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما و جامعه هنری هم باید حمایت از ملت مظلوم یمن را در اولویت کاری خود قرار دهند و از هر شرایطی برای به تصویر کشیدن مشکلات ملت مظلوم یمن استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: تنها راه حل یمن توقف این جنگهای نابرابر و مذاکرات یمنی - یمنی است و گروهها و تشکل ها و آحاد مردم باید از هر شرایطی که می توانند برای رسیدن به داد مردم مظلوم یمن استفاده کنند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس افزود: شهید مدرس الگوی یک نماینده خدوم، مبارز و زاهد است، ساده زیستی و ایستادگی او در مقابل دیکتاتوری همچون رضاخان بهترین درس مقاومت را به مردم ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می دهد.

وی افزود : سالروز شهادت مدرس همزمان با تقدیم لایحه بودجه سال 98 به مجلس است که نکاتی را به دولت و نمایندگان مردم گوشزد می کنم اول اینکه در شرایط ویژه ای هستیم و دشمنان با تمام توان تلاش می کنند اقتصاد کشور را فلج کنند که از دولت و مجلس تقاضا داریم با همدلی و هماهنگی این توطئه دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دیگر اینکه تمام تلاشها باید معطوف به حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار، رونق تولید و افزایش صادرات باشد ضمن اینکه رسیدگی به اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه نیز در شرایط فعلی ضرورت و اهمیت ویژه دارد.

وی تاکید کرد: دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه دستگاههای نظام برای کاهش هزینه های جاری مردم اقدام کنند چرا که ریخت و پاش ها، سفرها، ماموریت های خارج از کشور، سمینارها، اجلاس ها، هزینه های زیادی را به بیت المال تحمیل می کند که ضروری نیست.

وی افزود: دولت برای بودجه 98 خبر از افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان داده که تقاضا داریم افزایش حقوق ها بر محور عدل و انصاف انجام شود ؛ افزایش 20 درصدی حقوق یعنی کارمندی که حقوقش دو میلیون تومان است 400 تومان بیشتر بگیرد و کارمندی که حقوقش ده میلیون تومان است دو میلیون تومان بیشتر به این معنی که کارمند مرفه 5 برابر کارمند ضعیف دریافتی داشته باشد که نه عدالت است و نه انصاف.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: بنده معتقدم دولت باید مبلغ معینی را به صورت یکسان به همه کارمندان بدهد تا بی عدالتی از بین برود و حاضرم با آقایان بنشینم استدلال کنم که عدالت این است نه آن چیزی که در بودجه تعیین شده، دولت هم که دولت تدبیر است باید در این امر تدبیر ویژه داشته باشد و افزایش حقوق کارمندان، کارگران و اقشار ضعیف جامعه را در اولویت قرار دهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا دارم پروژه های جدیدی پیشنهاد ندهند و اگر قرار است اعتباری در نظر گرفته شود طرح های نیمه تمام و بر اساس اولویت و ضرورت اختصاص یابد ضمن اینکه واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی هم در کاهش هزینه های دولت و افزایش رونق اقتصادی تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: نمایندگان در تصویب بودجه 98 نگاه ملی داشته باشند و منافع عمومی را در نظر بگیرند زیرا همه نمایندگان تمام ملت ایران هستند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: مدتی است بانک مرکزی با تدبیر مناسب بازار ارز را کنترل کرده که ثمره آن کاهش نرخ ارز و طلاست و امیدواریم که تداوم داشته باشد اما نکته مهم اینست که با بالا رفتن نرخ ارز قیمت اجناس هم بالا رفت اما حالا که ارز، ارزان شده قیمت کالاها همچنان دو سه برابر است و طبقه مستضعف برای اداره امور زندگی خود ناتوان هستند.

وی تاکید کرد: دولت باید بازار آشفته قیمت اجناس را مدیریت کند و قیمت اقلامی که به بهانه بالا رفتن نرخ ارز افزایش قیمت داشته اند کاهش پیدا کند.

آیت الله موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول با سفارش به تقوای الهی به مردان و زنان افزود: بالاترین و بهترین سرمایه برای انسان تقواست که انسان را از بن بست ها نجات می دهد.

وی افزود: با تقوا فرجی نصیب جامعه خواهد شد که اصلا جامعه فکرش را نمی کند و همین تقواست که جامعه را از مشکلات رهایی می دهد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: تقوا فضای زندگی را بر انسان نورانی می کند و موجب می شود که متقی در ظلمت نماند.

وی گفت: در روزهای پایانی ماه مبارک ربیع الاول هستیم که در این ماه دو روز بزرگ را داشتیم، روز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و روز میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) که جامعه ما مراسم بزرگداشت این ولادت ها را باشکوه برگزار کرد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: اما روز دومی داشتیم که متأسفانه کمتر به آن توجه شد و آن روز، سالروزآغاز امامت حضرت مهدی (عج) بود که در این رابطه چند نکته می گویم؛ نکته اول اینکه خداوند می فرماید سنت ما این است که در نظام خلقت انسان های مستضعف را از دست ستمکاران نجات دهیم و سنت ما این است که نمی گذاریم مستضعفی زیرسلطه مستکبر باشد و این خواست خداوند است.
وی گفت: اینکه حضرت مهدی (عج) ظهور می کند و دنیا را پر از عدل و داد می کند و حکومت عدل الهی در سراسر جهان حاکم می شود براساس همین سنت است البته در مقاطعی این حکومت الهی شکل گرفته که من برای نمونه چند حکومت را نام می برم.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: قوم بنی اسرائیل که زیرسلطه فرعون بودند که خداوند حضرت موسی(ع) را فرستاد تا آن ها را نجات دهد، فرعون را نابود کرد و بنی اسرائیل را آقا و این یک نمونه از سنت الهی بود.

وی گفت: حکومت های دیگری همچون حکومت حضرت یوسف(ع)، حضرت داوود(ع) ، حضرت سلیمان(ع) و حضرت محمد (ص) بود، همچنین حکومت حضرت امیر المومنین(ع) بعد از قتل عثمان و در نهایت، حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است که خداوند اراده خود را برهمین اساس قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته دوم این است که این اراده خداوند است که مستضعفین زیر سلطه نباشند اما یک شرطی قرار داده که مستضعفین به میدان بیایند و مقابل مستکبران بایستند و نقشه های آنان را نقش برآب کنند و این شرط نجات است.

وی گفت: نکته سوم این است که یاری خدا مادامی است که مستضعفین با حق باشند و به حق عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در مورد مسئولین نیز موضوعی است که باید به آن توجه شود زیرا خداوند به افرادی نعمت داده که آن ها این نعمت را به دیگران برسانند و برای مظلومین، کار کنند و گرسنگان را سیر کنند و گرفتاری های آنان را حل کنند.

وی تأکید کرد: اگر این افراد که در دستشان نعمت است به دیگران نیز توجه کنند آن نعمت را در دستشان حفظ می کنند اما اگر این نعمت را از دیگران دریغ کردند از دست آنان خارج خواهند کرد و این حکم و اراده خداست.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: در دوران گذشته حکومت ستمشاهی ما ذلیل بودیم و خوار بودیم و شاه برده آمریکا بود ملت مظلوم و مستضعف، بنابراین ملت به میدان آمد و با شاه مبارزه کرد و سراسر ایران فریاد مرگ بر شاه سر دادند و به دنبال آن مرگ بر آمریکا که امروزمی گوییم مرگ بر آمریکا.

وی گفت: ائمه(ع) مأمورند که حق را برپا کنند و مردم بایستی همراه آنان باشند. بعد از رحلت پیغمبر(ص)، حضرت علی (ع) خانه نشین شدند و حضرت امام حسین ( ع) با یک حرکت و نهضت، قیام عاشورا را جهانی کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در آن زمان مردم با امام شان همراه نشدند و نتوانستند اقامه عدل کنند بنابراین امامان خانه نشین شدند و مستکبران حاکم شدند، ولی نوبت به امام عصر (عج) می رسد و خداوند حضرت مهدی (عج) را به عنوان ذخیره الهی قرار داده است و مقدر فرمود ه است که مظلومان و مستضعفین را در سراسر دنیا نجات بدهد و ریشه های ظلم و ستم را بخشکاند و طاغوت را نابود کند و این رسالت حضرت مهدی (عج) است.

وی گفت: مردم جهان باید بیایند همراه حضرت مهدی (عج) تا ریشه ظلم قطع شود. تمام مردم جهان از ظلم ظالمان خسته می شوند و به زانو درمی آیند و جانشان به لبشان می رسد و از خدا می خواهند که منجی خود را برساند و وقتی به این مرحله برسد مردم تشنه عدل می شوند همچنان که مردم ایران به دلیل ظلم پهلوی به ستوه آمده بودند و هم اکنون آقا شده اند.

وی گفت: هم اکنون که به حضرت(عج) دسترسی نداریم، اما نایب وجود دارد و نایب امام زمان (عج) مجتهد عادل است که وظایف ایشان را انجام می دهد که در حال حاضر رهبر انقلاب به حق نایب امام زمان(عج) است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: رهبر انقلاب نیز حکومت را براساس اسلام اداره می کند. سران سه قوه نیز باید مطیع رهبر باشند و برنامه های آن ها باید براساس اسلام باشد گرچه سیاست های اصلی نظام از جمله مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را رهبر تعیین می کند و رهبر معظم انقلاب بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام این سیاست ها را ابلاغ می کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان سالروز شهادت روحانی مبارز میرزاکوچک خان جنگلی، سردار شهید کشوری و آیت الله دستغیب را تسلیت گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها