مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز

افزایش سهم سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز

مشاور وزیر بهداشت در مراسم افتتاح خط تولید سرنگ اینفلیتور خبر داد؛

راه اندازی دومین خط تولید سرنگ آنژیوپلاستی تا پایان سال97

مسائلی از راه‌اندازی دومین خط تولید سرنگ اینفلیتور که در آنژیوپلاستی قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا پایان سال خبر داد و گفت باید تولید ثروت کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم
کد خبر: ۱۱۷۹۰۰۳
راه اندازی دومین خط تولید سرنگ آنژیوپلاستی تا پایان سال97

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در مراسم افتتاح خط تولید سرنگ اینفلیتور در فرودگاه پیام کرج، اظهار کرد: ۲۸۰ هزار تجهیزات پزشکی در کشور به ثبت رسیده است و از بازار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی دنیا، تنها ۳۰ درصد به تولیدات داخلی اختصاص دارد و حدود ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی ایران وارداتی هستند.

مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: پتانسیل خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه گذاران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی وجود دارد.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: امروز خط تولید سرنگ اینفلیتور با تلاش شبانه روزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم راه اندازی شد، این محصول پس از ۲ سال تلاش جهادگرانه نخبگان دانشگاهی و ارزیابی‌های سختگیرانه وزارت بهداشت در ایران تولید و وارد بازار می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به بازار محصول تولیدی در حوزه قلب و عروق انتظار تولید ثروت قابل ملاحظه‌ای برای این مجموعه خواهیم داشت و اکنون این شرکت در ابتدای راه است و باید تولیدات بعدی و صادرات را مدنظر قرار دهد.

مسائلی بیان کرد: نخبگان دانشگاه علم و صنعت که امروز موفق به تولید این محصول ایرانی شده‌اند تکالیف و وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید به فکر تولید محصولات جدید در حوزه تجهیزات پزشکی و صادرات سرنگ اینفلیتور باشند و این تیم باید به جدیت روی محصولات جدید کار کند.

ضرورت تعیین سهم نخبگان ایرانی در تولید ناخالص ملی

مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: کشور نیاز مبرم به محصولات پزشکی ایرانی دارد و سهم ما و تولید کنندگان و سرمایه گذاران باید از تولید ناخالص داخلی کشور مشخص شود،اگر می خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید تولید ثروت کنیم و نخبگان سهم خود از تولید ناخالص ملی را مشخص کنند.

مسائلی ادامه داد: در قانون پنجم توسعه و همچنین چشم انداز بیست ساله کشور میزان پیشرفت در تولید تاخالص ملی مشخص شده است و شرکت های دانش بنیان در رسیدن به اهداف کشور نقش مهمی دارند.

تا پایان سال باید محصول جدیدی در حوزه قلب و عروق وارد بازار شود

وی گفت: سرنگ اینفلیتور تولیدی در این شرکت کیفیت بالایی دارد و سرمایه گذاری بر روی این محصول بسیار سودده بوده و افزایش آمار تولید در این محصول بسیار مهم است، تیم تحقیق و توسعه باید جدای از تولید، فروش و تجاری سازی تولید محصولات دیگر را در دستور کار قرار دهد و تا پایان سال محصول جدیدی در حوزه قلب و عروق وارد بازار کنند.

هدفگذاری وزارت بهداشت برای رشد ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی

مشاور وزیر و مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به هدف گذاری وزارت بهداشت برای رشد ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی گفت: برنامه داریم تا صادرات تجهیزات پزشکی را به ۲۴۰ میلیون دلار تا پایان سال ۹۷ برسانیم، ما باید در ایران کنار فراهم کردن بازار داخل به فکر صادرات باشیم.

مسائلی از راه اندازی دومین خط تولید سرنگ اینفلیتور که در آنژیوپلاستی قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا پایان سال خبر داد و گفت: در ماه‌های آتی در راستای تولید این نوع سرنگ یک شرکت دیگر هم وارد عرصه رقابت خواهد شد.

وی یادآوری کرد: تولیدکنندگان باید به فکر تولید محصول و توسعه کشور باشند و سود را هدف اصلی خود قرار ندهند و تولیدکنندگان در مسیر تولید نباید از مسیر اصلی خود منحرف شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها