نقشه‌های زیادی برای کشتی فرنگی دارم

محمد بنا: به سوریان زنگ زدم که برگردد

بازگشت «بنا»ی کشتی. کسی که به عقیده خیلی‌ها دلسوز این رشته است. پس از اتفاقاتی که در المپیک افتاد و بنا از کشتی رفت باور خیلی‌ها این بود که دیگر همه چیز تمام شد. دیگر بنا بر نمی‌گردد و از حالا به بعد باید فکر دیگری برای کشتی فرنگی کرد، اما تاریخ یک‌بار دیگر تکرار شده و این‌بار بنا آمده تا خیلی از کارهای ناتمامی را که دارد در کشتی فرنگی به سرانجام برساند.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴۷

بازگشت دوباره شما به کشتی فرنگی. در این باره حرف میزنید؟

من نمیخواهم زیاد به گذشته برگردم و درباره اتفاقهایی که افتاد حرف بزنم. الان هم واقعا معلوم نیست که چند روز در کشتی میمانم؛ یک روز، دو روز، ده روز یا ده سال. ولی در گذشته خیلیها دوست نداشتند موفقیتهای ما را ببینند.

ظاهرا خیلیها از انتخاب دوباره شما خوشحال هستند.

همین که کشتیگیران خوشحال هستند و البته خیلی از مردم برای من کافی است. نقشههای زیادی برای کشتی فرنگی داریم که امیدوارم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

این فکر چه زمانی به ذهن شما خطور کرد که میتوانید دوباره به کشتی برگردید؟ اصلا تصمیمش را داشتید؟

تا همین دو روز قبل هم اصلا فکر نمیکردم که بخواهم دوباره سرمربی تیم ملی شوم. یکجورهایی دودل بودم. شرایط زندگیام باعث شده بود تا این دودلی به وجود بیاید. تا دو روز قبل میگفتم که کشتی برای همیشه برای من تمام شده است.

به خاطر اتفاقاتی که در المپیک افتاد؟

گفتم نمیخواهم به گذشته برگردم. دو سال دیگر تا المپیک بعدی فاصله داریم و باید با قدرتهای کشتی جهان در این رویداد مهم مبارزه کنیم. چند روز پیش غلام محمدی و چند نفر دیگر تماس گرفتند و با من برای هدایت کشتی فرنگی حرف زدند. خود بنیتمیم هم خیلی پیگیر بازگشتم بود. در نهایت دستگیرم کرد و دیدم که راهی غیر از بازگشت ندارم! وزیر ورزش هم به من محبت زیادی داشت و گفت که حکم بنا را خودم میخواهم به او بدهم.

حالا چه برنامههایی برای کشتی فرنگی دارید؟

اولین مرحله اردوی تیم ملی را از اواسط آذر برگزار و در هر وزن چهار نفر را دعوت خواهیم کرد. نگاه ما به آینده است و تمام مسائل باید در نظر گرفته شود. ابزاری را که داریم باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم. متاسفانه خودباوری را در کشتی فرنگی کم کردهایم و زنجیره متصل به هم را نداریم. باید تلاش کنیم کشتیگیران را به لحاظ فنی و روحی ارتقا دهیم. از بنی‌‌تمیم خواستم مربیان همه ردهها را جمع کند تا با آنها جلسه بگذاریم. فرشاد علیزاده و حمید باوفا در رده پایه عملکرد خیلی خوبی داشتند و جمشید خیرآبادی هم نسبت به زمانی که داشت نتایج خوبی کسب کرد.

دستیارانتان را انتخاب کردهاید؟

مثل سالهای قبل رسول جزینی و ایرج اسفندیاری فرد همراهم خواهند بود.

در بین ملیپوشان و از بین آنهایی که شاخص هستند کدامیک به کشتی برمیگردند؟

با حمید سوریان صحبت کردم. بعید است کشتی بگیرد، اما گفت به هر شکلی که بشود کمک خواهد کرد. من با روی خوش از او استقبال میکنم. امید نوروزی هم با من تماس گرفت. از او خواستم برگردد. البته کشتی گرفتن در شرایط جدید سختتر شده است. دوست دارم کشتیگیران برگردند و میخواهم بزرگی آنها را حفظ کنم.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها