در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
با شنیدن کلمه نمایندگی دل حتماً تعجب خواهید کرد. آیا واقعا دل در ایران نمایندگی دارد؟ دل یک شرکت آمریکایی است که با وجود تحریمها و دعوا بسیاری زیاد بین سران این دو کشور، این سؤال وجود دارد که چگونه نمایندگی دل وجود دارد و اصلاً چه خدماتی را ارائه میدهد؟ اگر اجازه بدهید، توضیح خواهیم داد. فقط خواهشمندیم که کمی صبر داشته باشید.
ابتدا مانند بقیه مقالاتی که نوشتیم، به بررسی شرکت دل می پردازیم که اصلاً این دل چیست و چرا تاکنون با توجه به تعریف بدی که از آن وجود دارد؛ اما توانسته که در دنیا به یک برند محبوب تبدیل شود؟ آیا ما با برند آن ها بد هستیم یا آن ها واقعاً خوب نیستند و خودشان را خوب نشان میدهند؟ در جواب باید بگوییم که هیچ کدام.
معرفی و تاریخچه شرکت دل
شرکت دل، یک شرکت آمریکایی است که در زمینهٔ تولید کامپیوتر یا همان رایانه فارسی خودمان و تجهیزات جانبی آن فعالیت میکند. دفتر مرکزی اصلی این شرکت در کشور آستین تگزاس ایالات متحده قرار دارد که در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان حوزهٔ آی تی در آمریکا شناخته میشود.
شرکت دل در سال ۱۹۸۴ میلادی تأسیس شد و تاکنون به تولید انواع کامپیوتر رومیزی، سرور، نوت بوک، لوازم جانبی، چاپگر، تلویزیون،اسکنر، تلفن هوشمند و ابزارهای ذخیره سازی پرداخته است. در حال حاضر در کل دنیا انواع نمایندگی دل وجود دارد که به ارائه خدمات این شرکت و در راستای اهداف آنها میپردازد.
جالب است که بدانید که دل در ۲۰۱۶ به عنوان رتبه دوم بزرگترین شرکت تولیدکننده نوت بوک در دنیا و اولین در نوت بوک ویندوزی شناخته شد.
نمایندگی دل در ایران
دل در ایران نمایندگی رسمی دارد. البته اینکه این نمایندگی دل بعد از فشار آمریکا و تحریم بیش از حد سران آنها بتواند در ایران دوام بیاورد،خود جای سؤال دارد؛ اما حتی اگر هم نمایندگی رسمی دل یک قفل بزرگی روی درب خود بزند،شرکتهای بسیاری هستند که به صورت مستقیم با نمایندگی دل همکاری میکنند و در واقع به صورت رسمی چیز کمی ندارند.
متأسفانه دل در ایران خیلی خوشنام نیست و علت آن هم ورود نمونههای چینی بیکیفیت به داخل کشور است که بازار را برای همه رایانه و تجهیزات الکترونیکی خراب کرده است؛ اما باید بدانید که دل اصلی از نظر کیفیت خیلی بهتر از دیگر رقبای خود عمل می کند و امروزه و همانطور هم که در بالا هم گفتیم، دل به عنوان اولین برند در حوزه تولید نوت بوک تبدیل شده است.
نمایندگی در ایران مانند دیگر نمایندگیها به چند بخش تقسیم شده است: فروش، مشاوره و تعمیرات. در هر بخش، متخصصانی که وجود دارند، کاملاً آموزش دیده هستند و با اصول و ساختار قطعات دل آشنایی کامل دارند.
متخصصانی که در نمایندگی فعال هستند، دارای مدرک اصلی در حوزهٔ تعمیرات دل بوده و حتی برخی از آنها از خود شرکت دل چه به صورت حضوری یا اینترنتی آموزش دیدهاند و موظف هستند که هر چند وقت یکبار، آموزشهای خود را به روز کنند.
هدف نمایندگی دل در ایران چیست؟
از دید آبروی کشور باید گفت که متأسفانه؛ اما از دید افراد سودجو خوشبختانه،محصولات تقلبی دل در ایران در حال افزایش است. هدف نمایندگی دل مبارزه با این تهاجم غیر فرهنگی و از نوع تکنولوژی است. آنها با ارائه و فروش محصولات اصلی درصدد هستند تا بتوانند نمونههای با کیفیتی را به دست مشتریان خود برسانند و از این رو با افراد سودجو مقابله کنند.
مدیران نمایندگی دل در ایران این مشکل و راه حل آن را هدف و سرلوحه کار قرار داده و از این رو در تلاش هستند تا بتوانند با ایجاد یک خط مشی قوی و همچنین تدوین استراتژی منظم محبوبیت برند دل را افزایش داده و فروش نمونههای اصلی را چند برابر کنند.
خدمات انجام شده در نمایندگی دل
• مشاوره در خصوص فروش چه در خرید و چه در تعمیرات، بدون اینکه شما مجبور به خرید یا تعمیر باشید.
• فروش انواع رایانه، تولید،آل این وان، تلفن و در حالت محصولات برند به همراه تجهیزات جانبی
• تعمیر تخصصی محصولات دل و جایگزین کردن قطعات آن با نمونه اصلی
مشاوره در فروش
در نمایندگی دل فعالیت متخصصان فقط به فروش محدود نمیشود؛ بلکه وظیفه اولیه آنها مشاوره در فروش یا پاسخ کامل سؤالات مشتریان در خصوص دل است. مسئول فروش یا متخصص تعمیرات در ابتدا با روی باز به تمامی سؤالات افراد پاسخ کامل میدهد.
فروش محصولات دل
نگرانی بیشتر افراد خرید محصولات اورجینال دل و تشخیص آن از نمونه فیک است. خرید محصولات دل در بازار باعث افزایش این نگرانی میشود و اگر خیلی نگران این مسئله هستید،توصیه ما این است که حتماً از یک نمایندگی دل محصولات خود را خریداری کنید و به هیچ وجه به افراد غیرمتخصص در این زمینه اعتماد نکنید.
تعمیر محصولات و لوازم جانبی
مهمترین خدمات در نمانیدگی دل بخش تعمیرات قطعات است. دل مانند دیگر دستگاهها از ساختار خاصی بهره میبرد و از این رو نیاز است تا فردی اقدام به تعمیر آنها کند که با محصولات دل آشنایی کامل دارد. متأسفانه بسیاری از افراد که آشنایی کامل با تعمیرات تخصصی لپ تاپ ندارند و از همه بدتر خود را متخصص هم مینامند، اقدام به تعمیر دستگاه میکنند که این مسئله در نهایت باعث خرابی بیشتر دستگاه میشود.
بعضی از خدمات تعمیراتی در نمایندگی دل
• تعمیر و تعویض ال سی دی دل
• تعمیر و تعویض اسپیکر دل
• تعمیر و تعویض رم دل
• تعمیر و تعویض مادربرد دل
• تعمیر و تعویض قطعات آل این وان
• تعمیر و تعویض تجهیزات شبکه دل
• تعمیر و تعویض صفحه کلید دل
• تعمیر و تعویض تاچ پد دل
• تعمیر و تعویض سی پی یو دل
• تعمیر و تعویض دکمههای دل
• تعمیر و تعویض فن دل
• تعمیر و تعویض ساختار و قطعات تلفن هوشمند دل
• تعمیر و تعویض ساختار و قعطات تجهیزات جانبی دل
• تعمیر و تعویض سوکت یو اس بی دل
• آموزش تعمیرات تخصصی
• نصب ویندوز و نرم افزارهای اورجینال
متخصصان همیشه توصیه میکنند که در هنگام مراجعه به یک نمایندگی دل حتماً از آنها جواز رسمی را بخواهند و آنها هم موظف هستند که جواز خود را جلوی دید مشتریان قرار دهند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم