کودک افغان قربانی حمله گرگ شد

حمله حیوان وحشی به کودک هفت ساله افغان مرگ او را رقم زد. این‌که کودک از سوی گرگ یا سگ ولگرد مورد حمله قرار گرفته موضوع مورد مناقشه کارشناسان محیط‌زیست و امدادگران است. پیش از این ساکنان محل حادثه، از حمله گرگ به گوسفندانشان خبر‌داده‌بودند.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۲۲

به گزارش جامجم، نسیم کودک هفت ساله افغان عصر دوشنبه برای رفتن به خانه یکی از بستگانش در حوالی ندوشن شهرستان میبد از خانه خارج و ساعتی بعد پیکر نیمه جان او کنار جاده پیدا شد. اهالی با مشاهده این صحنه در تماس با امدادگران اورژانس درخواست کمک کردند که پس از انتقال این کودک به بیمارستان مشخص شد او براثر شدت خونریزی جان باخته است.

مسؤول مرکز فوریتهای پزشکی میبد در اینباره گفت: ساعت 17 و 35دقیقه دوشنبه از یکی از مرغداریهای روبهروی شرکت گرانول در جاده ندوشن با اورژانس تماس گرفت و از مصدومیت شدید کودکی در حمله یک قلاده سگ خبر داد که امدادگران اورژانس ساعت 17 و 49 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

حمید رشیدی افزود: این کودک هفت ساله به نام نسیم، قبل از رسیدن به بیمارستان امامجعفر صادق بهدلیل شدت آسیب وارده در ناحیه شاهرگ گردن و سر فوت کرد.

امدادگران اورژانس، حیوانی در محل حادثه ندیده اند و با معاینات پزشکی، حیوانی که کودک را در حین رفتن به منزل اقوام مورد حمله قرار داده، نمیتواند سگ باشد و به احتمال زیاد گرگ بوده است.

به گزارش مهر، آنچه در این ماجرا جالب توجه است اینکه دامداران منطقه ندوشن، بارها از حمله گرگ به گوسفندان خود به محیطزیست خبر داده بودند، اما محیطزیست هر بار ادعای آنها را رد و اعلام کرده سگ به گوسفندان آنها حمله کرده است. کارشناس محیطزیست هنوز هم عامل حمله به گوسفندان روستاهای تفت و میبد و ندوشن را گرگ نمیداند و معتقد است سگهای ولگرد به گوسفندان حمله کردهاند. اما امروز معاینات پزشکی احتمال اینکه حمله به نسیم توسط سگ بوده را رد کرده، بنابراین به نظر میرسد هنگام آن رسیده که اکیپهای محیط زیست، چارهای برای این موضوع بیاندیشند تا کودکان دیگری همچون نسیم، در راه بازگشت به منزل، دچار چنین حوادث دلخراشی نباشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها