مرد جوان پس از سرقت 135 هزار دلار از دوستش، در دام دزدان زورگیر دیگری گرفتار شد. متهمان مدعی هستند دلارها را در یکی از شهرهای غربی کشور مخفی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۲۶

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده از دوم آبان امسال و به دنبال شکایت مرد 30 سالهای از دوستش به اتهام زورگیری در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. شاکی در شکایت خود گفت: چندی پیش یک قطعه زمین در منطقه فشم را به مبلغ سه میلیارد تومان فروختم. به پیشنهاد یکی از دوستانم به نام مسعود، با این پول در بازار ارز سرمایهگذاری کرده و دلار خریدم. روز حادثه همراه مسعود برای فروش 135 هزار دلارم به بازار تهران رفتیم. در کوچهای خلوت مسعود با تهدید چاقو دلارهایم را سرقت کرد و گریخت. بعد از این سرقت به خانهاش در محله تهراننو رفتم که از آنجا فرار کرده بود.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان بااقدامات ویژه پلیسی و تحقیقات از خانواده مسعود متوجه شدند او از چندی پیش با زن جوانی به نام سارا طرح دوستی و آشنایی ریخته که با شناسایی محل سکونت سارا در خیابان سهروردی، ماموران به تحقیق از او پرداختند. سارا ابتدا منکر اطلاع از مسعود شد اما پس از کشف ده هزار دلار سرقتی از او، اعتراف کرد که مسعود پس از سرقت، ده هزار دلار را به او داده و در حال حاضر مسعود در محدوده خیابان گیشا در خانهای اجارهای مخفی شده است. پنجم آبان مسعود در مخفیگاهش دستگیر شد که در بازرسی آنجا هفت هزار دلار دیگر کشف شد. مسعود پس از انتقال به پلیس آگاهی گفت: پس از سرقت به کرج رفته و در خانه مجردی دو برادر به نامهای سعید و آرمان مخفی شدم. آنها از ماجرای سرقت دلارها اطلاع داشتند. ده روز در آن خانه بودم تا اینکه تصمیم گرفتم به خانه مجردیام بیایم که در میان راه، دو موتورسوار سد راهم شده و کولهپشتیام را که 118 هزار دلار در آن بود به تهدید قمه و چاقو سرقت کردند. دو موتورسوار را پیش از این در یک ملاقات کوتاه همراه سعید و آرمان دیده بودم و به همین علت اطمینان دارم که سرقت دلارها با هماهنگی سعید و آرمان انجام شده است .

کارآگاهان با نیابت قضایی به شهرستان فردیس رفته و سعید و آرمان را دستگیر کردند. آنها در تحقیقات اولیه منکر اطلاع از سرقت دلارها شده اما در ادامه با ارائه دلایل پلیسی لب به اعتراف گشوده و عنوان کردند که با دو تن از دوستان خود به نامهای بیژن و بهمن موضوع دلارهای سرقتی را مطرح کرده و در روز سرقت، آنها با اطلاع از زمان خارج شدن مسعود از خانه و اطمینان از همراه داشتن دلارها اقدام به زورگیری کردهاند .

محل تردد بیژن و بهمن در محدوده گیشا تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت و دو سارق زورگیر شناسایی شدند. متهمان با مشاهده ماموران با یک خودروی 206 فرار کردند که کارآگاهان چهار چرخ آن را هدف قرار داده و خودروی آنها پس از تصادف با چند خودرو متوقف شد و متهمان دستگیر شدند. سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: در تحقیق از دو متهم دستگیر شده، آنها به زورگیری با طرح و نقشه قبلی اعتراف کرده و عنوان کردند دلارهای سرقتی را بلافاصله پس از سرقت به یکی از شهرستانها در غرب کشور منتقل و در آنجا مخفی کردند که تحقیقات در خصوص سرنوشت دلارهای سرقتی در دستور کار کارآگاهان قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها