نگاهی به کتاب‌شناسی کامبیز درمبخش، کارتونیست

تلخ مثل یک کارتون خنده‌دار!

کامبیز درمبخش صاحب کتاب‌های زیادی از آثارش هم هست. آثاری که شاید در نگاه اول خنده بر لبان مخاطبش بنشاند اما در ذات خود تلخی بی پایانی را همراه با خودش به بیننده منتقل می‌کند. آن‌طور که خودش به جام جم می‌گوید ذات آثارش تلخ هستند. این را می‌شود از اغلب آثار او در کتاب‌های منتشر شده هم دید.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۷۷

«بدون شرح» عنوان اولین کتابی است که کامبیز درمبخش منتشر کرد، اثری که به گفته خودش 20 سال طول کشید تا جمعآوری شود و درمبخش تصمیم به انتشار آن بگیرد. «دفتر خاطرات فرشتهها» هم شامل 54 اثر از طرحها و نوشتههای درم بخش است. در این کتاب درمبخش بسادگی توانسته به دنیای کودکان وارد شود و جهانی که در آن شادی، غم، آرزو و ... نقش مهمی در زندگی کودکان دارد را بسیار روان و زیبا به تصویر بکشد. «کتاب کامبیز» که در ایتالیا منتشر شد، «طنزاندیشان امروز ایران»، «میازار موری که دانهکش است»، «المپیک خنده»، «سمفونی خطوط»، «اگر داوینچی مرا دیده بود» و... از دیگر آثار منتشر شده کامبیز درمبخش است.

«هنرهای تبسمی» اما عنوان کتاب جدید اوست که قرار بود مهرماه منتشر شود اما به دلیل گرانی کاغذ این اتفاق نیفتاد. این کتاب توسط انتشارات گویا در اواخر آبانماه منتشر شده و قرار است بزودی از آن رونمایی شود. در این اثر هم که از عنوان جذاب آن مشخص است به هنرمندان معروف، گالریها، گالری گردی، عکاسی و حتی موسیقی که آن هم جزیی از هنر است، پرداخته شده است. قرار است درمبخش نمایشگاهی از کارهایی که در این کتاب هست را هم برگزار کند. آثاری که به فروش رفته و به صورت پرینت با قیمت پایین به نمایش در میآید. تمام آثار این کتاب هم مثل گذشته بدون شرح و با همان زبان قابل فهم برای همه در هر جای دنیاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها