شیک‌پوشی زن جوان، زندگی مشترکش را تحت تاثیر قرار داد و در نهایت پای او را به دادگاه خانواده تهران باز کرد. شوهر این زن از این‌که همسرش همیشه لباس‌های مارک دار و شیک می‌پوشید، شاکی بود و آنقدر سر این موضوع جنجال کرد که زندگی شان به یکی از پرونده‌های طلاق در دادگاه خانواده تبدیل شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۲۹

زن جوان درباره علت درخواست طلاقشان به قاضی گفت: 8 ماه پیش ازدواج کردم. ولی در این مدت همیشه در رنج و عذاب بودم. شوهرم به خاطر یک مساله پیش پا افتاده هر روز جنجال راه میانداخت و آزارم میداد. من همیشه دوست دارم شیکپوش باشم و لباسهای خوب بپوشم. حتی وقتی به یک مهمانی ساده هم میروم دلم میخواهد خوش لباس باشم. این اخلاق از بچگی با من بوده و همیشه از این موضوع لذت میبردم تا اینکه زندگی مشترکم با سلیمان آغاز شد. از همان روزهای اول سلیمان شروع به غر زدن در باره لباسهایم کرد. هر بار میخواستیم جایی برویم، باید یک دعوای مفصل با او میکردم که چرا اینقدر به لباسهایم اهمیت میدهم و شیک میپوشم. در این مدت خیلی سعی کردم با او صحبت کنم تا به این اخلاقم عادت کند. با خودم گفتم با گذشت زمان این مساله برایش بیاهمیت میشود، اما هرچه گذشت سلیمان بدتر شد. این چند ماه اخیر دیگر هر روز و هر شب سر این موضوع با هم دعوا داشتیم و قهر بودیم. دیگر خسته شدهام. مگر لباس شیک پوشیدن چه عیبی دارد که زندگی مشترکمان باید تحت تاثیرش قرار بگیرد و تا این اندازه تلخ شود. برای همین دیگر نمیخواهم در کنار این مرد زندگی کنم.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی هر بار که میخواهیم حتی سرکوچه هم برویم باید دو ساعت منتظر بمانیم تا نغمه آماده شود.

وقتی خانه مادر خودش هم دعوت میشویم، میرود و لباس میخرد. کلی به خودش میرسد. تیپ میزند و لباسها و کفشهای مارکدار میپوشد.

آن هم برای دو ساعت مهمانی در خانه مادرش؛ من هم حوصله این کارها را ندارم.

بارها سر این موضوع با او دعوا کرده ام. به او میگویم حداقل مهمانیهای ساده یا بیرون رفتنهایمان را کمی آسانتر بگیر و راحتتر لباس بپوش. چرا همیشه جوری از خانه بیرون میروی که انگار میخواهی به عروسی بروی. ولی گوشش بدهکار نیست. از این کارش خیلی خسته شدهام. از بس منتظرش ماندم تا آماده شود و از بس پول لباس، کیف و کفش داده است که زندگیمان تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و دیگر نمیتوانم تحمل کنم. ما با هم تفاهم نداریم.

او سر سادهترین موضوع هم با من لجبازی میکند و به حرفم گوش نمیدهد.

برای همین دیگر نمیخواهم در کنار این زن خودخواه زندگی کنم. او لباسهایش را بیشتر از من و زندگیمان دوست دارد. در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند و رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد

برای تغییر اخلاق بد همسر صبر داشته باشید

قاسم زاد، روانشناس در این باره میگوید: یکی از مهارتهای مهم و اساسی در زندگی مشترک گفتوگوی زن و شوهر با یکدیگر است. مهارت گفتوگو در زندگی زناشویی تنها روشی آگاهانه برای ایجاد ارتباط بهتر است. روشی که برای حفظ ارتباط و کار روی مشکلات محسوب میشود. به نظر من گفتوگوی صمیمانه و منطقی به جای مشاجره و پرخاشگری، در زمان بروز اختلافات میتواند کمک بزرگی در حفظ آرامش زن و شوهر داشته باشد. زن و مرد باید این را بدانند که در زندگی مشترک تلاش برای تغییر اخلاق طرف مقابل معمولا کار بیهودهای است و باعث ایجاد کدورت و لجبازی بین زوجها میشود. برای همین زن و شوهر باید به جای تغییر رفتار همسر خود، راههای برخورد مسالمتآمیز با آن را برای جلوگیری از مشاجره به کار بگیرند تا فرد مقابل در دراز مدت آن اخلاق را ترک کند. از دیگر مهارتهایی که در زندگی مشترک باید به آن توجه داشت کنار گذاشتن غرور بیجا، دوری از خود رای بودن در برخورد با عقاید و نظرات طرف مقابل و ایجاد یکدلی میان همدیگر و همچنین پرهیز از مشاجره بر سرمسائل بیهوده است. برخی زوجهای جوان پیشداوریهای منفی از تعامل و ارتباط با همسرشان در ذهن دارند و باورهای منفی و غیرواقعبینانه از آفتهای زندگی مشترک محسوب میشود. بخصوص افرادی که معتقدند تغییر رفتار همسرشان غیر ممکن است، بنابراین تمام مشکلات ارتباطی را به همسر خود نسبت داده و این باعث میشود احساس کنند قدرت بهبود روابط میان خود و همسرشان را ندارند. در صورتی که اگر این باورهای غلط را از بین ببرند راحت تر میتوانند مشکلات خود را حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها