بسیاری از بیماری‌های فصول سرد به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می‌دهد. از این رو با مصرف ویتامین ها، می‌توان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۰۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موثرترین ویتامین‌‌ها برای فصل سرما عبارتند از:

ویتامین ب کمپلکس: تمام ویتامینهای گروه ب را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامینها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل میکند تا چربیها و پروتئینها برای سوخت، مصرف شود. به همین دلیل است که با مصرف ویتامین ب بویژه ویتامین ب12 افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان کاهش مییابد.

امگا 3: این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا 3 سطح چربی خوب خون یا اچدیال را حفظ میکنند.

ویتامین سی: شروع سرما همراه با عفونتهایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و آنفلوآنزا است. این در حالی است که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماریها میشود.

ویتامین دی: اگرچه مصرف ویتامین دی در تمام طول سال مورد نیاز است، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید، نیاز شما به این ویتامین بیشتر میشود.

در زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل نبود تابش کافی نور خورشید بیشتر است.

به گفته متخصصان همه افراد زیر 70سال باید روزانه 600 واحد بینالمللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها