من‌سیتی - یونایتد، ساعت 20، ورزشگاه اتحاد

داغ و هیجانی مثل داربی منچستر

آنچه که بیش از عملکرد افتان و خیزان منچستر یونایتد تا اینجای لیگ برتر انگلیس در ذهن هوادارانش باقی مانده، بازگشت‌های رویایی است که گویی تیم ژوزه مورینیو در حال تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه است. بعد از چند بازی در لیگ برتر، هفته گذشته نیز شیاطین سرخ در تورین مقابل یووه بازگشتی فوق‌العاده داشتند. حالا با این روحیه خوب شاگردان مورینیو امروز داربی شهر منچستر را در ورزشگاه اتحاد مقابل من‌سیتی انجام می‌دهند. نکته جالب اینجاست که بازی آخر دو تیم در فصل گذشته در ورزشگاه اتحاد در حالی به پایان رسید که قرمزهای منچستر بازی 2 بر صفر باخته را با نتیجه 3 بر 2 عوض کردند.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۷۹

البته خود مورینیو در نشست خبری پیش از این بازی با اشاره به اینکه همیشه نمیتوان دلخوش به بازگشت بود، گفت: اگر ما در هر بازی گل اول را دریافت کنیم و این روند ادامه داشته باشد، بالاخره روزی میرسد که توان و فرصت بازگشت را نخواهیم داشت. بر همین اساس باید سعی کنیم از ابتدای بازی روند رو به رشدی داشته باشیم. گواردیولا نیز در نشست خبری پیش از بازی گفت: پیروزی منچستر در تورین به خوبی نشان داد که این تیم تا چه اندازه این روزها قویتر شده است.

در کنار این موارد، یونایتدیها میخواهند همچون چند دفعه گذشته با خاطره خوش ورزشگاه اتحاد را ترک کنند. قرمزهای منچستر در سه بازی اخیری که در این ورزشگاه انجام دادهاند، دو پیروزی و یک تساوی به دست آورده و دو بازی را هم با کلین شیت پشت سر گذاشتهاند. این تیم اگر بتواند در بازی امروز پیروز میدان شود، برای دومین بار است که رقیب سنتی خود را دو بازی پیاپی شکست میدهد. اولین بار مربوط به بازی برگشت فصل 9-2008 و بازی رفت فصل 10-2009 بود. البته شاگردان مورینیو برای کسب این موفقیت کار سختی پیش روی خود دارند، زیرا در 11 بازی گذشته این فصل از لیگ جزیره، منچستر 18 گل دریافت کرده و تنها در یک بازی توانسته کلین شیت کند.

این بازی از یک جهت نیز برای مورینیو اهمیت زیادی دارد زیرا سیصدمین بازی این مربی پرتغالی در لیگ برتر به حساب میآید. او تاکنون 189 پیروزی، 67 تساوی و 43 شکست به دست آورده و بهدنبال این است که پیروزی شماره 190 در داربی شهر منچستر رقم بخورد. دو بازیکن منچستر هم با گلزنی در بازی امروز میتوانند رکوردی از به نام خودشان ثبت کنند. خوان ماتا در صورت گلزنی، پنجمین بازیکن اسپانیایی است که در لیگ برتر انگلیس 50 گل به ثمر رسانده است. مارسیال هم اگر موفق به گلزنی شود، هفتمین بازیکن منچستر خواهد بود که در پنج بازی متوالی برای تیمش گلزنی میکند.

در طرف مقابل، سیتیزنها از بازی برگشت سال گذشته که مقابل منچستر شکست خوردند، عملکرد خوبی در ورزشگاه خانگی خود دارند. این تیم تنها 4 گل در بازیهای خانگیاش در این مدت دریافت کرده و از 27 امتیاز ممکن 25 امتیاز به دست آورده است. یکی دیگر از دلایل جذابیت این دربی، تقابل پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو است که طی سالهای اخیر رقابت سختی با یکدیگر داشتهاند؛ البته آمار میگوید کفه ترازو به نفع پپ سنگینی میکند به طوری که در 21 بازی گذشته، 9 پیروزی و 7 شکست به دست آورده است.

هیچ جای شک و سوالی نیست که سرخیو آگوئرو امید اول تیم گواردیولا برای گلزنی در بازی امشب به حساب میآید. او در 13 بازی اخیر در ورزشگاه اتحاد توانسته 19 گل وارد دروازه حریفان کند. این مهاجم آرژانتینی همچنین در داربیهای این شهر توانسته 7 گل به شیاطین سرخ بزند. نکته عجیب اینجاست که رحیم استرلینگ که یکی از گلزنان اصلی منسیتی در سالهای اخیر به حساب میآید، در 12 بازی انجام داده مقابل رقیب سنتی هرگز موفق به گلزنی نشده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها