نسخه تازه «ماشین زمان» هم ساخته می‌شود

سفر گرگ وال‌استریت در زمان

«ماشین زمان» دوباره تبدیل به فیلمی سینمایی می‌شود و این بار، لئوناردو دی‌کاپریو نقش اصلی آن را بازی می‌کند. دو کمپانی پارامونت و برادران وارنر، این اکشن علمی - تخیلی ماجراجویانه را به صورت مشترک با هم تهیه می‌کنند. آپیان وی شرکت فیلمسازی دی‌کاپریو هم در تولید فیلم مشارکت و همکاری دارد. اندی موچیتی فیلمساز آرژانتینی تبار سینما، کارگردانی نسخه تازه ماشین زمان را به عهده دارد. او فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی می‌کند. فیلمنامه اقتباسی این اکشن دلهره‌آور، با نگاهی به نوول پرخواننده اچ‌جی ولز به همین نام نوشته می‌شود و اقتباسی وفادارانه از این داستان خواهد بود. به این ترتیب، فیلم مشترک موچیتی و دی کاپریو تفاوت‌هایی با نسخه سال 2002 صنعت سینما خواهد داشت. تهیه‌کنندگان فیلم هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری آن تعیین نکرده‌اند و زمان اکران عمومی‌اش هم مشخص نیست.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۸۲

نشریه هالیوود ریپورتر مینویسد که ماشین زمان تازه با هزینهای بین 80 تا صد میلیون دلار جلوی دوربین خواهد رفت. قرار است جلوههای ویژه تازه و بدیعی در این فیلم مورد استفاده قرار گیرد. نوع داستان ماشین زمان به گونهای است، که حجم بالایی از جلوههای ویژه را میطلبد. برای همین، مدیران پارامونت و برادران وارنر این روزها با دقت مشغول انتخاب گروه جلوههای ویژه فیلم هستند.

تجدید چاپ و تجدید ساخت!

نوول ولز در سال 1895 منتشر شد و از آن زمان تاکنون، بارها و بارها تجدید چاپ شده است. داستان این نوول از آن دسته داستانهایی است که صنعت سینما بسیار دوست دارد و برای تولیدات خود، به سراغ آنها میرود. این داستان که درباره سفر انسان در داخل زمان و مکان است، ماجراجوییهای غیرممکن و عجیب و غریب دانشمندی به نام دکتر جورج ولز را دوران ملکه ویکتوریا در شهر لندن دنبال میکند. ولز موفق به اختراع ماشین زمان شده و با آن، ناباورانه دست به سفری در زمان و مکان میزند. در جریان این سفر، او به آیندهای نه چندان نزدیک سفر میکند و متوجه میشود نوع بشر، به دو دسته متفاوت تقسیم شده است. این دو دسته با یکدیگر اختلاف و جنگ دارند و پای ولز هم، ناخواسته وارد این ماجرا و درگیری کشیده میشود. در شرایطی که یکی از این دو دسته نبردی سخت را با ولز آغاز میکند، دانشمند بختبرگشته تصمیم به بازگشت به دوران خودش را میگیرد. اما دوریاش از ماشین زمان، کار را برای بازگشت او مشکل میکند. ولز تلاش ناامیدانهای را برای پیدا کردن ماشین زمان خود آغاز میکند، اما فرصت کمی برای رهایی و بازگشت به زمان خود را دارد.

داستان محبوب

دیکاپریو از ماشین زمان به عنوان یکی از داستانهای مورد علاقه خود اسم میبرد و اعتراف میکند همیشه به دنبال تولید و بازی در نسخه تازهای از آن بوده است. بازیگر اسکارگرفته سینما، در انتخاب موچیتی برای کارگردانی فیلم هم نقش مهمی داشته است. موچیتی بعد از کارگردانی درام ترسناک و دلهرهآور «این»، به صورت یکی از فیلمسازان ایدهآل کمپانیهای فیلمسازی درآمده است. فیلم با هزینه تولید پائین 35 میلیون دلاری خود، توانست 700 میلیون دلار در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا فروش کند. داستان این درام ترسناک درباره ناپدید شدن بچههای کوچولو در شهری دور افتاده و کوچک است. یک قاتل زنجیرهای با نقاب دلقک که در فاضلابهای زیر شهر زندگی میکند، رباینده این بچههای کوچک است. دیکاپریو عقیده دارد نگاه امروزی و خلاق موچیتی به داستان کلاسیک اچجی ولز، باعث خلق یکی از تماشاییترین فیلمهای ژانر علمی تخیلی در سال آینده میشود.

مهربانی با نوول علمی تخیلی

صنعت سینما با داستان نوول ولز مهربان بوده است. جورج پال در سال 1960 اولین اقتباس سینمایی از این داستان را بازی رود تیلور کارگردانی کرد. استقبال تماشاگران و منتقدان از فیلم او خوب و بالا بود. در کنار نقدهای مثبت منتقدان، تماشاگران سینما در کشورهای مختلف جهان مبلغ 5/2 میلیون دلار برای دیدنش پرداخت کردند. این رقم فروش در زمان نمایش فیلم، رقم بسیار بالایی به حساب میآمد. آکادمی اسکار هم جایزه اسکار بهترین جلوههای ویژه خود را به این فیلم داد.

کمک به گسترش ژانر

پال که در سال 1953 اولین نسخه سینمایی داستان معروف «جنگ دنیاها» را کارگردانی کرده بود، بسیار مایل بود دنبالهای بر ماشینزمان خود بسازد. اما مرگ به او مهلت این کار را نداد. منتقدان عقیده دارند پال با ماشین زمان خود، کمک بسیار زیادی به گسترش ژانر علمی تخیلی کرد.

گای پیرس در دومین اقتباس سینمایی ماشین زمان در سال 2002، نقش شخصیت محوری ماجرا را به عهده گرفت. سایمن هالز کارگردان فیلم، آن را به هزینهای 80 میلیون دلاری ساخت. اما نه منتقدان و نه تماشاگران، نگاه مثبتی به این نسخه نداشتند. فروش کلی فیلم در آمریکا و بقیه کشورهای دنیا، بالاتر از 123 میلیون دلار نبود. شبکه انبیسی هم در سال 1978 یک فیلم تلویزیونی با بازی جان بک از داستان ماشین زمان ولز تهیه کرد.

جایزه ساز و پولساز

لئوناردو دی کاپریو شش بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. اولین آنها درام تلخ «گیلبرت گریپ» بود که بازیگر را در دوران نوجوانی نامزد این جایزه کرد. دی کاپریو سالها پس از آن و برای «از گور برخاسته» آنرا گرفت. اهل فن بعید می داند او بخاطر فیلمی مثل ماشین زمان دوباره نامزد دریافت جایزه شود.

منتقدان می گویند دی کاپریو یکی در میان در فیلمهای غیرمتعارف و تجاری ظاهر می شود و در کنار نامزدی در مراسم سالانه اهدای جوایز، گوشهچشمی به جدول گیشه فروش هم دارد. ماشین زمان از آن دسته فیلمهایی است که می تواند برای او پولساز باشد و نه جایزه ساز.

3فیلم و یک کارگردان

در حالی که تهیهکنندگان نسخه تازه ماشین زمان تاریخ مشخصی برای تولید آن تعیین نکردهاند، رسانهها خبر از کار موچیتی بر روی دومین قسمت درام ترسناک این میدهند. همین رسانهها میگویند او قرار است برای برادران وارنر اکشن تاریخی و ماجراجویانه «حمله به تایتانها» را هم کارگردانی کند. اهلفن میگویند باید دید موچیتی اول این فیلمها را جلوی دوربین میبرد یا ماشین زمان را. جالب اینکه موچیتی اعلام کرده قصد کار روی هر سه فیلم را دارد و نمی خواهد وظیفه کارگردانی آنها را به دست فیلمساز دیگری بدهد.

کیکاووس زیاری

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها