یک هود خوب چه ویژگی‌هایی دارد

سرمایه‌گذاری در آشپزخانه

اگر موقع غذا درست کردن، بو تمام آشپزخانه را پر‌می‌کند؛ اگر رطوبت محیط بالا می‌رود و چربی‌ها روی کاشی‌ها و در و دیوار آشپزخانه امانتان را بریده است، با خرید یک هود آشپزخانه مناسب می‌توانید از شر همه اینها خلاص شوید. در واقع هود یک سرمایه‌گذاری درازمدت برای آشپزخانه شماست که هم باید عملکردی خوب و هم ظاهر قابل قبولی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۵۳

بعضی هودهای آشپزخانه در حالی که سر و صدای زیادی به پا میکنند، عملکرد خوبی ندارند. هودی با کارکرد خوب علاوه بر این که سریع و بیسرو صدا کار میکند، باید رطوبت آشپزخانه و بوی غذا را از بین ببرد و مانع پخش شدن چربی در سطوح آشپزخانه شود.

چه مدل هودی؟

قبل از خرید، ابتدا تصمیم بگیرید چه مدل هودی را میخواهید. اندازه، مدل و هزینهای که بابت آن میکنید در این میان تعیینکننده است.

هود توکار: به این نوع هود، هودهای یکپارچه هم میگویند که داخل کابینت کار گذاشته میشوند و اگر فضای کمی در آشپزخانه دارید، این هود گزینه خوبی است. پهنای این مدل هود باریک است و تقریبا فضای زیادی اشغال نمیکند.

هود کشویی: این نوع هودها پایینتر از دیوار آشپزخانه قرار میگیرد، بنابراین اگر فضای محدودی دارید، هود کشویی مناسب است. این هودها دارای بخشهای کشویی و قابل تنظیمی است که میتوان موقع استفاده، سقف کشویی آن را باز کرد.

هود شومینهای: اگر اجاق گازتان به دیوار چسبیده، میتوانید از هودهای شومینهای استفاده کنید. این هودها علاوه بر طاق، یک لوله شومینهای هم دارد که از جنس فولاد، شیشه یا ترکیبی از هر دو است. اندازههای بزرگ این نوع هود در آشپزخانه نقش تزئینی هم ایفا میکنند.

هود رومیزی: اگر آشپزخانهتان کوچک است و جای هود ندارید، هودهای رومیزی گزینه مناسبی هستند. این هودها که بتازگی تولید میشوند، معمولا در قسمت پشت اجاقگازهایی قرار میگیرند که روی کابینت نصب میشوند و امکان نصب هود در قسمت بالای آن وجود ندارد. این هودها داخل کابینت تعبیه میشوند و وقتی نیازی به آن ندارید، میتوانید هود را داخل ببرید.

هود جزیرهای: هودهای جزیرهای، بزرگ و معمولا گرانقیمت هستند اما ظاهر زیبایی به آشپزخانه میدهد. این هودها مستقیم به سقف متصل میشوند، بنابراین به فضای زیادی برای جادادن این مدل در آشپزخانه نیاز دارید.

هود مخفی: این مدل از جمله مدلهای قدیمی هودهای آشپزخانه به شمار میرود. این هودها در زاویه مناسبی نسبت به دیوار و معمولا در زیر دیوار کار گذاشته میشوند. قیمت آنها نسبتا مناسب است و مانند هودهای توکار برای آشپزخانههایی با فضای محدود بسیار مناسبند.

نکاتی که باید رعایت کنید

تمام هودهای آشپزخانه دارای فیلترهای چربی هستند. همزمان با خروج چربی از داخل ظرفی که روی اجاق گاز قرار دارد، این فیلترها چربی را جذب کرده و مانع چسبیدن آن به سطوح آشپزخانه میشود و براحتی میتوان آنها را تمیز کرد. مدلهای جدید این فیلترها فلزی، آلومینیومی یا فولادی هستند اما بعضی از آنها هم کاغذی یا فومی هستند. برای تمیز نگه داشتن این فیلترها بهتر است یا آنها را بشویید یا به طور مرتب تعویضشان کنید. فیلترهای فلزی را باید مرتب بشویید تا چربیهای چسبیده پاک شوند. آنها را حتی میتوانید داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. اما فیلترهای کاغذی یا فومی در فواصل مشخص باید تعویض شوند. بعضی هودها دارای شاخص تعویض فیلتر هستند که نشان میدهد چه زمانی باید آن را عوض کنید.

سر و صدای هود: بعضی هودهای قدیمی سروصدای زیادی به راه میاندازند، اما مدلهای جدید کمصداتر ساخته شدهاند. بهترین مدلهای هود آشپزخانه فقط حدود 50 دسیبل صدا تولید میکنند که بیشتر از صدای یخچال نیست. اما هودهای پرسرو صدا حدود 20 دسیبل صدا تولید میکنند که صدایشان چهار برابر بلندتر است.

کنترلها: برای کارکردن راحتتر با هود، نمونههایی را بخرید که کنترل آنها در جلوی آن قرار گرفته باشد.

تنظیمات قدرت: هودها معمولا سه سرعته هستند. اگر غذاهای بوداری طبخ میکنید، هودی با قدرت بالا بخرید که بتواند بسرعت بو و بخار را از آشپزخانه تخلیه کند.

تخلیه یا گردش هوا: هودهای آشپزخانه به گونهای ساخته شدهاند که هوا را از طریق کانالی که به دیافراگم تعبیه شده در دیوار تخلیه میکند. در عوض از آنها میتوان در حالت گردش هوا استفاده کرد که قبل از آن از فیلترهای کربنی عبور میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها