خط تولید انبوه جنگنده تمام ایرانی کوثر در شرکت هسا افتتاح و نخستین محصول آن به ارتش تحویل داده شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۷۵

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع در آیین افتتاح خط تولید این دستاورد صنعت دفاعی کشور گفت: این هواپیما 31 مرداد سال 97 و در حضور ریاست جمهوری رونمایی شد و همان جا وعده کردیم در اولین فرصت خط تولید این هواپیما که تمام آزمایشها و تستهای خود را طی کرده بود، افتتاح کنیم. وزیر دفاع خاطرنشان کرد: پس از عقد قرارداد با ارتش جمهوری اسلامی ایران، جنگنده کوثر به تعداد قابل توجه و مورد نیاز، تولید و در خدمت نیروی هوایی ارتش قرار خواهد گرفت.

حاتمی با بیان اینکه در حین تولید، کار تحقیق و پژوهش این جنگنده ادامه خواهد داشت، گفت: امروز در شرایطی هستیم که روی یک پلتفرم مشخص توانستهایم نسلهای قبل آذرخش، صاعقه1، صاعقه2 و کوثر را تولید کنیم.

حاتمی تاکید کرد: افتتاح این خط تولید به لحاظ اقتصاد دفاعی موضوع با اهمیت و ارزشمندی است و با آغاز به کار خط تولید جت جنگنده کوثر، صرفهجویی ارزی و اشتغالزایی قابل توجهی خواهیم داشت.

وی گفت: در تولید هر فروند جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفهجویی ارزی خواهیم داشت و بالغ بر 4000 نفر نیروی جوان و دانشمند ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها