مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز صبح امروز/ شنبه/ تهران - زابل – ایرانشهر و بالعکس به دلیل کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان و فراهم نبودن امکان فرود در فرودگاه زابل به سمت زاهدان تغییر مسیر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۸۸
توفان؛ پرواز زابل را به زاهدان هدایت کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،حمیدرضا پارسا اظهار داشت: پرواز 1084هواپیمای ماهان قرار بود بعد از ترک فرودگاه مهرآباد صبح امروز وارد فرودگاه زابل شود که به دلیل کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان تغییر مسیر داد و ساعت 10:15 در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.

وی ادامه داد: به دلیل دید 1200 متر ناشی از توفان گرد و خاک در فرودگاه زابل امکان فرود این پرواز مهیا نشد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاههای سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس برنامه این پرواز قرار بود بعد از فرود در فرودگاه زابل به سمت ایرانشهر حرکت کند که ادامه مسیر آن به وضعیت هوا در فرودگاه زابل بستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: مسافران این پرواز در فرودگاه زاهدان منتظر هستند تا در صورتی که وضعیت جوی در منطقه سیستان برای پرواز مساعد شود به سمت زابل حرکت کنند و در غیر این صورت ادامه مسیر برای این پرواز مقدور نخواهد بود.

پارسا با بیان اینکه پرواز 1085 نیز قرار بود با همین هواپیما در مسیر ایرانشهر – زابل – تهران انجام شود، ادامه داد: اگر شرایط جوی فرودگاه زابل مناسب باشد این پرواز نیز انجام خواهد شد.

به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان صبح امروز /شنبه /بیشینه سرعت باد در ایستگاه فرودگاهی زابل 112کیلومتر بر ساعت گزارش شد و میزان ذرات معلق در هوای این شهر را تا 42 برابر حد مجاز افزایش داد.

به گزارش ایرنا امروز به دلیل شدت سرعت باد و آلودگی هوا تمامی مدارس، ادارات و نهادهای شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها