جست‌وجو در مک با استفاده از اسپات‌لایت (spotlight) بسیار ساده است، اما آیا می‌دانید این ابزار توانایی‌های بیشتری نیز دارد؟ به‌عنوان مثال می‌توانید براحتی واحدهای مختلف را در این ابزار به یکدیگر تبدیل کرده و بدون نیاز به هر نرم‌افزار یا ابزار دیگری در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه عملیات را مشاهده کنید.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۲۹

واحد پولی، انرژی، طول، قدرت، فشار، سرعت، دما، زمان، حجم و وزن از جمله مواردی است که تبدیل آسان آنها توسط اسپاتلایت به این روش امکانپذیر است:

کلیدهای Command + Space را فشار دهید تا اسپاتلایت باز شود.

واحد موردنظر را در کادر جستوجو وارد کنید تا معادل آن به دیگر واحدها نمایان شود. بهعنوان مثال با وارد کردن عبارت 200 Seconds معادل 200 ثانیه به دقیقه، ساعت، روز و هفته را خواهید دید. همچنین با وارد کردن عبارت 5 Meters معادل پنج متر را در واحدهای اینچ، سانتیمتر، میلیمتر و ... خواهید دید.

بستن اجباری برنامهها در مکبوک

سه کلید Ctrl + Alt + Delete برای کاربران سیستمعامل ویندوز بسیار شناخته شده است و جزو اولین ترفندهایی به شمار میرود که ویندوزیها با آن آشنا میشوند. این کلیدها زمانی کاربرد دارد که یک برنامه هنگ کند و نتوانید در حالت عادی از آن خارج شوید. در سیستمعامل مک نیز ممکن است این شرایط رخ دهد و قابلیت بستن یک برنامه بهصورت عادی عمل نکند. در چنین شرایطی بستن اجباری تنها راهکار موجود خواهد بود و این اجبار در سیستمعامل مک توسط سه کلید نجاتبخش Option + Command + Esc امکانپذیر است. کافی است این کلیدها را فشار دهید و در ادامه از فهرست بهنمایش درآمده، نرمافزار موردنظرتان را انتخاب کرده و روی گزینه Force Quit کلیک کنید.

تنظیم دقیق صدا در سیستمعامل مک

کلید کاهش و افزایش بلندی صدا در مکبوک به شما این امکان را میدهد تا براحتی صدا را کاهش و افزایش دهید و از گوش دادن به موزیک دلخواهتان لذت ببرید.

گاهی این کاهش و افزایش با تغییر زیادی همراه است. یک درجه صدا را کم میکنید و دیگر واضح نیست و از طرف دیگر با یک درجه بلند کردن صدا نیز گوشتان اذیت میشود.

دوست دارید با یک ترفند ساده با دقتی بهمراتب بیشتر تنظیم صدا را مدیریت کنید؟ کافی است از این کلیدهای میانبر کمک بگیرید:

کلیدهای Shift + Option را فشار داده و در ادامه کلید افزایش یا کاهش شدت صوت از روی صفحهکلید را فشار دهید. در این حالت هر مرحله افزایش یا کاهش در مقایسه با شرایط عادی به چهار مرحله تقسیم میشود.

نکته: برای افزایش یا کاهش نور صفحهنمایش (Brightness) نیز میتوانید از ترکیب کلیدهای میانبر اشاره شده به همراه کلید تنظیم نور صفحهنمایش کمک بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها