عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بیماری یوئیت چشم گفت: درمان یوئیت بسیار اهمیت دارد، چراکه در صورت عدم درمان بموقع و پیشگیری آن، التهاب در چشم گسترده شده و بیمار دچار مشکلات فراوانی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۰۴۱

دکتر مسعود سهیلیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنگره چشمپزشکی ایران (21 تا 24 آبان) در ارتباط با بیماری یوئیت اظهار کرد: این مشکل نوعی بیماری التهابی چشم است که علل مختلفی همچون دلایل خودایمنی، عفونی و ژنتیک دارد. درمان این بیماری بستگی به علت آن داشته و هر مورد درمان ویژه خودش را نیاز دارد.

وی ادامه داد: تاری دید، درد و قرمزی چشم، حساسیت به نور، ریزش اشک، وجود اجسام شناور در میدان بینایی ازجمله علائم این بیماری به شمار میرود ولی بهطورکلی بروز علائم بستگی به محل درگیری التهاب دارد.

این متخصص تاکید کرد: درمان یوئیت بسیار اهمیت دارد چراکه در صورت عدم درمان بموقع و پیشگیری از آن التهاب در چشم گسترده شده و بیمار دچار مشکلات فراوانی میشود و برای درمان نیاز به جراحی خواهد داشت، بهطور مثال بروز آب مروارید شدید وجداشدگی شبکیه، ازجمله مشکلات ایجادشده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری یوئیت جزئی از بیماریهای سیستمیک به شمار میرود و بهطور مثال اگر فردی رماتیسم یا گرفتار دیابت شده باشد میتواند در چشم به صورت التهاب یا یوئیت خود را نشان دهد./جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها