مدیر شبکه 3 سیما با حضور در برنامه «حالا خورشید» به سوالات مخاطبان این برنامه پاسخ گفت :

درخدمتم، هرچه می‌خواهید بپرسید...

برنامه زنده صبحگاهی «حالا خورشید» صبح روز گذشته میزبان مدیر جوان شبکه جوان سیما بود و علی فروغی که چند ماهی است عهده‌دار مدیریت این شبکه پرمخاطب و پرنفوذ تلویزیونی شده، در گفت‌وگویی صریح و صمیمانه با رضا رشیدپور مجری این برنامه، به تشریح فعالیت‌های این شبکه تلویزیونی، رویکردها و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای فصل زمستان و نیز برطرف کردن برخی ابهام‌ها در خصوص سرنوشت پخش برنامه‌های پرطرفدار و محبوبی چون «نود» و «هفت» پرداخت و توضیحاتی را ارائه کرد. حضور مدیران شبکه‌های تلویزیونی روی آنتن زنده تلویزیون و پاسخگویی آنها به سوالات و مطالبات مردم، اتفاق خجسته‌ای است که مدتی است بیش از پیش شاهد آن هستیم. در این میان شبکه سه‌ای‌ها پیشتاز این رویکرد و نگاه تازه شده‌اند و شفافیت و توجه به خواست‌های مردم، به رویکرد اصلی این شبکه تبدیل شده است. همین چند وقت پیش بود که ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما مهمان بخش عصرگاهی حالا خورشید شد و در خصوص برخی حواشی آن مقطع شبکه چون حضور یک مهمان جنجالی در ماه عسل و حضور نیافتن پویول در ویژه‌برنامه جام جهانی و مسائلی از این دست توضیح داد. در مقطعی دیگر با توجه به حواشی ایجاد شده پیرامون دستمزدهای نجومی مجریان از یک موسسه مالی اعتباری، احسان علیخانی به برنامه آمد و در خصوص حامیان مالی برنامه‌هایش توضیح داد و حضور محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش و گفت‌وگوی بی‌واسطه او با نمایندگان دانش‌آموزان و نیز حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه، از دیگر اتفاقات خوبی بود که به بهانه حالا خورشید رقم خورد و این برنامه به مجالی برای مطالبه‌گری‌های مخاطبان و پرسش‌گری‌هایشان از طریق این برنامه تلویزیونی تبدیل شد. در روزهای گذشته ابهام در سرنوشت پخش برنامه نود و حضور یا عدم حضور عادل فردوسی‌پور در این برنامه، بحث داغی بود که به سرخط شایعات هم تبدیل شده بود و علی فروغی مدیر شبکه سه سیما با حضور در برنامه، پاسخگوی حواشی و جنجال‌ها شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۶۱

تلویزیونی هستم

روز گذشته برنامه حالا خورشید، به روال همیشگیاش ساعت 7صبح روی آنتن رفت و اولین بخشهای آن تقدیم نگاه مخاطبان شد. با این حال از قبل اعلام شده بود این برنامه قرار است میزبان مدیر شبکه سه باشد و از مخاطبان خواسته شده بود سوالات خود را از این مدیر جوان مطرح کنند.

ساعت 8 و 45 دقیقه زمانی بود که بالاخره نوبت به حضور فروغی در برنامه رسید و رضا رشیدپور مجری حالا خورشید با بیان اینکه حضور مدیران روی آنتن تلویزیون اتفاق خجستهای است و باعث میشود تلاش همکاران را از نزدیک ببینند، گفتوگو را با فروغی آغاز کرد. علی فروغی با اشاره به اینکه کار رسانهایاش را با مجریگری آغاز کرده و مدتی هم در رادیو سردبیری کرده، گفت: از اواخر دهه 80 به تلویزیون آمدم. مدرک دانشگاهیام لیسانس و فوقلیسانس حقوق دانشگاه امام صادق (ع) است و هماکنون در مقطع دکترای این رشته دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد هستم.

پرمخاطبترین هستیم

به گفته فروغی مدیر شبکه سه سیما، بنا به آخرین آمار اعلام شده توسط مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صدا و سیما، شبکه سه سیما پربینندهترین شبکه تلویزیون ایران است و نسبت به شبکه بعدی این فهرست، اختلافی 14 درصدی دارد. او گفت: آنتن متعلق به همه مردم است و طبیعتا گاهی اشکالاتی در آن رخ میدهد. ما در تابستان امسال، هفت هشت عنوان برنامه جدید داشتیم که طبیعی است تعدادی از آنها موفق نبودند و ما وجود ایرادها را میپذیریم. با این حال سعی کردیم نظر همه را جلب کنیم. الان در نقطه امیدبخشی قرار داریم و از مردم که باعث شدهاند پرمخاطبترین شبکه باشیم، ممنونم.

مردم هوای تازه میخواهند

فروغی ضمن تاکید بر رویکرد جدید شبکه سه سیما افزود: بهترین ملاک سنجش، عملکرد ماست. باید ببینیم برای شبکه سه چهکاری کردهایم و بعد مردم خودشان قضاوت خواهند کرد.

او خاطرنشان کرد: مردم در این شرایط اقتصادی به هوای تازه نیاز دارند. در این چند ماهی که مدیر شبکهسه سیما شدهام، چندین مولفه راهبردی برای شبکه سه سیما در نظر گرفتیم. شبکه سه، شبکه مردم است و مردم مطالبهگریهایی داشتهاند و دارند. بر این اساس حالا خورشید وارد عمل شد و تصمیم گرفت به این مطالبات بپردازد که از نمونههای موفق آن حضور ظریف در بحث دریای خزر و نیز بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور در بحث مطالبات دانشآموزان بود که مردم توانستند بیواسطه سوالاتشان را بپرسند.

شبهای گرم زمستان با علیخانی و افخمی

نوید پخش برنامههایی جدید و متنوع از آنتن شبکه سه سیما در طول شبهای زمستان، دیگر محور اصلی حرفهای فروغی در این برنامه تلویزیونی بود. او با اشاره به حضور دوباره مجریان شاخصی چون احسان علیخانی در این شبکه گفت: برای شبهای فصل زمستان برنامههایی ویژه در نظر داریم. قرار است یک شب در هفته برنامه «حالا مهتاب» با اجرای رشیدپور و در قالب مجلهای اجتماعی روی آنتن برود؛ احسان علیخانی در تدارک ساخت یک مسابقه جذاب استعدادیابی است و فصل جدید برنامه «هفت» هم از یک ماه پیش از شروع جشنواره فیلم فجر روی آنتن خواهد رفت. فروغی در پاسخ به سوال رشیدپور، بهروز افخمی را به عنوان مجری سری جدید هفت معرفی کرد و از پخش این برنامه در جمعه شبها خبر داد. همچنین «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزا... حمیدنژاد و «لحظه گرگومیش» به کارگردانی همایون اسعدیان دو مجموعه تلویزیونی در نظر گرفته شده برای شبهای زمستان خواهند بود. مستندهای جذاب و مسابقات از دیگر عناوین در نظر گرفته شده برای بازه زمانی 20 تا 21 در این شبکه هستند. فروغی به شوخی با اشاره به این تعداد عناوین و برنامههای در تدارک گفت: مردم میتوانند باقی شبکهها را از تلویزیونشان حذف کنند و فقط شبکه سه را ببینند!

عادل: سوء تفاهم شدهبود!

آخرین بخش برنامه حالا خورشید دیروز پس از خداحافظی فروغی با مخاطبان، مهمان ویژهای بود که تلفنی روی خط برنامه آمد و صحبت کرد. این مهمان کسی نبود جز عادل فردوسیپور؛ مجری جنجالی این روزهای سازمان.

مجری برنامه نود با اشاره به حواشی اخیر گفت: من بیش از 20 سال است که در تلویزیون فعالیت میکنم، عمرم را در آن گذراندهام و فرزند رسانه هستم. مردم هم همواره به من لطف و محبت داشتند و مدیران هم حمایت کردهاند و با تمام وجود سعی میکنم در برنامهام مشکلات را بگویم و سطح فوتبال کشور را ارتقا بدهم.

او با اشاره به سوءتفاهمی که نسبت به پخش نود ایجاد شده بود، افزود: در هر مجموعهای اختلاف سلیقه و دیدگاه وجود دارد و قرار نیست همه مثل هم فکر کنیم. باید به دیدگاههای یکدیگر احترام بگذاریم. آن موقع که من با ایسنا گفتوگو کردم و از پخش نود خبر دادم، هنوز نسبت به پخش برنامه امید داشتم. شاید سوءتفاهمی ایجاد شد و ایجاد حاشیه کرد.

در انتهای این برنامه رشیدپور برای پخش دوباره برنامه نود از فردوسیپور قول گرفت تا این برنامه - در صورت آماده بودن آیتمها - پیش از برگزاری مسابقه فینال فوتبال میان تیمهای پرسپولیس تهران و کاشیما آنتلرز ژاپن دوباره روی آنتن رود.

همه دیده میشوند

به گفته فروغی، توجه بیشتر به جوانان و بویژه دختران و زنان از رویکردهای مهم شبکه سه سیما در دوران جدید آن است. او گفت: تا پیش از این جوانها در شبکه سه سیما که شبکه جوان است، کم بودند و تلاش داریم حضورشان بیشتر شود. همچنین از ما میپرسیدند چرا به زنان و دختران نمیپردازیم؟ ما بعد از مدتها در رسانه ملی برنامه «کاملا دخترونه» به راه انداختیم که برنامه موفقی بود و پخش فصل جدید آن از ابتدای ربیعالأول آغاز خواهد شد. او همچنین با اشاره به سوال رشیدپور مبنی بر این انتقاد که چرا از ستارههای سینمایی و تلویزیونی در مقام مجریان برنامهها استفاده میشود، خاطرنشان کرد: چهره بودن مجری به دیده شدن بیشتر برنامه کمک میکند. در برنامه «برندهباش» شاهدیم که اجرای محمدرضا گلزار مجری این برنامه روز به روز پیشرفت میکند. او توانمند و با استعداد است و روز به روز پختهتر میشود.

ماجرای دعوت از مدعی قلابی!

حواشی مربوط به پایانبندی مجموعه تلویزیونی دلدادگان، دیگر سوال مردم و مخاطبان برنامه بود که رشیدپور از فروغی پرسید و او توضیح داد: قبول داریم که پایانبندی دلدادگان خوب نبود؛ اما سر برخی اتفاقات مالی بازیگر سر صحنه نیامد. البته که او حق داشت پولش را بخواهد، اما به کار لطمه زد و در نبود او، این بهترین پایانی بود که میشد نوشت.

فروغی با اشاره به صحبتهای این بازیگر که گفته بود نقش او در مجموعه سانسور شده است، تاکید کرد: ما هیچ سانسوری در این مجموعه نکردیم. از ابتدا یک فیلمنامه مصوب داشتیم و کار بر همان اساس پیش رفت. او به برخی اشتباهات شبکه از جمله دعوت از برخی مهمانان در برنامهها اشاره کرد و کلیپی ویدیویی را برای رشیدپور ارسال کرد و از او خواست به مخاطبان نشان بدهد. این کلیپ، یکی از مهمانان پیشین برنامه حالا خورشید بود که مدتی است در فضای مجازی ادعای امام زمان بودن کرده است! فروغی گفت: در نتیجه میبینیم که خالی از اشتباه هم نبودهایم و این اشتباهات را میپذیریم. همچنین رشیدپور بابت دعوت از این مهمان از مخاطبان برنامه عذرخواهی کرد.

فردوسیپور نباید بحث خانواده را به بیرون میبرد

شاید بتوان گفت اصلیترین بخش حرفهای دیروز فروغی که احتمالا بخش زیادی از مخاطبان به خاطر آن به تماشای برنامه نشستند، مشخص شدن سرنوشت و ادامه حیات نود روی آنتن این شبکه بود. فروغی توضیح داد: نود مساله پیچیدهای ندارد و یک مساله درونخانوادگی است که بهتر بود در دل خانواده هم حل میشد. اولویت شبکه سه، پخش مسابقات ورزشی درجه یک است و پیشنهاد دادیم که نود بعد از پایان آن مسابقه روی آنتن برود، اما فردوسیپور قبول نکرد. او با اشاره به دلیل پخش نشدن نود در دومین هفته متوالی که دلیلش توبیخ شدن فردوسیپور عنوان شده بود، ادامه داد: در همهجای دنیا مصاحبه درباره یک برنامه حتما با هماهنگی با شبکه انجام میشود. فردوسیپور کارمند رسمی سازمان است و در قراردادش آمده که نباید بیاطلاع مصاحبه کند. ما معتقدیم که هر کاری باید روی اصول پیش برود. آزردن ذهن بیننده خطاست. ما حرفها را با صبوری و گفتوگو حل میکنیم و نود ادامه پیدا میکند.

زهرا غفاری

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها