دانشگـــاه هنـــــرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، افتتاح شد و قرار است در عرصه ترویج هنرهای اسلامی - ایرانی فعال باشد و دانشجو بپذیرد. قرار است این دانشگاه براساس نظام سنتی فعالیت کند. ساختار آموزشی دانشگاه بر مبنای استاد و شاگردی است تا هنرمندان ایرانی و اسلامی را بر این اساس آموزش دهد. در مرحله نخست سه دانشکده نگارگری و هنرهای وابسته، دانشکده هنرهای خوشنویسی و دانشکده صنایع دستی در دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان ایجاد می‌شود. در همین صفحه می‌توانید گزارش میثم اسماعیلی را درباره این دانشگاه بخوانید و با آن بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۷۰

امروز نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم رفتهایم. هرچند این نمایشگاه بینالمللی اواخر مهر ماه به کار خود پایان داد، اما نکاتی درباره آن وجود دارد که همکارانمان آنها را برایتان تحلیل کردهاند. یک موضوع مهم قراردادهایی است که ناشران مسلمان موفق به امضای آنها شدهاند و این خبر خوبی است. نکته دیگر اما اتفاقی است که خود را در غرفههای مختلف نمایشگاه نشان داده بوده و حالا میشود تحلیلش کرد. هرچند جهان غرب داعیهدار انسانیت و برابری است و برخی کشورها هم درهای خود را روی پناهجویان جنگ باز کردند، اما در برخی از این کشورها از جمله آلمان نژادپرستی در حال بروز و ظهور است و خودش را در کتابهایی که به نمایشگاه آمده بودند، نشان دادهاند. این گزارش در صفحه 10امروز منتشر شده و میتوانید آن را به دقت بخوانید.

سینما هم مثل هر روز برایتان مطالب جذابی دارد. بچههای گروه سینما رفتهاند سراغ فیلمهای جذابی که این روزها در حال تولید هستند و به احتمال زیاد هم تلاش میکنند خودشان را برسانند به جشنواره بینالمللی فیلم فجر. در میان این خبرها اتفاقات جالبی هم هست. مثلا کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما در یکی از فیلمهای در حال تولید بهعنوان بازیگر حضور پیدا میکند و عکسی هم از فیلم جهانپهلوان تختی منتشر شده است. صفحه 11 درباره این فیلمها است.

شعر آیینی عمری طولانی دارد. هم عمری طولانی و هم کلی مخاطب. یوسف رستمی، پژوهشگر ادبی سراغ یکی از شعرهای آیینی سعید بیابانکی رفته و آن را تحلیل و بررسی کرده تا ما با نشانههای یک شعر آیینی خوب آشنا شویم. این شعر به امام حسین(ع) تقدیم شده و جدای از نشانهشناسی و عمیق شدن در آن هم میشود از خواندنش لذت برد. در صفحه 12 امروز هم غزل منتشرشده و هم تحلیل و نشانهشناسیاش. این مطلب را از دست ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها