یک مجرم که حساب مدیرعامل آپ را خالی کرد در گفت و گو با جام جم تشریح کرد

آگهی جاعلان بر روی «دیوار»

30 سال دارد و براحتی با جعل کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل «آپ» چهار میلیارد و 500 میلیون تومان از حسابش برداشت کرد. پیش از این هم به همین شیوه به حساب چند نفر دیگر دستبرد زده و از آنها برداشت کرده بود. دیروز در حاشیه طرح پلیس امنیت با ظاهری متفاوت از دیگر دستگیرشدگان ایستاده بود و تاکید داشت، اراذل و اوباش نیست.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۵۰

بعد از این کلاهبرداری در تبریز دستگیر و به تهران منتقل شده است. سهیل درباره روش کلاهبرداریاش به جامجم گفت: «با بررسی سایت کودال بورس، مشخصات شناسنامهای و کد ملی مدیرعامل شرکت «آپ» را پیدا کردم. میدانستم گردش مالی حسابهای او بالاست. بعد از آن باید شناسنامه و کارت ملی او را جعل میکردم تا بتوانم از حسابش برداشت کنم.»

جعل شناسنامه و کارت ملی به کمک سایت دیوار کار راحتی برایش بود و چند ساعته یک جاعل حرفهای را پیدا کرد و قرار شد برای جعل کارت ملی و شناسنامه یک میلیون و 600 هزار تومان بپردازد. مجرم اینترنتی ادامه داد: «اغلب افرادی که در سایت دیوار آگهی ساخت مهر میدهند، جاعل هستند و با آنها تماس بگیری خیلی زود به نتیجه میرسی. از همین طریق با یک جاعل حرفهای آشنا شدم. ابتدا تلفنی کار میکردیم. تلفنی سفارش میدادم و پول را واریز میکردم و او با پیک شناسنامه را میفرستاد. بعد از مدتی اعتمادش جلب شد و حضوری همدیگر را میدیدیم.»

بعد از اینکه به کارت ملی و شناسنامه طعمهاش رسید، به بانکهایی که او حساب داشت رفت و خودش را جای او معرفی کرد و رمز اینترنتی حساب را فعال کرد. با فعال شدن رمز، دسترسی او هم به حسابها راحت شد. در عرض چند روز چهار میلیارد تومان از حسابهای او برداشت کرد. متهم در ادامه گفت: «چون حسابها زیاد بود، صاحب حساب دیر متوجه ماجرا میشد و من براحتی نقشه ام را اجرا کردم. همچنین برای اینکه ردی از خودم به جا نگذارم، از شهرهای مختلف پولها را برداشت میکردم. با
300 میلیون تومان از پولها سکه و دلار خریدم. بخشی را به جاعل دادم. صد میلیون تومان هم به دوست دخترم دادم که با گرفتن پول، فرار کرد. بقیه را هم پلیس از من گرفت.»

سهیل سابقهدار است و با وثیقه آزاد شده بود. او چند سال قبل با همدستی کارمند یکی از بانک ها، طعمهها را شناسایی و از حساب آنها برداشت کرد. 300 میلیون تومان برداشت کرده بود که پلیس دستگیرش کرد و بعد از مدتی با وثیقه 500 میلیونی آزاد شد و این بار تصمیم گرفت تنهایی کار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها