این روزها فیلم‌هایی با هدف حضور در جشنواره فیلم فجر در حال تولید است

تنور گرم فیلمسازی

ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از روز گذشته آغاز شده است. بنابر فراخوان منتشر شده از سوی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر در 21 مهرماه، تهیه‌کنندگان حقیقی و حقوقی می‌توانند تا پایان آبان با مراجعه به سایت جشنواره به نشانیfajrfilmfestival.com مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل و اطلاعات فیلم را همراه عکس در پرتال جشنواره ثبت کنند.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۳۰

این فراخوان و این زمانبندی شاید برای عدهای که حشر و نشری با سینما ندارند، عاری از هرگونه هیجان و جذابیتی باشد، اما برای اهل سینما بویژه فعالان این عرصه مساوی است با ترشح آدرنالین برای تولید بموقع فیلمها و رساندن آنها به جشنواره فیلم فجر در موعد تعیین شده. جشنواره فیلم فجر با همه محاسن و معایبش، مهمترین رویداد سینمایی ایران است و سینماگران بسیاری، علاقهمند حضور در آن و کسب سیمرغهای بلورین آن هستند. هرچند گاهی برخی تغییرات و سیاستگذاریهای مختلف، از این میل و علاقه برای حضور کم میکند، اما هنوز کمتر فیلمسازی است که بخواهد با این رویداد مهم بهصورت کامل قهر کند و نسبت به آن بیتفاوت باشد.

معمولا این موقع از سال، میزان تولید در سینمای ایران بیشتر از قبل میشود و تعداد زیادی از فیلمسازان و تهیهکنندگان برای شرکت در جشنواره فیلم فجر به تکاپو میافتند. در واقع شتاب و پررنگتر شدن تولید در این زمان، به نوعی دورخیز برای جشنواره فیلم فجر محسوب میشود.

این روزها فیلمهایی در دست تولید است که به نظر میرسد از متقاضیان جدی حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر باشند؛ در گزارش پیشرو، نگاه مختصری به برخی از این آثار داریم.

جهان پهلوان به سینما میآید

وقتی اردیبهشت امسال، خبر ساخت فیلم «جهان پهلوان تختی» به کارگردانی بهرام توکلی، رسانهای شد، بلافاصله خیلیها کنجکاو تماشای نتیجه نهایی شدند. انتخاب امیر جدیدی برای بازی در نقش جهان پهلوان هم این کنجکاوی و علاقه را بیشتر کرد، اما مدتی قبل خبر رسید امکان برداشت صحنههای کشتی با گریم سنگین جدیدی جواب نمیدهد، برای همین یک کشتیگیر به نام شاهرخ شهبازی جایگزین او شد.

روز گذشته اولین عکس از فیلم جهان پهلوان تختی منتشر شد؛ عکسی سیاه و سفید که بازیگر آن شباهت زیادی به تختی دارد. علیرضا گودرزی نقش نوجوانی جهان پهلوان را بازی میکند و معصومه قاسمیپور هم نقش مادر تختی را بهعهده دارد. فیلمبرداری فاز کودکی این فیلم انجام شده و این روزها هم فاز دوم آن مربوط به دوران نوجوانی تختی در حال انجام است. پیشتر در خبرها آمده بود که ماهور الوند هم نقش همسر تختی را بازی خواهد کرد.

با اینکه برخی علاقهمند به تماشای تختی با بازی امیرجدیدی بودند، اما رونمایی از اولین تصویر فیلم، همچنان کنجکاویها درباره دیدن این اثر را حفظ کرده است.

ابد و دو روز

سعید روستایی بعد از موفقیت «ابد و یک روز» در جشنواره فیلم فجر و اکران عمومی و استقبال و رضایت انبوه مخاطبان، کار بسیار سختی برای ساخت فیلم دوم داشت. توقعات و انتظارات از او بسیار بالا رفته بود و احتمالا خودش هم برای برداشتن گام دوم در سینمای بلند و حرفه ای، دلواپسیهایی داشت. به هرحال او از مدتی قبل، بالاخره دومین فیلم سینماییاش با نام «متری شش و نیم» و به تهیهکنندگی سیدجمال ساداتیان کلید زد. فیلمی اجتماعی که طبق شنیدهها باز هم موضوعات و معضلاتی چون زندگی طبقات محروم و مواد مخدر را دربرمیگیرد.

نوید محمدزاده و پیمان معادی بعد از همکاری موفق در «ابد و یک روز» ، در این فیلم باز هم با روستایی همکاری میکنند.

روستایی و هومن بهمنش، مدیر فیلمبرداری متری شش و نیم بتازگی عکس مشترکی را در صفحات اینستاگرامی خود منتشر کردهاند که عکاس آن، پیمان معادی است.

باید منتظر ماند و در جشنواره فیلم فجر دید روستایی میتواند باز هم اقبال مخاطبان و منتقدان را داشته باشد و آیا حرف تازهای برای گفتن دارد یا نه، همچنان روی موج موفقیت «ابد و یک روز » ادامه مسیر میدهد.

بهداد در قصر شیرین

حامد بهداد را بیشتر در نقشهایی فعال و پرانرژی دیدهایم، برای همین تصور او در فیلمی از سیدرضا میرکریمی که با سینمایی آرام و بدون هیاهو در قصه شناخته میشود، کمی عجیب و نامتعارف است. اما سینماست و همین غافلگیریها. ضمن اینکه بهداد هرچند بندرت اما گاهی هم نقشهایی برخلاف شمایل آشنایش بازی کرده است. بنابراین پاسخ این کنجکاویها را میتوانیم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ببینیم.

قصر شیرین که موضوعی اجتماعی دارد، مدتی قبل در یاسوج کلید خورده است و در این مدت و تا اینجا بهداد دو بار، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسهایی از خود در پشت صحنه فیلم منتشر کرده که نشان از حال و هوای خوب او موقع تولید این اثر دارد.

میرکریمی که دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر هم است، ساخت فیلمهایی چون زیرنورماه، خیلی دور خیلی نزدیک، اینجا چراغی روشن است و دختر را در کارنامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها