بعد از دو بازی اخیر آرسنال مقابل فولام و لسترسیتی که با پیروزی شیرین توپچی‌ها به دست آمد، هواداران این تیم یکصدا این شعار را فریاد می‌زدند: «آرسنال ما دوباره بازگشته است». بازی این هفته توپچی‌ها مقابل لسترسیتی بخوبی نشان داد که با گذشت تنها ده هفته از لیگ برتر، تیم تحت هدایت اونای امری تفاوت فاحشی با تیم آرسن ونگر دارد. آرسنال در حالی که با یک گل از مهمان خود عقب بود، با هنرمندی مسوت اوزیل در میانه میدان و گلزنی اوبامیانگ در خط حمله بازی را با نتیجه 3 بر یک به پایان رساند تا دهمین برد متوالی در لیگ انگلیس و بازی‌های اروپایی را ثبت کند. بر همین اساس، اسپورت میل در گزارشی به بررسی تاکتیک‌ها و روش‌های امری در این چند ماه پرداخته که انقلابی در این باشگاه به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۸۱

تمرین شدید

شدت تمرینات این مربی اسپانیایی بیشک یکی از بزرگترین تغییرات در مقایسه با دوران ونگر است. تمرینات زیر نظر امری بسیار شدید و در فضایی کاملا رقابتی صورت میگیرد. در واقع امری بر این باور است تمرینات باید شرایطی همچون مسابقه را داشته باشد. در کنار زمین تمرینی تیم، یک سالن ورزشی وجود دارد. این سالن با بازیکنان اجازه میدهد در فواصل بین تمرینات به آنجا رفته و با انجام تمرینهای سبکتر ضربان قلب خود را بالا و ثابت نگه دارند.

مربی سابق سویا و پاریسن ژرمن بخوبی میداند که بازیکنانش برای پیاده کردن تاکتیکهای مدنظر او باید از لحاظ سلامت در شرایط ایدهآلی باشند. این مربی 46 ساله تغییرات دیگری را نیز در نحوه تمرینات انجام داده است. بیشتر تمرینات آرسنال عصر برگزار میشود، زیرا امری احساس میکند تمریناتی که زمانشان به مسابقه رسمی نزدیکتر باشد بهتر میتواند بازیکنان را در شرایط ایدهآل قرار دهد. در هفتههای ابتدایی این تغییر کاملا برای بازیکنان عجیب بود، زیرا در زمان ونگر تمرین ساعت 10 صبح آغاز میشد؛ اما حالا با گذشت 10 هفته کاملا برای آنها کاملا عادی شده است. همچنین امری تمرین یک روز قبل از بازی را در ورزشگاه امارات برگزار میکند تا شاگردانش بیش از پیش در شرایط مسابقه
قرار بگیرند.

یکی دیگر از روشهای امری این است که تا چند ساعت قبل از بازی، ترکیب 11 نفره تیم را مشخص نمیکند. این کار موجب میشود بازیکنان تا لحظه آخر برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با یکدیگر رقابت کنند. این در حالی است که در دوره ونگر، ترکیب اصلی سه روز پیش از مسابقه تعیین و اعلام میشد.

توجه به جزئیات

یکی دیگر از تفاوتهای این مربی اسپانیایی با ونگر این است که بیشتر بر جزئیات تمرکز میکند. همین مساله موجب شده تمرینات زیر نظر امری شادابی و نشاط بیشتری داشته باشد. جلسات فنی میتواند برای بازیکنان خستهکننده باشد، اما حضور فعال امری و توجه او به کوچکترین مسائل، فضای جدیدی را حاکم کرده است. او در مقایسه با ونگر تحلیل و بررسی بیشتری روی حریفان انجام میدهد. در جلسه تمرینی پیش از بازی مقابل منسیتی در هفته نخست، بازیکنان از حجم اطلاعات ارائه شده از سوی امری در مورد تیم گواردیولا کاملا شگفت زده بودند.

یکی دیگر از تغییرات مدنظر امری از زمان آمدن به آرسنال این بود که دو مهاجم اصلی تیم یعنی اوبامیانگ و لاکازت، برای حریفان زهردارتر باشند. مدیران باشگاه برای خرید این
دو مهاجم مجموعه حدود 100 میلیون پوند هزینه کردند و امری از همان روزهای نخست تعهد داد آنها را به اوج بازگرداند. زدن 13 گل توسط این دو بازیکن از ابتدای فصل بخوبی نشان میدهد تاکتیکهای امری در مسیر صحیح قرار دارد.

در زمان ونگر یکی از شاخصههای تیم او، بازی مالکانه و رد و بدل شدن پاسهای فراوان بین بازیکنان بود. اما مشکل اینجا بود که این پاسها کمتر به پیروزی تیم منجر میشد. امری با تاکید بر همین سیاست، سعی میکند به نتیجه مطلوب هم برسد. بر همین اساس از دروازهبان تیم گرفته تا مهاجمان در این روند پاسکاری مشارکت دارند. گل سوم آرسنال به لستر این تاکتیک را بخوبی
نشان داد.

آخرین تغییر امری در آرسنال مربوط به رژیم غذایی است. او مصرف هر نوع نوشیدنی قندی مثل انواع نوشابهها را ممنوع کرده است. در زمان ونگر این سیاست کم و بیش رعایت میشد، اما زیر نظر امری تخطی از این دستور نابخشودنی خواهد بود.

اوزیل برترین گلزن آلمانی لیگ برتر

مسعود اوزیل در دیدار آرسنال مقابل لستر سیتی در لندن موفق شد اولین گل تیمش را به ثمر برساند تا تعداد گلهای خود در لیگ برتر انگلیس را به عدد 30 برساند. به گزارش سایت لیگ برتر انگلیس، اوزیل با این گل خود را به عنوان برترین گلزن آلمانی لیگ برتر انگلیس معرفی کرد و یورگن کلینزمان را پشت سر گذاشت. کلینزمان با 29 گل، راسلر با 29 گل، هوت با 21 گل و لوکاس پودولسکی با 19 گل در ردههای بعدی
قرار دارند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها