قتل 2 گروگان در ماجرای گروگانگیری میلیاردی

مرد گروگانگیرو همدستانش زمانی که موفق به اخاذی یک میلیارد و 400‌میلیون تومانی از خانواده دو خریدار سنگ‌های قیمتی نشدند، گروگانگیران را به قتل رسانده و جسدشان را داخل چاهی انداختند. راز این جنایت پس از هفت ماه کشف شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۹۸

به گزارش جامجم، پنجم اسفند سال گذشته دو خانواده با حضور در پلیس آگاهی شهرستان بجنورد در خراسانشمالی با طرح شکایتی عنوان کردند که مردان خانواده که با هم دوست بودند با سوار شدن به خودروی پژو پارس بیرون رفته و پس از آن ناپدید شدهاند.

تحقیقات برای یافتن آنها آغاز شد. چند روز از ماجرای گمشدن این دو نفر گذشته بود که دو خانواده با حضور در پلیس آگاهی اعلام کردند مردی در تماس تلفنی با آنها اعلام کرده که این دو مرد را به گروگان گرفتهاند و برای آزادی هر کدام از آنها، باید 700 میلیون تومان بپردازند، در غیر این صورت بلایی سر آنها میآورند.

ماموران در جستوجو آدمرباها و تلاش برای آزادی این دو گروگان بودند. اما با گذشت چند هفته تماس آدمربا بهطور کامل قطع شد و ردی از آنها بهدست نیامد. با گذشت هفت ماه از این ماجرا و معلوم نبودن سرنوشت دو گروگان ماموران روزهای پایانی شهریور امسال گزارشی دریافت کردند، مبنی براینکه خودروی دو مرد ربوده شده در یکی از محلههای شهر سمنان بدون سرنشین رها شده است.

در این مرحله با نیابت قضایی رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران اداره جرائم جنایی پلیس آگاهی استان سمنان قرار گرفت و تحقیقات در این باره از سوی آنها ادامه پیدا کرد. ماموران ابتدا خودروی کشف شده را مورد بررسی قرار دادند که معلوم شد زمانی که خودروی بدون سرنشین کشف شده، درهای آن قفل بوده است.

سرانجام چند روز پیش ردپای چهار مرد در این پرونده به دست آمد و پاتوق آنها در اطراف شهر سمنان، شناسایی شد و بازداشت شدند.

آنها با انتقال به پلیس آگاهی سمنان سکوت خود را شکستند و گفتند که دو گروگان به قتل رسیدهاند و عامل جنایت یکی از اعضای باند است و سه نفر دیگر فقط با او همدست بودند.

عامل جنایت پس از افشای راز جنایت گفت: قربانیان را میشناختم و میدانستم که وضع مالی خوبی دارند و به خرید و فروش سنگهای قیمتی علاقه دارند. با همین ترفند که مقداری سنگ قیمتی برای فروش دارم سراغ آنها در بجنورد رفتم. بعد از توافقهای اولیه آنها سوار خودرویی شده و با ما برای دیدن سنگهای قیمتی و معامله همراه شدند.

در میانه راه با چاقو آنها را تهدید کرده و ربودیم. دو گروگان را به پاتوقمان بردیم و خودرویشان در اختیارمان بود. به زور شماره تلفنهای خانوادههایشان را گرفتیم و بعد از چند روز در تماس با هر دو خانواده گفتیم که آنها را ربودهایم و برای آزادی هرکدام باید به ما 700 میلیون تومان بدهند در غیر این صورت آنها کشته خواهند شد. ابتدا باورشان نشد که آن دو را ربودهایم. صدای نالههایشان را که پخش کردیم دیگر متوجه عمق ماجرا شدند و به آنها فرصت کوتاهی دادیم تا پول مورد نظر را فراهم کنند. اما با گذشت یک ماه و نیم، پول را به ما ندادند و زمانی که فهمیدیم پای پلیس به ماجرا باز شده، تصمیم به قتل هر دو گروگان گرفتیم.

متهم به قتل ادامه داد: دو گروگان را با نوشیدنی مسموم بیهوش کردیم. بعد یکی را با چاقو زده و دیگری را خفه کردم. پس از آن با همدستی سه عضو دیگر باند، یکی از اجساد را به چاهی به عمق هشت متری در جاده سیلو اطراف سمنان و دیگر جسد را به جاده نظامی در سمنان برده و در چاهی به عمق ده متری انداختیم.

با اعتراف این متهم، سه عضو دیگر باند نیز به همدستی با وی در ربودن، بیهوش کردن و پنهان کردن اجساد اعتراف کردند.

عملیات پیچیده

سردار روحالامین قاسمی، فرمانده انتظامی سمنان به جامجم گفت: شناسایی و بازداشت اعضای این باند بسیار پیچیده بود و با اقدام خوب ماموران اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی سمنان، پرونده گروگانگیری مرگبار کشف شد. با اعترافهای عامل جنایت و همدستانش، تیمی از زبدهترین ماموران پلیس آگاهی برای کشف اجساد به دو چاهی که متهم و همدستان گفته بودند، اعزام شدند و با راهنمایی عامل جنایت اجساد کشف شد. متهم و همدستانش صحنه جنایت را بازسازی کرده و روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر ابعاد این پرونده ادامه دارد.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها