امروز چی داریم؟

ساموئل و روح‎الامین

ساموئل خاچیکیان؛ نمی‌شود عشق سینما باشی و مشتری ژانر وحشت و اسم ساموئل خاچیکیان به گوش است نخورده باشد. استاد که از هموطنان ارمنی بودند، ید طولایی در سینما و هیچکاک‌بازی داشتند و از کارگردان‌های مهم ایرانی محسوب می‌شوند. حالا چرا مرحوم خاچیکیان برای ما مهم شده؟! علی‌آقای رستگار، خبرنگار و مسؤول صفحه سینما آمار داده مصادف هستیم با تولد و درگذشت ساموئل. این یک طرف ماجراست. آن طرف هم تولد استاد حسین یاریار است که سابقه همکاری با مرحوم را هم داشته. همین هم باعث شد در اولویت گذاشتن سوژه تردید به خودمان راه ندهیم و استاد رستگار فی‌المجلس سوژه را در هوا بقاپد و برود پی نوستالژی بازی با مرحوم ساموئل. این شما و این گزارش صفحه 11 رستگار.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۱۹

عرق سرد این روزها روی پرده است. باران خانم کوثری با کلی اضافه وزن در این فیلم نقش یک فوتبالیست خانم را بازی کرده که کاپیتان تیم ملی بانوان کشور هم است و قصد خروج از کشور را هم دارد که لج و لجبازی شوهرش کار دستش میدهد و از همراهی با تیم ملی باز میماند. پیرو گزارشهای چند وقت اخیر که «شفافیت» را به کلیدواژه گزارشهای مهم گروه تبدیل کرده ما هم سراغ سرمایهگذار این فیلم رفتهایم تا ببینیم نطفه مالی «عرق سرد» چگونه بسته شده و چه کسی سرمایهاش را پای این فیلم آورده است. ورق بزنید و بروید صفحه 12.

نقاش حوزه هنرهای آیینی و مذهبی این روزهای ما در نمایشگاهش مستقر شده و پای تابلوهایش ایستاده و منتظر من و شماست. بله، بله. صحبت از حسن آقای روحالامین است که این روزها کارهایش را در نمایشگاهی در خانه هنر وارطان به نمایش گذاشته است. حالا شما هم در این روزها که فضای اربعین و محرم و صفر داغ است، بلند شوید و بروید نمایشگاه و هم روحالامین را با حضور خودتان خوشحال کنید را هم بهره و حظی از هنر و نقاشی ببرید. همه را گفتیم که این را بگوییم، زینب مرتضاییفرد که هفته قبل با حضور سرزده خود و همسرش، روحالامین را حسابی غافلگیر کرده در همین صفحه گزارشی رفته از نمایشگاه استاد.

اسلحه و گانگستربازی هم دستمایه خلق و نوشتن یک رمان قرار گرفته. بچههای هنر و ادبیات فرهنگی جامجم هم روی هوا رفتهاند و با خانم نویسندهای که راجع به این موضوع دست به قلم شده و گپ زدهاند. مشروحش هم رفته در صفحه بعد. وسط این اوضاع قمر در عقرب اقتصادی اگر میخواهید سری به دیگر فضاها بزنید از این رمان و مصاحبه غافل نشوید. ورق بزنید صفحه 10.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها