آنهایی که از مرز گذشته‌اند دیگر فرصت خواندن این توصیه‌ها را ندارند ولی آنهایی که عبور از مرزهای چهارگانه غرب ایران برای رسیدن به عراق و عتبات عالیات را به روزهای پیش رو موکول کرده‌اند هنوز فرصت دارند برای ایام دور از خانه، تصمیمی درست بگیرند و با مقرون‌به‌صرفه‌ترین و امن‌ترین سیمکارت‌ها با عزیزان مانده در وطن ارتباط برقرار کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۴۹

سالها پیش جمعی دلال کارشان این شده بود که سیمکارتهای اعتباری عراقی را با هزار ترفند به هموطنان میفروختند و با صد وعده آنها را راهی آن سوی مرز میکردند، درحالی که طعمهها حتی به آنها شک هم نمیکردند. این دلالان سیمکارتهای اعتباری عراقی را که بعد از یک ماه خاموش ماندن میسوزند و دیگر قابل استفاده نیستند، با وعده به کارافتادن در آنسوی مرز و دادن امید واهی به شارژ رایگان به زائران میفروختند حال آن که پاگذاشتن به خاک عراق برای لورفتنشان کافی بود. ممکن است این دلالها امسال هم در پایانههای مرزی حاضرباشند و بخواهند سیمکارتهای بیخاصیت و سوخته را به مسافران بفروشند اما نقش برآب شدن نقشههای آنها میسر است اگر زائران به این توصیه اکید پایبند باشند که سیمکارتهای عراقی را فقط از مراکز مجازی که در پایانههای مرزی مستقرند، بخرند.

البته آنسوی مرز درخاک عراق نیز مراکز فروش سیمکارتهای عراقی وجود دارد ولی گفته میشود به علت ازدحام جمعیت ممکن است سیمکارتها مخصوصا در نجف و کربلا کمیاب شوند. پس توصیه این است که قبل از ورود به عراق یا اگر نشد در اولین فرصت در خاک همسایه این سیمکارتها خریده شود.

تاکید بر خرید سیمکارتهای اعتباری عراقی است (آسیاسل، زین، اثیر و کورک) چون گفته میشود استفاده از این سیمکارتها مقرون بهصرفه است و حتی وزیر ارتباطات ما نیز همین چند روز پیش براین موضوع تاکید کرد. با اینکه اپراتورهای ایرانی امسال نیز مثل سالهای گذشته خدمات ویژه اربعین خود را راهاندازی کرده و به یمن این ایام تعرفه مکالمه و پیامک و دیتا را کاهش دادهاند و حتی به گفته وزیر، نرخ مکالمات ایران به عراق از دقیقهای 3000 تومان به 900 تومان کاهش یافته ولی گویا هنوز استفاده از سیمکارتهای عراقی اقتصادیتر است.

سالهای قبل هزینه رومینگ مکالمات برای زائران ایرانی گران تمام میشد اما آذریجهرمی گفته امسال با افزایش سرسامآور نرخ دلار، خدمات رومینگ گرانتر از قبل نیز خواهد بود. این درحالی است که تجربه نشان داده حضور میلیونی زائران درعتبات و ترافیک فوقالعاده بالای مکالمات در اربعین عملا رومینگ را برای سیمکارتهای ایرانی دچار خدشه میکند؛ بنابراین شاید بیدردسرتر از همه استفاده از سیمکارتهای کشور میزبان باشد. البته برای احتیاط هم که شده خوب است سیمکارتهای وطنی نیز با شارژ کافی در جیب زائران ایرانی باشد تا در لحظات مبادا دست زائران اربعین را بگیرد.

کاهش 10درصدی هزینه تماس با تلفن ثابت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: هزینه تماس از طریق تلفن ثابت با شماره‌های ثابت عراق یا تلفن‌های همراه زائران اربعین حسینی‌(ع) مشمول 10 درصد تخفیف می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجید صدری درباره هزینه مکالمه با تلفن‌های ثابت با زائران اربعین افزود: هزینه تماس از طریق تلفن ثابت با شماره‌های ثابت عراق از 700 تومان به 630 تومان رسید. همچنین تماس از طریق تلفن ثابت با تلفن همراه افراد حاضر در عراق نیز از دقیقه‌ای 900تومان به دقیقه‌ای 810 تومان کاهش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها