گلاره ناظمی داور بین‌المللی فوتسال بانوان ایران، شب گذشته فینال المپیک جوانان را میان ژاپن و پرتغال سوت زد تا بعد از درخشش علیرضا فغانی در جام‌جهانی، افتخاری بزرگ، این بار در سطح المپیک جوانان نصیب جامعه داوری کشور شود. سایت فیفا قبل از این بازی حساس مصاحبه‌ای با گلاره ناظمی انجام داده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۱۱۷۱۲۷۲

داوری در المپیک جوانان بوینوس آیرس اقدام مهمی برای من بود. بهترین داوران هر کشور اینجا حضور دارند و سطح این مسابقات هم بسیار بالاست و من از این بابت نیز خوشحال هستم.

15 سال پیش من در ایران فوتبال بازی می‌کردم. برادر من که در سوپرلیگ داوری می‌کرد از من خواست تا داوری را یک بار امتحان کنم. او به من اعتماد به نفس داد و می‌گفت می‌توانم یکی از بهترین داوران باشم.

مردم خصوصا مردان اغلب می‌گفتند که زنان داوران خوبی نیستند. من این صحبت‌ها را به عنوان یک ابزار انگیزشی برای خودم استفاده کردم. خانواده‌ و خصوصا برادرم از من حمایت‌های زیادی کردند که مهم بودند.

آن زمان هفت، هشت داور زن دیگر بودند که همگی به خاطر سختی‌هایی که این حرفه‌ داشت ادامه‌ ندادند. اما الان اوضاع کمی تغییر یافته است و در حال‌ حاضر سه سطح فوتسال فقط برای زنان وجود دارد. حدود 50 داور در سطح بالا و صد داور نیز در کل کشور از زنان حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها