بعد از یک تعطیلی 20‌روزه، دوباره هیجان فوتبال باشگاهی، مهمان خانه‌هاست. رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر از امروز با دیدار پدیده و فولاد در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد آغاز می‌شود و حساس‌ترین بازی هفته نیز فردا(جمعه) در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود؛ جایی که سایپای نارنجی پوش میزبان استقلال است.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۶۳

شرایط بازی حساس روز جمعه با هفته نوزدهم فصل گذشته که استقلال و سایپا به مصاف هم رفتند، فرقی نکرده است. آن بازی، اولین تقابل وینفرد شفر و علی دایی بود و هر دو تیم به دنبال بردن بودند. در نهایت اما نتیجه 1 - 1 مساوی شد. حالا شفر و دایی آماده می‌شوند برای تقابل دوم خود در لیگ برتر. این بار هم هر دو تیم به دنبال برد هستند. سایپا با یک سه امتیاز، خود را به تیم صدرنشین پدیده می‌رسد و استقلال هم اگر ببرد، برای نخستین بار در رقابت‌های این فصل در دو بازی متوالی پیروز خواهد شد.

این اولین بازی از دوگانه نبرد نارنجی پوشان تهران با آبی‌های استقلال هم است. این دو تیم چند روز بعد از این مسابقه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به میدان خواهند رفت. با این حال سه امتیاز این بازی چیزی کم از بردن در بازی حذفی ندارد. استقلال اگر سایپا را ببرد می‌تواند تا رده پنجم خود را بالا بکشد که بهترین عنوان این تیم در رقابت‌های این فصل محسوب می‌شود.

شاید بزرگ‌ترین دغدغه استقلالی‌ها بازی در زمین ورزشگاه تختی باشد. این ورزشگاه قرار نبود از رقابت‌های این فصل لیگ برتر میزبانی کند. دلیلش هم انحلال تیم نفت تهران بود. اما حالا به‌دلیل میزبانی سایپا از استقلال و همزمانی این بازی با دیدار پرسپولیس و نود ارومیه، ورزشگاه تختی برای نخستین بار در رقابت‌های این فصل میزبان یکی از دیدارهای لیگ برتر خواهد بود.

بی‌پولی و بالانشینی

هفته نهم لیگ برتر امروز با دیدار پدیده و فولاد در مشهد آغاز می‌شود. جایگاه نخست پدیده، هنوز هم برای خیلی از هواداران این تیم قابل باور نیست، اما از آن عجیب تر صدرنشینی با مشکلات عدیده مالی است. شاید همین بخش از صحبت‌های دیروز یحیی گل‌محمدی، گویای شرایط این روزهای تیم صدرنشین باشد: من نباید به‌عنوان سرمربی به تهران بروم و دنبال اسپانسر باشم. تیم من کلا با هفت - هشت میلیارد، تمام مشکلات یک سالش حل می‌شود. واقعا برای کلانشهری مثل مشهد پول زیادی است؟ تیمی یتیم هستیم. ما قرارداد داریم، اگر یکی دو ماه دیگر هم پول‌مان را ندهند، در نهایت شکایت می‌کنیم و به پولمان می‌رسیم اما مردم مشهد چه گناهی کرده‌اند؟ حیف این احساسات نیست؟ نمی‌دانم دیگر به چه زبانی راجع به این مسائل صحبت کنم.

جدال‌های تکراری

این هفته پر است از دیدارهای تکراری. اولین آنها همین دیدار امروز پدیده و فولاد. این دو تیم دو هفته پیش در جام حذفی به مصاف هم رفتند که آن بازی با برتری 3 بر 2 پدیده در یک ماراتن 120 دقیقه‌ای به پایان رسید. بازی روز جمعه سپاهان و نساجی مازندران هم دیگر بازی تکراری این هفته است.

دو هفته پیش این دو تیم در جام حذفی، تا ضربات پنالتی پابه پای هم رفتند اما در نهایت این سپاهان بود که به لطف پنالتی از دست رفته محمد عباس‌زاده، برد و در جام باقی ماند.

بازی صنعت و تراکتورسازی هم تکرار یک بازی از جام حذفی است. در آن مسابقه جان توشاک سرمربی تراکتورسازی بود اما در نهایت نفت آبادان 4 بر 3 به پیروزی رسید تا زمینه جدایی توشاک از تراکتورسازی فراهم شود. حالا هم تراکتور آماده است برای گرفتن انتقام آن شکست و هم صنعت نفت می‌خواهد به اولین برد این فصل خود در لیگ برتر دست یابد.

محرومان هفته نهم

میلاد ذکی‌پور، وینفرد شفر (سرمربی) ـ‌ استقلال

موسی کولیبالی، روح‌ا... بهمنی (سرپرست)، علیرضا مرزبان(سرمربی) ـ نفت مسجد سلیمان

مسعود ابراهیم‌زاده ـ ذوب‌آهن اصفهان

سیلوا تارتا، حسن بیت سعید ـ فولاد خوزستان

ساکت الهامی (مربی) ـ پدیده

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها