بازار داغ خواستگاران اینترنتی

مرد هزار چهره با 40 همسر

با این‌که پلیس فتا دائم هشدار می‌داد که بیشتر سایت‌های همسریابی قابل اعتماد نیستند، اما گوش خیلی‌ها بدهکار نبود و همین باعث شد تا کلاهبرداران از این فرصت بادآورده سوء استفاده کنند. مرد هزار چهره یکی از همین کلاهبرداران بود که در فاصله کمتر از دو سال، ده‌ها دختر و زن جوان را قربانی بلند پروازی‌های خود در سایت‌های همسریابی کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۷۳

متهم که مردی 35 ساله و فوق دیپلم الکترونیک بود، از اواسط سال 95 شروع به اغفال دختران و زنان جوان از طریق یک سایت همسریابی کرد و در این مدت با طرح رفاقت از آنان حدود 400 میلیون تومان کلاهبرداری کرد.

مرد هزار چهره که معتقد بود تنها 30 تا 40 چهره از خود را به نمایش گذاشته، در حالی دستگیر شد که در سواحل شمال کشور مشغول استراحت و خوشگذرانی با پولهایی بود که با وعده ازدواج و خرید خودرو از قربانیان خود کلاهبرداری کرده بود.

او پس از دستگیری اعتراف کرد برای دادن پیشنهاد ازدواج به زنان و دختران به 31 استان کشور سفر کرده و برایش مهم نبود طرف مقابل دختر باشد یا قبلا سابقه ازدواج و حتی فرزند داشته باشد. با هر کسی قرار ملاقات میگذاشت، با دسته گل سر قرار میرفت و با چرب زبانی و پوشیدن لباسهای شیک، اعتماد دختران را جلب میکرد. طی دو یا سه روز به بهانه ثبتنام اقساطی خودرو و دیگر بهانهها، مبالغی را از دختران و زنان فریب خورده میگرفت و سپس سیمکارت خود را دور میانداخت و متواری میشد.

مرد هزارچهره که از دختران مبالغی بین دو تا ده میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود هنوز هم برایش جای سوال است چرا دختران جوان براحتی به او اعتماد میکردند.

او در اعترافاتش گفته بود: البته پول حرام دست آدم نمیماند و به همان راحتی که به دست آمده از دست هم میرود. شاید برای به دست آوردن سه میلیون مجبور میشدم یک تا دو میلیون برای آن دختر خرج کنم. هزینههایی مثل خرید گل، خرید ادکلن و... را هم باید حساب کنند، اما حالا این هزینهها را فراموش کردهاند و فقط میگویند سه میلیون به من دادهاند. امیدوارم بتوانم با پرداخت مطالبات شاکیان که حدود 400 میلیون تومان است، رضایت آنها را کسب کنم و پس از طی دوران محکومیت جامعه مرا بپذیرد و بتوانم شغلی دست و پاکنم، زیرا از 9 سال زندگی پنهانی مثل بازی قایم موشک خسته شدهام.

فروش النگوها برای پیدا کردن شوهر

در پروندهای دیگر، دختر جوانیکه به امید پیدا کردن همسر در سایت همسریابی عضو شده بود، به دام خواستگاری افتاد که او هم عضو سایت همسریابی بود. ماجرا از این قرار بود که این مرد از طریق سایت همسریابی با سپیده ارتباط برقرار کرد و قول ازدواج داد. بعد از اینکه اعتماد دختر را جلب کرد، به او گفت برای رفع مشکلات مالیاش، پول به حسابش واریز کند. دختر بیخبر از
همه جا هم به امید اینکه به شوهر آیندهاش کمک میکند، النگوهای طلایش را به مبلغ پنج میلیون و 500 هزار تومان فروخت و پول را به حساب علیرضا همان خواستگار قلابیاش واریز کرد. به محض واریز پول، علیرضا، گوشی تلفنش را خاموش کرد و دیگر جواب تلفن سپیده را نداد.وقتی تلفنهای سپیده بیجواب ماند، به پلیس فتا مراجعه و از خواستگار قلابیاش شکایت کرد. با طرح شکایت، موضوع کلاهبرداری در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

با به دست آوردن سرنخهایی، در نهایت کارآگاهان پلیس فتا با استفاده از روشهای پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند.در ادامه رسیدگی به پرونده، علیرضا طی احضاریهای به پلیس فتا فرا خوانده شد و در تحقیقات انجام شده به جرم خود اعتراف کرد.

شوهرِ گوشی دزد

پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران این بار شنوای شکایت زن جوان 30 سالهای به نام فرشته بود. او هم به هوای باز کردن بخت بستهاش در یکی از سایتهای همسریابی ثبتنام کرده بود. شاکی پرونده به کارآگاهان گفت: مدتی پیش در یک سایت همسریابی با جوانی آشنا شدم که میگفت مدرک دکترا در رشته معماری دارد و فرزندخوانده یکی از جراحان کشور در زمینه مغز و اعصاب است.

بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، علیرضا پیشنهاد ازدواج داد و اعتمادم را جلب کرد. با تصور اینکه قرار است ازدواج کنیم، علیرضا به بهانههای مختلف 250 میلیون تومان از من پول گرفت.

بعد از مدتی، فرشته به علیرضا گفت پولهایش را پس دهد، اما علیرضا فرشته را تهدید کرد و گفت از او فیلم گرفته و اگر باز هم ادعای پول کند، فیلمش را در شبکههای مجازی پخش میکند.

با انتقال علیرضا به پایگاه یکم پلیس آگاهی و ادامه تحقیقات، محل سکونت مجردی متهم در محله امیرآباد شمالی شناسایی و در بازرسی از این محل، تعداد زیادی گوشیهای تلفن همراه متعلق به افراد دیگر پیدا شد.

با شناسایی صاحبان گوشیهای تلفن همراه و مراجعه این افراد به پایگاه یکم آگاهی مشخص شد که تمام مالباختگان، زنان و دختران جوانی هستند که همگی از طریق شبکههای مجازی بویژه سایت همسریابی با متهم آشنا شدهاند.

این افراد بعد از مواجهه حضوری با متهم و شناسایی وی، در اظهاراتی مشابه هم گفتند که متهم در زمان قرار ملاقات حضوری با آنها به بهانههای مختلف مثل داشتن تماس تلفنی ضروری، گوشیشان را از آنها گرفته و با سوءاستفاده از اعتماد و غفلتشان، گوشیهای تلفن را سرقت و فرار کرده است.

خواستگار بدهکار

در ادامه کلاهبرداری از سایتهای همسریابی، این بار دو دختر مازندرانی هدف کلاهبرداری مرد جوانی قرار گرفتند. این دو دختر، در یکی از وب سایتهای همسریابی با مردی آشنا و زمانی که متوجه شدند مشکلات مالی دارد، مبالغ هنگفتی را به حسابش واریز کردند، اما بعد از مدتی متوجه شدند او کلاهبردار است و تمام مشخصاتی که از خود ارائه داده، جعلی است. پلیس فتای مازندران با اطلاع از این کلاهبرداری وارد عمل شد و بعد از بررسیهای تخصصی، متهم را دستگیر کرد.

متهم ابتدا در برابر جرمی که به او نسبت داده میشد، مقاومت میکرد، اما بعد از دیدن مدارکی که علیه او بود، بالاخره به جرمش اعتراف کرد و گفت از طریق وب سایتهای همسریابی، دختران جوان را شناسایی و با شگردهای مختلف و هویتهای جعلی اعتماد آنها را جلب می کرد و از آنان مبالغ زیادی پول میگرفت و با این روش از حدود 40 نفر به همین روش کلاهبرداری کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها