معاون عملیات نیروی انتظامی، گفت: از فردا 24 مهر پلیس با آماده باش 100 درصدی در خدمت زائران از همه شهرهای کشور تا خود مرزها خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۵۹
آماده باش 100 درصدی پلیس برای خدمت به زائرین اربعین حسینی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سردار حسین ساجدی‌نیا معاون عملیات نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران به تمهیدات پلیس برای زائران اربعین حسینی اشاره و اظهار داشت: سه قرارگاه استانی کرمانشاه، ایلام و خوزستان فعال شده و در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه عملا از چند روز گذشته سفر زائرین حسینی آغاز شده است.

معاون عملیات نیروی انتظامی تصریح کرد: مجموعه ناجا از مرزبانی، یگان ویژه، راهور و سایر پلیس‌های تخصصی، از یک ماه پیش تاکنون تمهیدات حضور و شرکت باشکوه زائران در اربعین حسینی را پیش‌بینی کرده‌اند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی اعلام کرد: از فردا 24 مهر پلیس با حضور و آمادگی 100 درصدی در خدمت زائران از همه شهرهای ایران تا سه مرز مهران، شلمچه و چذابه است.

وی گفت: همکاران من در مجموعه مرزبانی مستقر شده و امنیت مرزها را تامین خواهند کرد؛ پلیس گذرنامه نیز در تلاش است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن گذرنامه زائران را صادر کند؛ همچنین یگان ویژه نیروی انتظامی در هر سه مرز برای ایجاد امنیت و لایه‌بندی جمعیت و کنترل مدارک حضور فعال دارد.

سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: پلیس پیشگیری ناجا نیز در مبدا و ترمینال‌های زمینی و هوایی مستقر است و نسبت به کنترل مدارک و برقراری امنیت تلاش می‌کند؛ همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در داخل شهرها و طول مسیر نیز برای خدمت‌رسانی به زائران و تسهیل در تردد آنها نقش‌آفرینی می‌کند.

معاون عملیات نیروی انتظامی به زائران تاکید کرد: حتما مدارک لازم از جمله گذرنامه و روادید را به همراه داشته باشند چرا که این مدارک حتما کنترل می‌شود.

وی اعلام کرد: زائران اربعین حسینی حتما در شهرهای مبدا گذرنامه و روادید را اخذ کرده و این اقدام را به شهرهای مرزی موکول نکنند چرا که تراکم جمعیت را در مرز شاهد هستیم.

سردار ساجدی نیا اظهار امیدواری کرد: امسال نیز مثل سال‌های گذشته تردد زائران در کمال نظم و امنیت برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تعداد نیروی در نظر گرفته برای عملیات بزرگ اربعین اعلام کرد: برای برقراری امنیت زائران حسینی به اندازه کافی هم در سراسر کشور و هم در طول مرزها نیرو مستقر کرده‌ایم؛ پلیس تمام تلاشش‌ این است تا امنیت خوب و پایداری برقرار کند.

معاون عملیات نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درمورد اینکه اگر مشکلی برای زائران بوجود آید چگونه با پلیس درمیان بگذارند خاطرنشان کرد: اگر مشکل یا مساله‌ای در داخل خاک ایران به وقوع پیوست با پلیس 110 تماس بگیرند؛ اگر مشکل در خاک عراق بود از طریق واحدهای خدماتی مستقر یا سفارتخانه و کنسولگری پیگیری کنند.

وی در خصوص پارکینگ ها اعلام کرد: پارکینگهای لازم برای زائرانی که با خودروهای شخصی اقدام به سفر می‌کند فراهم شده است؛ زائران باید حتما در پارکینگهای در نظر گرفته شده حضور پیدا کنند تا تسهیل در رفت و آمد و امور ترافیکی را داشته باشیم در غیر این صورت رفت و آمد دچار اختلال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها