هر دو فرنگی‌کار ایرانی، روی سکوی قهرمانی المپیک جوانان

پرچمدار ایران طلایی شد

پس از قهرمانی امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۴۵ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک جوانان در آرژانتین، محمد نصرتی، دومین و آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران نیز به مدال طلای وزن ۹۲ کیلوگرم این رقابت‌ها رسید تا دو نماینده ایران در این رقابت‌ها با دو مدال طلا به کار خود پایان دهند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲۶

نصرتی که دارنده مدال طلای نوجوانان جهان است، در دیدار نهایی برابر عثمان آیایدین از ترکیه با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و پنجمین طلای کاروان ورزش ایران در این رقابتها را بر گردن آویخت. نصرتی، پرچمدار کاروان ورزشی ایران در این رقابتها پیش از این در دیدار نخست با نتیجه 5 بر صفر فرناندو آلوز از برزیل را مغلوب کرد و در دیدار دوم نیز با نتیجه 5 بر 3 از سد محمد اولویف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

دیگر نماینده کشتی فرنگی ایران در این رقابتها امیررضا دهبزرگی در وزن ۴۵ کیلوگرم بود که وی نیز مقتدرانه به مدال طلا رسید. دهبزرگی در کشتی نخست با نتیجه 3 بر یک ادموند نازاریان از بلغارستان را شکست داد و در کشتی دوم نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمد شعبان از مصر را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در فینال رنزو پرالتا گنزالس از کشور اکوادور را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

حذف تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال ایران با شکست برابر روسیه از صعود به مرحله نیمه نهایی المپیک جوانان باز ماند. این تیم که در دو بازی قبلی خود جزایر سلیمان را برده و مقابل برزیل شکست خورده بود، در مقابل روسیه تن به شکست 2 بر یک داد. ایران در بازی آخرش در این گروه در دیداری تشریفاتی به مصاف کاستاریکا میرود.

یک کیلوگرم تا برنز

وزنهبردار ایران در بازیهای المپیک جوانان موفق به کسب مدال در دسته ۸۵ کیلوگرم نشد. امیر رضا عسگریدون در پایان رقابتهای این دسته با ثبت رکورد ۱۳۳ کیلو در یک ضرب، ۱۶۵ کیلو در دوضرب و مجموع ۲۹۸ کیلوگرم در جایگاه چهارم ایستاد و وزنهبردار عربستان با یک کیلوگرم اختلاف توانست مدال برنز را به دست آورد. وزنهبرداران ایتالیا و آذربایجان هم به ترتیب قهرمان و نایبقهرمان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها